För att förenkla; svar ja.Wittgenstein skrev: Igår, 12:42Så det största arbetet ligget i att ingjuta motivation i spelarna? Under senaste säsongen så var laget inte motiverat till slutspel?Gösen skrev: Igår, 11:35 Klyschan "motivation slår klass" stämmer bra i en fysisk lagsport som hockey.
Tävla på att vara först på varje lös puck så vinner man mycket mark.
Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
Håller med till viss del vilket ju syntes i att när man väl insåg (trodde) att man var klara för slutspel så förlorade man fem raka. Hade man insett att det skulle handla om målskillnad till slut tror jag inte att man förlorat fem raka, då hade man haft en annan motivation och då är jag övertygad om att man tagit minst en poäng till. Nu var man övertygade om att man istället kunde ta det lugnt och bara förbereda sig för slutspelet...Gösen skrev: Igår, 13:46För att förenkla; svar ja.Wittgenstein skrev: Igår, 12:42Så det största arbetet ligget i att ingjuta motivation i spelarna? Under senaste säsongen så var laget inte motiverat till slutspel?Gösen skrev: Igår, 11:35 Klyschan "motivation slår klass" stämmer bra i en fysisk lagsport som hockey.
Pain is temporary, glory is forever
-
Med tanke på hur det såg ut förra året tycker jag allt talar för detEinar Berg skrev: Igår, 13:20För att undvika kval, säger jag...Gösen skrev: Igår, 11:35 Klyschan "motivation slår klass" stämmer bra i en fysisk lagsport som hockey.
Vi saknar rutin, tålamod och kanske tyngd för att ta oss lång i ett slutspel. De lagen blir bättre ju längre säsongen går. Däremot kan vi vara tillräckligt bra första 2/3 av säsongen för att ta oss till slutspel.
Finns ännu inget som talar för att vi skall vara bättre än förra året.
Hoppas den känslan vänder snart.

-
Hriviks pass mot Örebro i slutsekunderna var tungan på vågen förra året och eftersom han inte är kvar kan den passen inte slås och då går vi till slutspel. Kan kanske tyckas att analysen är väl grund men just nu är den lika god som någon annan analysWiborg skrev: Igår, 13:55Håller med till viss del vilket ju syntes i att när man väl insåg (trodde) att man var klara för slutspel så förlorade man fem raka. Hade man insett att det skulle handla om målskillnad till slut tror jag inte att man förlorat fem raka, då hade man haft en annan motivation och då är jag övertygad om att man tagit minst en poäng till. Nu var man övertygade om att man istället kunde ta det lugnt och bara förbereda sig för slutspelet...Gösen skrev: Igår, 13:46För att förenkla; svar ja.Wittgenstein skrev: Igår, 12:42
Så det största arbetet ligget i att ingjuta motivation i spelarna? Under senaste säsongen så var laget inte motiverat till slutspel?
-
- Intendent
Om inte Tjomme befunnit sig i Nordamerika hade vi tagit den nödvändiga poängen och fler därtill (tvinga mig inte att förklar' varför - den som begrip' begrip'). Därför vore det förargligt om inte den resan resulterar i fullbordad värvning. Men det kanske är denne:
Redovisa sedan era förslag.
Om jag vore er - ni som är roade av att gå igenom rosters - skulle jag kolla kvarvarande lag här https://theahl.com/wp-content/uploads/s ... 250603.jpgHotstar
5 juni 2025, 13:57
Ta det lugnt, tanken är att det kommer en gå på mål amerikan innan säsongen börjar
Redovisa sedan era förslag.
-
Motivation och självförtroende för individ och grupp är de viktigaste uppgifterna hos tränare på denna (höga nivån). Ett spelsystem som spelarna lär sig och tror på är också viktigt såklart och kan öka både självförtroende och motivation.Wittgenstein skrev: Igår, 12:42Så det största arbetet ligget i att ingjuta motivation i spelarna? Under senaste säsongen så var laget inte motiverat till slutspel?Gösen skrev: Igår, 11:35 Klyschan "motivation slår klass" stämmer bra i en fysisk lagsport som hockey.
Min känsla är att det var någonstans där som det failade förra säsongen. Så om nya tränare får till detta bättre så har vi ett bra lag. Om inte, så riskerar vi att åka ut kanske.
Ex. En sniper likt Cehlarik utan självförtroende och motivation gör inte många mål. Men han har kapacitet att vara en av ligans målfarligaste.
Södra Siljan speglar vinnare
-
Haha! Sant... Så kan/ska man se på det!Jjax skrev: Igår, 14:33Med tanke på hur det såg ut förra året tycker jag allt talar för detEinar Berg skrev: Igår, 13:20För att undvika kval, säger jag...Gösen skrev: Igår, 11:35 Klyschan "motivation slår klass" stämmer bra i en fysisk lagsport som hockey.
Vi saknar rutin, tålamod och kanske tyngd för att ta oss lång i ett slutspel. De lagen blir bättre ju längre säsongen går. Däremot kan vi vara tillräckligt bra första 2/3 av säsongen för att ta oss till slutspel.
Finns ännu inget som talar för att vi skall vara bättre än förra året.
Hoppas den känslan vänder snart.![]()

-
Ja shit vilka rysningar jag fick när jag såg Zacke tacka för sig. Genuint, ärligt och rakt från hjärtat!
Känns riktigt tråkigt att dom inte kunde komma överens om förlängning.
Tack Zacke!!
Tack Zacke!!
-
- Intendent
...har Sportbladet som klickbete på startsidan. Den som åsyftas är Emil Bemström, som troligen blir kvar i Nordamerika. Aftonbladet vill få det att se ut som att vi gjort ett seriöst försök och Bemström varit närmre LIF än något annat lag. Men allt de har är gammal skåpmat:Leksand ser ut att gå bet på drömnamn
Han har varit på den europeiska marknaden där bland annat Leksand visade intresse.
– På samma sätt som jag vill se honom i mitt lag har du 13 andra sportchefer i SHL som tänker likadant. Jag gillar hans spetsegenskaper och en sån spelartyp, som är ett otroligt hot i offensiven, växer inte på träd så jag förstår om han är attraktiv både här hemma och utomlands, sa Thomas Johansson till Falu Kuriren.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... vm-spelare
-
Jaha, då är något så gott som klart med en ny center eftersom de tackar av Zacke.
Zacke har varit en grym kapten och gjort mycket för Leksand IF.
Tack för allt Zacke!
Zacke har varit en grym kapten och gjort mycket för Leksand IF.
Tack för allt Zacke!

Utan motgång, finns inte framgång.
-
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ar-leksand
Vad menar Tjomme med att var sak har sin tid?
Vad menar Tjomme med att var sak har sin tid?
-
Genuint är verkligen ordet. Ofta känns dylika tack-och-hej inte särskilt djupt förankrade men i detta fall är det utan tvekan så.Eastis skrev: Igår, 16:36 Ja shit vilka rysningar jag fick när jag såg Zacke tacka för sig. Genuint, ärligt och rakt från hjärtat!
Tack Zacke!!
Dessutom....
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Intendent
Man hade velat gå tillbaka till den tråd där allt började - med hennes blogg i centrum - men tråden har gått förlorad med Superstars forum.Wittgenstein skrev: Igår, 18:33Genuint är verkligen ordet. Ofta känns dylika tack-och-hej inte särskilt djupt förankrade men i detta fall är det utan tvekan så.Eastis skrev: Igår, 16:36 Ja shit vilka rysningar jag fick när jag såg Zacke tacka för sig. Genuint, ärligt och rakt från hjärtat!
Tack Zacke!!
Dessutom....
-
Sniper skrev: Igår, 19:07Man hade velat gå tillbaka till den tråd där allt började - med hennes blogg i centrum - men tråden har gått förlorad med Superstars forum.Wittgenstein skrev: Igår, 18:33Genuint är verkligen ordet. Ofta känns dylika tack-och-hej inte särskilt djupt förankrade men i detta fall är det utan tvekan så.Eastis skrev: Igår, 16:36 Ja shit vilka rysningar jag fick när jag såg Zacke tacka för sig. Genuint, ärligt och rakt från hjärtat!
Tack Zacke!!
Dessutom....

Mmm. För bloggen verkar nedmonterad.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan