Gösen skrev: lör 23 nov 2024, 18:24
Ställbergarn får haka på med matchtråd nu.
Rubrik: se ovan.
Ställbergarn skrev: fre 22 nov 2024, 08:09
Satt och läste gårdagens matchtråd som alltid, dagen efter match och funderade på om jag skulle göra nåt som jag aldrig gjort hittills; starta morgondagens matchtråd. Men jag var tre minuter för sen, Gösen slog mig.
Här gäller det att haka på om man vill starta matchtråd. Nu har det gått en timme efter matchslut. Detta är ju inte ett HV eller Luleforum.
Skapligt med sålda biljetter. 5000+
Ber om ursäkt för min frånvaro, men till mitt försvar så stod jag nog just vid trådstartstidpunkten på Gårdscaféet och pratade hockey med självaste Huokko, så jag hoppas lite på att det kan vara en förmildrande omständighet. Han var förjävla trevlig!
Men det funkade ju bra att jag nästan startade förra matchtråden, så det kanske funkar bra att jag nästan gjorde det denna gången med.
Ställbergarn skrev: mån 25 nov 2024, 08:17
Ber om ursäkt för min frånvaro, men till mitt försvar så stod jag nog just vid trådstartstidpunkten på Gårdscaféet och pratade hockey med självaste Huokko, så jag hoppas lite på att det kan vara en förmildrande omständighet. Han var förjävla trevlig!
Men det funkade ju bra att jag nästan startade förra matchtråden, så det kanske funkar bra att jag nästan gjorde det denna gången med.
Janne Huokko, wow! Fan vad bra han var i sina glansdagar, Fin på skridskorna, och ett jävla skott. En back man saknar i dag.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Ja finns den spelartypen (Huokko) ens i något lag längre? Förut dök det ju upp en av den typen med jämna mellanrum, men det känns nästan som ett utdöende släkte, eller har jag fel?
Ja, jag tog chansen och tackade honom för hans tid och hans grymma skott. Han kontrade med att bedyra att det var vi fans som skulle tacka och toppade med att ge mig några tips att vidarebefordra till min son och avslutade sedan med att bjuda på en dryck av det starkare slaget i ett litet glas. Hockeybarnet i mig tindrade med ögonen resten av helgen. Det är ju precis så man vill att ett möte med en av ens större hockey-idoler ska utspelas. Hatten av till Janne.
ställbergarn skrev:
Huokken på den självklara ordvitsen är naturligtvis att du borde tagit en återställbergare om du inte kvicknat till förrän nu. Men sådana billiga punchlines lämnar jag till hotshotgänget i baren . Speciellt eftersom ni antagligen drack whisky.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
- Hellsten torde ha god känsla inför Brynäs efter vinsten i Gävle och mindre god efter mardrömsöppningen i Ö-vik så det kanske blir Gidlöf igen här och Hellsten på torsdag?
- När Gidlöf höjer klubban i segergest efter slutsignal riskerar han nästan riva ner Niklas Erikssons upphissade tröja.
Det är faktiskt förundrande hur en spelare som Hrivik (som beskrivs vara en person som är 100% dedikerad till hockeyn och sin återhämtning mellan träningar/matcher) kan vara skadad så ofta.
Men det kan ju även vara en lättare förkylning…
Aggeman skrev: mån 25 nov 2024, 22:30
Det är faktiskt förundrande hur en spelare som Hrivik (som beskrivs vara en person som är 100% dedikerad till hockeyn och sin återhämtning mellan träningar/matcher) kan vara skadad så ofta.
Kjell-Erik antydde väl nåt, att det kanske känns efter lite väl mycket ibland. Att den gode Marek alltid söker efter den optimala känslan, och inte nöjer sig med mindre. Men nu får man snart sätta upp lite regler. Inget annat än benbrott godtages. Allt annat, ut på isen bara.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Aggeman skrev: mån 25 nov 2024, 22:30
Kjell-Erik antydde väl nåt, att det kanske känns efter lite väl mycket ibland. Att den gode Marek alltid söker efter den optimala känslan, och inte nöjer sig med mindre. Men nu får man snart sätta upp lite regler. Inget annat än benbrott godtages. Allt annat, ut på isen bara.
Haha... Jag blir borta imorgon, lårbensbrott, vi ses på onsdag.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.