2025-01-23 Torsdag 19:00 Växjö - Leksand 2-1
-
Re: 2025-01-23 Torsdag 19:00 Växjö - Leksand
Allt annat än 0p imorgon känns just nu högst osannolikt.
-
1,2 eller 3 kan jag tycka känns minst lika sannolikt.
4 däremot.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Så är det med all sannolikhet, tyvärr så är det en ursäkt man använder hos både sportchef och tränare också.Lampa skrev: ons 22 jan 2025, 14:51 Är ju helt sjukt isåfall med alla skador. Vi hade nog legat top 6 utan skador.
Om jag i mitt yrke skulle skylla mina misslyckanden på en massa omständigheter så skulle jag få svar att det är mitt ansvar jobba med dom resurser jag har till förfogande, om 2-3 man faller bort så förväntas jag att ersätta dom för att kunna nå uppsatta mål.
Detta verkar inte praktiseras i Leksand. Man tillsätter en utredning/analys av säsongen först när den är klar.
Passivt ledarskap är inte bra någonstans men skulle säga att det kan vara skillnaden på att ramla ur eller spela slutspel i en idrottsförening.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Noren spelar inte den här veckan enligt honom själv i FK.Sniper skrev: ons 22 jan 2025, 12:22Källa: okänd.Nepster
22 januari 2025, 11:46
Båda Zacke och Cehlarik saknas i morgon.
Som vanligt i Masugnen.
* * *
Ett tapp som gör att risken för Wawa och allt prekärare tabelläge ökar.
Så tränade Leksand den 22/1
Målvakter:
► Mantas Armalis, Jakob Hellsten.
Backar:
► Matt Caito, Eddie Larsson.
► Joonas Lyytinen, Anton Johansson.
► Alexander Lundqvist, Fred Nilsson.
► Axel Rindell, Victor Johansson.
Forwards:
► Peter Cehlarik, Lukas Vejdemo, Lucas Elvenes.
► Oskar Lang, Kalle Östman, Justin Kloos.
► Max Véronneau, Jon Knuts, Marcus Karlberg.
► Dennis Altörn, Arvid Eljas, Andro Kaderli, Martin Karlsson.
Saknades: Patrik Norén, Marek Hrivik, Patrik Zackrisson.
-
https://www.falukuriren.se/2025-01-23/t ... -comeback/Samtidigt som Patrik Norén missar veckans matcher mot Växjö och Linköping står det även klart att lagkapten Patrik Zackrisson (skadad), Peter Cehlarik vars fru väntar barn och långtidsskadade Marek Hrivík missar torsdagskvällens match i Småland.
-
- Intendent
Ugn 1: "They making masterpiece of a tough situation with that oven"
Kan Leksand make masterpiece of a tough situation?
* * *
Ugn 2: Masugnen
Kan Leksand make masterpiece of a tough situation?
* * *
Ugn 2: Masugnen
Och ändå sa Tjomme häromdagen:BitterLooser
23 januari 2025, 07:24
(...)
Hrivik skulle vara tillbaka i mitten av januari, sedan slutet av januari. Nu är vi snart där och inget tyder på nån comeback.
Tror tyvärr hans karriär är över. Magnifik innan han stack till KHL, spelar i landslaget men mellanmjölk i Leksand. Kommer sakna den "gamle" Hrivik, men den vi sett de senaste åren blir det bara skönt den dag vi slipper betala den höga lönen.
(...)
Han hoppas nu att Leksands skadesituation snart har förbättrats. Marek Hrivik närmar sig comeback (...)
– Han har ju haft lite halvproblem länge, men inte riktigt fått veta vad problemet är. Vi hoppas att det senaste problemet är nåt som orsakat andra problem, så att han kan komma tillbaka frisk och kry. Då är han en fantastisk hockeyspelare. Vi hoppas att den här sista grejen kan hjälpa honom att bli hel och fräsch och spela sin bästa hockey, säger Tjomme, som tror att Hrivik blir borta någon vecka till.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Titta på Brynäs. Skadefria hela säsongen, det blir en helt annan kontinuitet i laget. Detta är något man verkligen måste se över nästa säsong varför det blivit såhär.
-
Kan bara hålla med, tre stora saker som man MÅSTE hitta en lösning på inför framtiden är:Lampa skrev: tor 23 jan 2025, 10:26 Titta på Brynäs. Skadefria hela säsongen, det blir en helt annan kontinuitet i laget. Detta är något man verkligen måste se över nästa säsong varför det blivit såhär.
Skadedrabbningen av truppen, det är ju inte bara denna säsong utan har ju varit flera säsonger nu, denna säsong är det väl mest forwards men vilken säsong var det backsidan var så skadedrabbad, i fjol minns jag ärligt talat inte riktigt hur det var på skadesidan, någon som har statistiken?
Powerplay, detta behöver inte ens kommenteras längre
Dåliga inledningar av säsongerna, varför börjar vi säsongerna så svagt? Det har vi väl gjort i princip samtliga säsonger i SHL i alla fall? I år har ju många spelare sett bedrövligt tröga ut i början och en del är väl iofs fortfarande tröga men är åtminstone något bättre än i början. Kontinuitet och i princip samma trupp som i fjol hjälpte inte tydligen.
-
Det här är väl största anledningen till att inte förlänga med Zacke? Vi har redan SHL:s trasigaste center på kontrakt och behöver inte en centeruppsättning som måste ta kölappar till rehabrummet. Han fyller trots allt 38 snart o då kan man ju dra en baksida lår när man kliver upp ur sängen t om

Rent sportsligt vad han presterat denna säsong motiverar säkert ett år till med en ganska tilltagen lönesänkning. Men vi har inte råd att ständigt ha centerbrist med nödlösningar pga gubbskador.
Skulle dock Hrivik visa sig behöva lägga klubban på hyllan så blir ju läget nåt annat.
-
Man trodde ju att det skulle gå snabbt att sätta spelet i år, tack vare kontinuitet från förra säsongen. Tjomme pratade om det, experter i poddar och blaskor sa det, vi här inne höll glatt med. Och vad värre var, även laget trodde på det, och lutade sig tillbaka. Och nåt värre än tillbakalutade nöjda hockeyspelare finns ju inte, om man vill vinna matcher. Går man in i säsongen med fel mindset, då är det om inte omöjligt så i all fall sjukt jävla svårt att vrida om det. Och där är vi nu. Vilket visar sig i var och varannan match, som vi i princip skänker bort.Pellefant skrev: tor 23 jan 2025, 10:52Lampa skrev: tor 23 jan 2025, 10:26 Titta på Brynäs. Skadefria hela säsongen, det blir en helt annan kontinuitet i laget. Detta är något man verkligen måste se över nästa säsong varför det blivit såhär.
Dåliga inledningar av säsongerna, varför börjar vi säsongerna så svagt? Det har vi väl gjort i princip samtliga säsonger i SHL i alla fall? I år har ju många spelare sett bedrövligt tröga ut i början och en del är väl iofs fortfarande tröga men är åtminstone något bättre än i början. Kontinuitet och i princip samma trupp som i fjol hjälpte inte tydligen.
Allt ovan är ett ansvar för ledningen tänker jag. Hade BH nöjt sig med att spelare glider runt och tror att man är bättre än vad prestationen visar? Har svårt att tro det. Men nu sitter vi där vi sitter. Går inte att handla eller sparka sig ur detta.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Alla dessa fruktansvärt onödigt tappade poäng mot Modo, HV och Malmö är skillnaden i år och skapar tabelläget vi befinner oss i.
Givet hur matchbilden sett ut mot dessa lag så ska vi ha vunnit samtliga men har av någon anledning inte haft inställningen. Så enkelt är det inte säger någon. Jo precis så enkelt är det säger en annan.
Hoppas inte coachningen av målvakterna blir den avgörande detaljen som tar oss till kval nedåt.
Vi hade 2 heta unga målvakter. Nu har vi en ljummen och dalande första målis och en snabbt svalnande andre målis........
Så väldigt synd att tappa Norre precis när han började växla upp sitt fysiska spel rejält.
Ett pånyttfött Växjö borta i detta skadeläge ska inte gå såklart.
Den lilla chansen till poäng ligger väl i att vi faktiskt trivs ok i denna arena ett tag nu, samt att detta lag sista säsongerna ofta levererat på bortaplan när vi varit som mest trängda och man räknat iskallt med torsk.
Jag ser en 4-1 torsk som rimligt resultat.
Å vad jag hoppas ngn klipper ut det citatet och gnuggar det i ansiktet på mig efter att Max lägger in 1-3 i tom kasse.......
Givet hur matchbilden sett ut mot dessa lag så ska vi ha vunnit samtliga men har av någon anledning inte haft inställningen. Så enkelt är det inte säger någon. Jo precis så enkelt är det säger en annan.
Hoppas inte coachningen av målvakterna blir den avgörande detaljen som tar oss till kval nedåt.
Vi hade 2 heta unga målvakter. Nu har vi en ljummen och dalande första målis och en snabbt svalnande andre målis........
Så väldigt synd att tappa Norre precis när han började växla upp sitt fysiska spel rejält.
Ett pånyttfött Växjö borta i detta skadeläge ska inte gå såklart.
Den lilla chansen till poäng ligger väl i att vi faktiskt trivs ok i denna arena ett tag nu, samt att detta lag sista säsongerna ofta levererat på bortaplan när vi varit som mest trängda och man räknat iskallt med torsk.
Jag ser en 4-1 torsk som rimligt resultat.
Å vad jag hoppas ngn klipper ut det citatet och gnuggar det i ansiktet på mig efter att Max lägger in 1-3 i tom kasse.......
-
Hoppas man sätter in Kaderli bredvid Vejdemo och Elvenes i första.
-
Själv är jag fullständigt schizofren. När någon jinxar en enkel seger blir jag alldeles kallsvettig och får lite panikångest innan jag hittar ett sätt att reparera skadan. Om det så innebär att jag måste hoppa på ett ben uppför trappen iförd en röd tröja. Samtidigt blir jag irriterad när forumet visar upp en loser-mentalitet och diskuterar kval samtidigt som vi ligger på slutspelsplats. Så kan det vara.
Men. Det är ju bara ett fånigt spel i slutändan.
Idag tror jag inte på att vi inte förlorar. Eller vinner.
Framåt! Uppåt!
Men. Det är ju bara ett fånigt spel i slutändan.
Idag tror jag inte på att vi inte förlorar. Eller vinner.
Framåt! Uppåt!
-
Och får vi inga poäng med oss så kan vi iaf trösta oss med att Lakers missade möjligheten att ha ett matchställ med den fina färgkombon vit-blå-gul...

//Bingo

//Bingo
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Så är det absolut.svepet skrev: tor 23 jan 2025, 12:36Det här är väl största anledningen till att inte förlänga med Zacke? Vi har redan SHL:s trasigaste center på kontrakt och behöver inte en centeruppsättning som måste ta kölappar till rehabrummet.