LIF i media

Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Re: LIF i media

Inlägg av Lifstarsll »

Har mailat Superstars ett antal gånger med tanke på de problem som fanns och att det inte gick att återskapa inloggning/lösen. Svaren knapphändiga, men det senaste kom för nån vecka sedan.

Forumet anses vara ett "sorgebarn", tekniska problem största orsaken och deras senaste diskussioner var att antingen släcka ner eller låta någon annan ta över. Det senare alternativet har valts och någon ser nu över det tekniska. Kan det lösas kommer forumet att leva vidare under dennes vingar. Ungefär så skrev de i svaret

Så min tolkning är att någon nu ser över det gamla forumet.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Sniper »

"Håller mig till Superstars forum", skrev en LIF Silly-pösmunk igår när Leksandsfärjan länkades.
Gör det du.
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: LIF i media

Inlägg av Catami »

Gamla forumet fungerar som vanligt just nu. Jag tittade bara in utan att bläddra bland sidorna.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: LIF i media

Inlägg av Mats_ume »

Jag var i kontakt med Superstars i februari förra året och blev då hänvisad till en ansvarig person som inte svarade i telefon trots ett par försök.
Hade jag getts chansen då hade vi kunnat ha samma sak som ni upplever nu med Leksandsfärjan, fast i mars 2022 och med all historik sparad.
Nu blev det inte så. Varför det inte blev så vet jag inte. Ärligt talat så är jag inte intresserad av att veta.
Användarens profilbild
Leksing i vargaland
Inlägg: 119
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 20:25

Re: LIF i media

Inlägg av Leksing i vargaland »

Klas skrev: tor 21 sep 2023, 08:02
Stjärnan skrev: tor 21 sep 2023, 07:33
Kluster skrev: tor 21 sep 2023, 06:32

Samma här, av gammal vana försökte jag surfa till gamla
sidan och nu blir det bara en vit sida….
Tack för insläppet och upprättandet av det nya forumet!
Faktiskt :shock:
Thumbnailen på min telefon har tynat bort de senaste dagarna men det har ändå gått att klicka på den och kommit fram till sidan (utan att jag kunnat loga in då förstås) men sedan nu på morgonen har det inte ens gått att surfa dit.
Det kan ju inte vara en slump att den la av precis nu så vad har hänt? Någon osynlig admin där som försöker rädda skeppet i sista sekunden?
Märkligt sammanträffande…. :shock: man undrar ju vem/vilka som dragit i trådarna….

Nåväl. Vi är här, och vi är glada för det :) 😎☕️
Är det inte Sniper som är högsta hönset över internet?
Jag anklagar ingen men..... Nä jag håller på mina funderingar för den goda stämningen skulle :mrgreen:
Hangovers are temporary
Drunk stories are forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Leksing i vargaland skrev: tor 21 sep 2023, 11:08
Är det inte Sniper som är högsta hönset över internet?
Jag anklagar ingen men..... Nä jag håller på mina funderingar för den goda stämningen skulle :mrgreen:
Mist lika troligt som att Jönssonligan dragit ur huvudsäkringen i högkvarteret i ren desperation.

Som Internets ständiga väktare behöver han nog inte ens tillfråga styrelsen för att släcka ner något betydelselöst forum. Carte blanche.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Re: LIF i media

Inlägg av Lifstarsll »

Mats_ume skrev: tor 21 sep 2023, 10:55 Jag var i kontakt med Superstars i februari förra året och blev då hänvisad till en ansvarig person som inte svarade i telefon trots ett par försök.
Hade jag getts chansen då hade vi kunnat ha samma sak som ni upplever nu med Leksandsfärjan, fast i mars 2022 och med all historik sparad.
Nu blev det inte så. Varför det inte blev så vet jag inte. Ärligt talat så är jag inte intresserad av att veta.
Håller med och är jätteglad för detta initiativ, otroligt funktionellt forum och explosionsartad ökning av antal medlemmar :)
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Lifstarsll skrev: tor 21 sep 2023, 13:10 explosionsartad ökning av antal medlemmar :)
Aktiva medlemmar ska det väl kanske förtydligas till ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Siljan News 14 september
Tillkännagivande av Martin Söderek och Mårthen Bergman som nya bevakare av LIF.

”Ser ruskigt mycket fram emot att ge alla leksingar massor av toppeninnehåll”

Mårthen:
– Det ska vara fart, fläkt och underhållande. Det blir matchbevakning, intervjuer och längre reportage om såväl herr- som damlag. Vi ser ruskigt mycket fram emot att ge alla leksingar massor av toppeninnehåll-

Kanske har undertecknad för höga förväntningar men hittills har de vad jag kan se bara fått ihop 1,5 artikel var sedan dess.
En inför match idag hade suttit fint och saknas uppslag har jag flertalet att dela med mig av.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: tor 21 sep 2023, 14:56 Siljan News 14 september
Tillkännagivande av Martin Söderek och Mårthen Bergman som nya bevakare av LIF.

”Ser ruskigt mycket fram emot att ge alla leksingar massor av toppeninnehåll”

Mårthen:
– Det ska vara fart, fläkt och underhållande. Det blir matchbevakning, intervjuer och längre reportage om såväl herr- som damlag. Vi ser ruskigt mycket fram emot att ge alla leksingar massor av toppeninnehåll-

Kanske har undertecknad för höga förväntningar men hittills har de vad jag kan se bara fått ihop 1,5 artikel var sedan dess.
En inför match idag hade suttit fint och saknas uppslag har jag flertalet att dela med mig av.
När jag läste det så tänkte jag att det blir väl lika stort som när de skrev på LIFNews, det var höga ambitioner i början men efter nyhetens behag lagt sig så blev det mer och mer sporadiskt. Så var min känsla i alla fall. Man försökte något omtag men det blev aldrig något mer långvarigt.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: LIF i media

Inlägg av Wittgenstein »

Apropå Siljan News så får man väl konstatera att det är lite diffusa gränser mellan supporterskap, medlemskap, medarbetskap och medial bevakning. Vissa tycks röra sig över dessa gränser från den ena säsongen till den andra (eller rent av från den ena dan till den andra).

Jag har uppskattat Siljan News poddar. Särskilt den veckovisa. Synd att formatet försvann.

Förresten, är inte Siljan News ett lite fånigt namn? Lite som Leksand Stars.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: LIF i media

Inlägg av harfager »

Förslag till bolagsstyrelse:

https://www.leksandsif.se/article/kf7as1c-30ead/view

Vet fan inte vad jag ska tycka.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: LIF i media

Inlägg av Wiborg »

harfager skrev: tor 21 sep 2023, 23:42 Förslag till bolagsstyrelse:

https://www.leksandsif.se/article/kf7as1c-30ead/view

Vet fan inte vad jag ska tycka.
Är det här bättre än det ursprungliga förslaget? Jag har ingen aning egentligen, men känslan är att det var mer och bättre kompetenser i det som borde klubbats igenom innan sommaren.
Pain is temporary, glory is forever
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: LIF i media

Inlägg av Uffe88 »

Saxxat från AB: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -tomas-ros

Fem punkter: Leksand–Rögle

LEKSAND. Leksand bröt den negativa trenden och vann mot Rögle på torsdagskvällen.

Här är Tomas Ros fem punkter från matchen.

1. Saknar passande hymn
Sandstorm med Darude spelades när Leksand äntrade isen på torsdagskvällen. Och alla ni som kan er Leksandshockey och Tegera Arena vet att just intro-låten varit omdiskuterat senaste åren.

Ska det vara Stiko-Per?

Modernt smattrande disco?

Fiol-musik med passande och bevingade Leksandsord?

Inget ont om den 24 år gamla dj-låten från Finland, den slår fjolårets med 5–0. Men jag saknar något på Leksands hemmamatcher.

Jag vet att man inte snyter ur sig en passande hymn som Färjestad har i ”På den sköld du klär” eller den oerhört gåshudsframkallande ”För vårt RBK” i Ängelholm på några minuter.

Men det är oerhört stämningshöjande och klädsamt med en lokalt förankrad hymn som inleder matchen och matar igång spelarna när de äntrar isen samt ger publiken en chans att vädra struparna redan någon minut innan nedsläpp.

2. Rätt målskyttar för Leksand
Vad är det målskyttar önskar sig mest av allt?

Jo – mål. Så enkelt är det. När det är måltorka i några matcher sprider sig en oro hos en van och rutinerad målgörare.

Är det något fel?

Varför sitter inte puckarna, varför ser jag inget mål-nät utan bara en stor målvakt? De där hjärnspökena skojar man inte bort på någon enkel minut.

Leksand har två eller kanske tre målgörare som nog funderat på en och två gånger vad som händer med målskyttet. Jag syftar på Max Véronneau samt Peter Cehlarik i synnerhet och kanske några minuter på Carter Ashton. Samtliga har levererat big time i SHL, men haft det tyngre på försäsongen och under den förra säsongen, Veronneau var då i AHL och har haft skadebekymmer. Nu fick trion göra mål i den så viktiga matchen mot Rögle. Cehlarik satte 2–1 efter att ha endast gjort ett mål på de senaste nio SHL-matcherna. Max Véronneau satte 3–1 efter 22 målfria matcher. Carter hade innan han satte 4–1 endast gjort ett mål på de senaste 14 matcherna.

Många så kallade ”apor” som hoppade av från målskyttarnas axlar på torsdagskvällen.

3. Tvivla inte på Hrivik
Nej, det behöver inte Leksands fans. Han har varit ifrågasatt under en längre tid i Leksand och många har funderat på om han endast dansade med Leksand en vinter och sedan gått ned sig eller tappat intresset när poängen uteblivit. Ibland har det sett ut som han försökt att spela Ikea-hockey på isen och försökt att göra allting själv med anfalls-bygget. Men den här säsongsinledningen är det en pånyttfödd Marek Hrvik. Han slår de där distinkta backhandpassningar och de yviga dragningar sitter där istället för att pucken träffar en skridsko som under hela den förra säsongen. Nu är det tre matcher i rad som Hrivik varit produktiv och det är farligt framåt varje gång han är inne på isen.

Nu är han som ett ånglok – igen. Leder Leksands offensiv och ser ut att ha det där viktiga självförtroendet – igen. Gäller dock att han får igång landsmannen Peter Cehlarik på allvar, målskytt mot Rögle, och att den slovakiska duon blir en maktfaktor i SHL – igen.

4. Ödesmatch för Leksand
Hur viktig var segern för Leksand?

Oerhört viktig.

Sådär viktig som det knappt går att beskriva. Laget låste in sig i lördags efter förlusten mot Frölunda och ett så kallat krismöte, eller prata ut-möte, genomfördes. Anledningen var att Leksand tagit ledningarna i de första matcherna, men tappat spelet och blivit lite förnedrade i slutet av drabbningarna. Mot Rögle stod matchen och vägde – länge. Var 1–1 i den tredje perioden, men sedan flög ketchup-flaskan i topp och på mindre än sex minuter gick man fram till 4–1.

Medstuds – javisst.

Lite flyt – javisst.

Men det tar nog Leksand varje dag i veckan just med den start man fått av SHL. Är faran över för Leksand? Absolut inte. Men det blir arbetsro för Leksand och kanske i synnerhet för tränaren Björn Hellkvist. Tre raka torsk, var av två på hemmais, hade skapat en press på laget och staben runt laget som hade varit en arbetsam miljö att vistas i.

5. Rögles underbara back-konkurrens
Ja, vad härlig den är, även fast det kanske inte klaffade mot Leksand.

Nu är även Erland Lesund tillbaka i laget och Michael Kapla har fått klartecken av familjen att återvända från Nordamerika, efter barnafödande, och trampa igång igen. Innebär att Rögle har nio ytterst kompetenta seniorbackar som alla kan tillföra i SHL. Mot Leksand var backresen Adam Engström ytterst delaktig i Rögles 1–1-mål och det är så Ängelholmslaget vill jobba. Hög aktivitet från backplan och rejäla och snabba passningar som skapar spelrum för anfallarna. Nu var Valterri Viljanen samt Johannes Johannesen helt utanför laget och det kan ses på i alla två olika sätt.

1. Att frysboxen kommer innehålla två meriterade backar som vill spela hockey.

2. Konkurrens bygger laget och bästa backarna får spela.

Vi får se vad som händer i framtiden. Tror i alla fall att många lag i SHL gärna haft den lyxiga backuppsättning som Rögle besitter.

Och så ska kanske Lian Bichsel in i backkonkurrensen om några veckor – om Dallas Stars tycker det är bästa utbildningsskolan för schweizaren.
Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: LIF i media

Inlägg av Mange »

Skön jävla urladdning mot Rögle, många som steppade upp och Ashton som verkade hamna i frysboxen innan skadorna visar upp att det var helt fel.