Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se

Allmän information och nyheter om forumet
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se

Inlägg av Sniper »

bjernagris skrev: mån 20 maj 2024, 19:18
Mats_ume skrev: mån 20 maj 2024, 13:05"Löst folk" kanske skulle kunna skrivas lite mer sofistikerat - kom gärna en en kraftfullare catchphrase!
Inget på temat catchphrase kanske, men borde det framgå på något sätt att vi är ett oberoende/självständigt forum?
I så fall kommer här förslag 1 ("löst" ryker men annars inga större ändringar):

Oberoende forum för folk som gillar Leksands IF
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se

Inlägg av Sniper »

Sökord Leksandsfärjan gav igår två träffar - en från CHL-tråden (till Mats_umes glädje) och en som innehöll Luddes signatur: "Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja".

Idag är det två andra träffar: en som lyfter fram kategorin Matchtrådar och en där "Forum för löst folk som gillar Leksands IF" highlightas https://www.google.com/search?q=leksand ... e&ie=UTF-8
Användarens profilbild
Pastis
Webbplatsadministratör
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön

Re: Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se

Inlägg av Pastis »

Sniper skrev: tis 21 maj 2024, 14:06 Sökord Leksandsfärjan gav igår två träffar - en från CHL-tråden (till Mats_umes glädje) och en som innehöll Luddes signatur: "Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja".

Idag är det två andra träffar: en som lyfter fram kategorin Matchtrådar och en där "Forum för löst folk som gillar Leksands IF" highlightas https://www.google.com/search?q=leksand ... e&ie=UTF-8
Börjar se bra ut nu på google efter jag ändrat lite mellan <head></head>! Nu står det till Mats_umes glädje "Leksandsfärjan" som rubrik på google-resultaten. :mrgreen:
google123.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se

Inlägg av Mats_ume »

Pastis skrev: tis 21 maj 2024, 17:10
Sniper skrev: tis 21 maj 2024, 14:06 Sökord Leksandsfärjan gav igår två träffar - en från CHL-tråden (till Mats_umes glädje) och en som innehöll Luddes signatur: "Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja".

Idag är det två andra träffar: en som lyfter fram kategorin Matchtrådar och en där "Forum för löst folk som gillar Leksands IF" highlightas https://www.google.com/search?q=leksand ... e&ie=UTF-8
Börjar se bra ut nu på google efter jag ändrat lite mellan <head></head>! Nu står det till Mats_umes glädje "Leksandsfärjan" som rubrik på google-resultaten. :mrgreen:
google123.jpg
\:d/ :-B :YMAPPLAUSE: :YMPEACE: ^:)^ :-BD
smash.gif
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se

Inlägg av Wiborg »

Mitt problem med nya adressen är att den är blockad av företagets säkerhetssystem. Nyregistrerade adresser blockeras så förhoppningsvis kan den släppas igenom snart då jag använder jobbdatorn även till mitt privata surfande och jag ogillar att läsa och skriva på forumet med telefonen...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Pastis
Webbplatsadministratör
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön

Re: Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se

Inlägg av Pastis »

Wiborg skrev: tor 23 maj 2024, 08:53 Mitt problem med nya adressen är att den är blockad av företagets säkerhetssystem. Nyregistrerade adresser blockeras så förhoppningsvis kan den släppas igenom snart då jag använder jobbdatorn även till mitt privata surfande och jag ogillar att läsa och skriva på forumet med telefonen...
Vad jobbigt! Undrar hur länge det varar? Såg att jag hade glömt bort att slå på DNSSEC på de nya domänerna. Nu är det fixat, så kanske släpper ditt arbete snart igenom dem.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se

Inlägg av Wiborg »

Pastis skrev: tor 23 maj 2024, 10:02
Wiborg skrev: tor 23 maj 2024, 08:53 Mitt problem med nya adressen är att den är blockad av företagets säkerhetssystem. Nyregistrerade adresser blockeras så förhoppningsvis kan den släppas igenom snart då jag använder jobbdatorn även till mitt privata surfande och jag ogillar att läsa och skriva på forumet med telefonen...
Vad jobbigt! Undrar hur länge det varar? Såg att jag hade glömt bort att slå på DNSSEC på de nya domänerna. Nu är det fixat, så kanske släpper ditt arbete snart igenom dem.
Jag ska försöka komma ihåg och säga till när det funkar igen!
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se

Inlägg av Wiborg »

Nu funkar det igen för mig! Jag skickade in en "ansökan" om review så möjligt att det ökade på processen, men det låter jag vara osagt.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Pastis
Webbplatsadministratör
Inlägg: 321
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön

Re: Vi byter domännamn till leksandsfarjan.se

Inlägg av Pastis »

Wiborg skrev: tor 30 maj 2024, 11:42 Nu funkar det igen för mig! Jag skickade in en "ansökan" om review så möjligt att det ökade på processen, men det låter jag vara osagt.
:-BD