Four Nations 2025

Användarens profilbild
Klas

Re: Four Nations 2025

Inlägg av Klas »

Hyfsad pekoral till nationalsång…känns mer Beer league.. 8-)
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Ludde

Inlägg av Ludde »

Rätt tråkig inledning om man jämför med matchen mot Canada. Märks att publiken inte är speciellt intresserad av nåt av lagen :roll:
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
CMB

Inlägg av CMB »

1-0! Bra tempo, grymt passningsspel!
CMB

Inlägg av CMB »

JAAAA satan va snyggt, Erik K!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Härlig fart i tre mot tre.
Synd att man inte fick mer.

* * *

Vilken hockeylördag det blev!
Spektakulärt avgörande i Ö-vik, tillfredsställande backvärvning samt internationell ishockey.
Ludde

Inlägg av Ludde »

Kollar Canada-USA, det är lite som en annan sport mot vad som utspelades på eftermiddagen/kvällen. Här glids det inte en meter på skridskorna, full ös.

Tycker vi förlorade mot Finland pga av det blev bekvämt att glida lite mer.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Ludde skrev: sön 16 feb 2025, 03:21 Kollar Canada-USA, det är lite som en annan sport mot vad som utspelades på eftermiddagen/kvällen. Här glids det inte en meter på skridskorna, full ös.

Tycker vi förlorade mot Finland pga av det blev bekvämt att glida lite mer.
Tycker vi förlorade mot Finland eftersom vi nu ser konsekvenserna att ställa ett lag på isen med spelare som inte fullföljt sin ishockeyutbildning i Sverige, utan avbrutit den och skolats om till olika former av rollspelare som placeras i system som bygger på att kanadensare eller amerikaner driver spelet. Spelare som skiljer sig från Sundin/Foppa/Lidström-generationen på så vis att de nästan aldrig deltagit i egenarrangerat spontanspel på uterinkar och sjöar.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Jag tyckte det var för tidigt att starta Silly season 2030/31 så jag placerar inlägget här:
Familjen Forsberg utökades för ett knappt år sedan.

Förra våren kom Felix Forsberg till världen. Han är Filips och Erins första barn.

– Det har varit helt fantastiskt, han är nio månader nu och man lär sig något nytt varje dag. Han kryper i full fräs, det är nog inte allt för långt bort innan han börjar gå.

Familjen stormtrivs i Nashville, där Filip levt i elva raka år.

Han känner sig som en Nashville-bo uti fingerspetsarna.

– Ja, det gör jag. Det är på ett annat sätt än Leksand där jag växte upp, men Nashville är hemma för oss. Det var där vi träffades, det var där Felix föddes och för varje år som går blir Nashville mer hemma – även fast Leksand alltid kommer vara hemma för mig.

Vad tänker ni om framtiden, bo kvar i Nashville eller flytta till Sverige?

– Det är svårt att säga, vi har minst fem år kvar och förhoppningsvis får jag skriva på ett nytt kontrakt efter det. Vi får se vad som händer.
https://www.expressen.se/sport/hockey/f ... l-sverige/
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Jag träffar hans föräldrar i olika sammanhang (nåja, nästan uteslutande festsammanhang) några gånger per år. Ni som träffat dem vet att de är förbaskat trevligt folk och väldigt ödmjuka. Pratar helst inte om hockeyspelaren Filip och hans framgångar utan man får mer fråga hur det är med honom och familjen. De tror själva inte att han någonsin kommer flytta ifrån USA.

Men vem vet. Ett artistkontrakt med en NHL meriterad föredetting säsongen 2034/2035 kanske.
Eller ett inbördeskrig eller massdeportering av europeer.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: mån 17 feb 2025, 16:48 Jag träffar hans föräldrar i olika sammanhang (nåja, nästan uteslutande festsammanhang) några gånger per år. Ni som träffat dem vet att de är förbaskat trevligt folk och väldigt ödmjuka. Pratar helst inte om hockeyspelaren Filip och hans framgångar utan man får mer fråga hur det är med honom och familjen. De tror själva inte att han någonsin kommer flytta ifrån USA.

Men vem vet. Ett artistkontrakt med en NHL meriterad föredetting säsongen 2034/2035 kanske.
Eller ett inbördeskrig eller massdeportering av europeer.
Tänk om de visste vem de hade att göra med. Den legendariske Gösen från Superstars forum och Leksandsfärjan. Då skulle de säga: "Förbaskat trevlig karl! Väldigt ödmjuk. Pratar helst inte om sin framträdande roll på forumen utan man får mer fråga hur det är med honom och familjen".
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Jaha. Det kanske lät lite oskönt?

Jag har skrivit ett par gånger tidigare att jag inte tror Filip kommer spela för Leksand någonsin igen. Jag ville lägga lite tyngd bakom det påståendet, varför jag skriver så. Det var inte för att framstå som alla festers medelpunkt :d
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: mån 17 feb 2025, 17:35 Jaha. Det kanske lät lite oskönt?

Jag har skrivit ett par gånger tidigare att jag inte tror Filip kommer spela för Leksand någonsin igen. Jag ville lägga lite tyngd bakom det påståendet, varför jag skriver så. Det var inte för att framstå som alla festers medelpunkt :d
Tvärtom. Det är för LITE rapporter från liknande sammanhang och det hockeyrelaterade Leksandslivet i allmänhet. Så länge det är positiva vittnesbörd ser jag inget fel i det.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Det behövs lite mer byaskvaller här på Färjan, bra Gösen att du delar med dig, Färjans korrespondent i verkligheten.

Dessutom samlar du ju på dig mer skvaller om du verkligen är festens medelpunkt. Till skillnad från oss som bara på distans kan lyssna på skrålet från byafesten (om inte tunnelbanans oväsen stör ut även det).

Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Själv blir jag glad i själen när jag hör att någon är "förbaskat trevlig".
När Gösen under sommaren 2023 sa att en eller flera Superstars-profiler är förbaskat trevliga* blev jag glad. Jag månade hela tiden om att de inte skulle demoniseras och försökte mitt i kritiken lyfta BRA saker de gjorde (exempelvis Tobbes korta klargörande). Man kan vara nyanserad även om man inte håller med om allt som kommer från ett visst håll.

Jag skulle bli glad om man någon gång fick höra att Bertil, Olle och Sven är förbaskat trevliga (åtminstone ibland). Om de nu är det. Jag vet inte eftersom de demoniserats i alla år.

*Alternativt "trevligt folk". Exakta formuleringen försvann med Superstars forum.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Olle och Sven vet jag ingenting om men Bertil är förbannat trevligt folk. En sån där som tar sig tid att prata och skratta med alla. Om vad som helst. Sprungen ur myllan i Insjön och förankrad i bonde-partiet.