Som de spelat de senaste tre (eller fyra om man inkluderar det helt onödiga haveriet i sista perioden mot Luleå) matcherna borde det vara tomma läktare på tisdag. Intäkterna från en match - typ en månadslön för Hrivik? - gör nog i det stora hela varken till eller från med tanke på hur det ekonomiska läget vs kontrakterade lönekostnader verkar vara inför nästa säsong.
2025-03-11 Tisdag 19:00 Leksand - Frölunda 3-6
-
Re: 2025-03-11 Tisdag 19:00 Leksand - Frölunda
-
Nu har jag gjort mitt.
Öppnat ett konto på Svenska spel och satsat pengarna som annars hade gått till två sittplats- biljetter på oddset med vinst för Frölunda, Malmö och Örebro (18,08 x pengarna). Har dessutom sagt upp TV4 sport från och med 18 mars. Har t.o.m. försökt maila Wennerholm om att tippa oss elva efter avgörande omgång. Men man behöver tydligen sociala medier för att lyckas med det nu för tiden.
Öppnat ett konto på Svenska spel och satsat pengarna som annars hade gått till två sittplats- biljetter på oddset med vinst för Frölunda, Malmö och Örebro (18,08 x pengarna). Har dessutom sagt upp TV4 sport från och med 18 mars. Har t.o.m. försökt maila Wennerholm om att tippa oss elva efter avgörande omgång. Men man behöver tydligen sociala medier för att lyckas med det nu för tiden.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Tyvärr Gösen så finns det flera sätt o förlora ditt bet samtidigt som Leksand hamnar 11:aGösen skrev: sön 09 mar 2025, 14:22 Nu har jag gjort mitt.

Själv tror jag dock ditt spel går in.
-
- Intendent
Leksand skulle behöva en injektion i det här läget.
När pågående säsong inleddes mot Frölunda saknades Östman.
Kan han medverka på tisdag och bidra till att det inte tar slut?
Kalle Östman
När förra säsongen tog slut mot Frölunda var vi Östman-lösa.När pågående säsong inleddes mot Frölunda saknades Östman.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Jag har också gjort mitt. Hängt ut leksandsflaggan på altanen, där den annars bara hängt under pågående kval- eller slutspel. Jag har också anslutit mig till färjans optimister* och deklarerar nu öppet till alla som vill höra att jag är tvärsäker på att LIF överraskar pessimisterna och fixar åttondelsplatsen helt på egen hand, vare sig Wennerholm tippar det eller inte.
*Gösen, Herr och fru Wiborg m.fl.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Bra jobbat allihopa!
Nu hoppas jag bara att tränarna insett att tanken att få igång Marek till ett eventuellt slutspel inte funkar och spelar honom i den omfattning kvaliteten förtjänar. Dvs ganska lite om ens någon speltid.
Det som för nån vecka sedan såg ut som inledningen på en hoppfull vår har den senaste veckan vänts till nåt grått, trist, tråkigt och framförallt energilöst! Jag hoppas nu i alla fall få se energi i det som kan vara säsongens sista hemmamatch.
Nu hoppas jag bara att tränarna insett att tanken att få igång Marek till ett eventuellt slutspel inte funkar och spelar honom i den omfattning kvaliteten förtjänar. Dvs ganska lite om ens någon speltid.
Det som för nån vecka sedan såg ut som inledningen på en hoppfull vår har den senaste veckan vänts till nåt grått, trist, tråkigt och framförallt energilöst! Jag hoppas nu i alla fall få se energi i det som kan vara säsongens sista hemmamatch.
-
Wittgenstein skrev: sön 09 mar 2025, 21:45Jag har också gjort mitt. Hängt ut leksandsflaggan på altanen, där den annars bara hängt under pågående kval- eller slutspel. Jag har också anslutit mig till färjans optimister* och deklarerar nu öppet till alla som vill höra att jag är tvärsäker på att LIF överraskar pessimisterna och fixar åttondelsplatsen helt på egen hand, vare sig Wennerholm tippar det eller inte.

-
- Intendent
Själv är jag bara pessimist när det gäller Leksand-Frölunda. Jag tror att allt kommer avgöras i förlängning mellan Malmö-Rögle. Efter att Örebro tagit erforderliga poäng mot Luleå står allt hopp till Rögle. Jag är varken pessimist eller optimist när det gäller utgången.
-
Blanda inte in min fru bland optimisterna, den platsen har hon inte förtjänat.Wittgenstein skrev: sön 09 mar 2025, 21:45Jag har också gjort mitt. Hängt ut leksandsflaggan på altanen, där den annars bara hängt under pågående kval- eller slutspel. Jag har också anslutit mig till färjans optimister* och deklarerar nu öppet till alla som vill höra att jag är tvärsäker på att LIF överraskar pessimisterna och fixar åttondelsplatsen helt på egen hand, vare sig Wennerholm tippar det eller inte.
Jag tror Örebro förlorar mot Luleå så vi blir sämst tia, sedan kanske vi tar någon poäng. Malmö - Rögle är ett derby som kan gå hur f_n som helst.
Pain is temporary, glory is forever
-
- Intendent
Det är mycket viktigt - ja CRUCIAL med ett engelskt ord jag gillar - att Wennerholm snart börjar skissa på ett streckstridstips. Normalt tror jag inte på jinxande överhuvudtaget (även om jag gärna lattjar med i retoriken) men det Wennerholm håller på med är på en helt annan nivå. Häxkonst.
Men om han tänkt tippa Leksand till åttondel ska han naturligtvis inte skissa på något.
* * *
Carros karl riskerar att göra sin sista match i LIF-tröjan.
* * *
Frölunda-match betyder som vanligt Raka puckar https://rakapuckar.com/morning-mailbag- ... ge-svaren/
Men om han tänkt tippa Leksand till åttondel ska han naturligtvis inte skissa på något.
* * *
Carros karl riskerar att göra sin sista match i LIF-tröjan.
* * *
Frölunda-match betyder som vanligt Raka puckar https://rakapuckar.com/morning-mailbag- ... ge-svaren/
Claes Olsson 10 mars, 2025 At 09:10
Hur viktig tror du att placeringen är för Frölunda?
Dvs kommer man att gå för vinst mot Leksand eller blir det samma mjuk match som mot Luleå?
Henrik Leman 10 mars, 2025 At 09:48
Jag tror man går för vinst. Inget snack om annat. Samtidigt … sista matchen, det blir lite handbroms i, naturligt, utan att någon säger det, kanske inte ens medvetet.
andreas.kristiansen74 10 mars, 2025 At 10:35
Jag tror nog matchen i lördags blev så pass avslagen för att inget av lagen hade något att spela för, visst placering är viktig, dock är det nog viktigare att inte få fler skador så här kort tid innan slutspel, det misslyckades ju Luleå med då dom fick sin bäste spelare skadad.
Nästa match kommer nog bli mer action i då åtminstånde hemmalaget (Leksand) har slutspel att kämpa för.
Henrik Leman 10 mars, 2025 At 10:41
Ja, Leksand har verkligen att spela för. I lördags tror jag dessutom att Frölunda var lite märkt av urladdningen mot Färjestad.
-
Dessutom -om jag inte misstar mig alldeles- så kom detta senaste ras i både PP, poäng och spel, där i matchen när han gick av. Vi lyckades dock göra mål i det PP´t men efter han klev av var det ett minne blott, liksom övriga spelet.Sniper skrev: sön 09 mar 2025, 20:05 Leksand skulle behöva en injektion i det här läget.Kalle ÖstmanNär förra säsongen tog slut mot Frölunda var vi Östman-lösa.
När pågående säsong inleddes mot Frölunda saknades Östman.
Tänk att Kalle gör sådan nytta ändå..

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Mht timrås form som nog är sämre än vår så kanske det vore fint att möta dom ändå.
Vi har väl saftig underläges statistik mot de gissar jag men nu är de under isen, mest av alla lag vi kan få möta.
Hur ska då ett sådant scenario gå till?
Jo, vi håller undan i tabellen på något vis och växjö tar tre poäng hemma mot just timrå.
Alt om vi halkar ner ett snäpp så får timrå se till att torska på övertid i växjö, men en poäng gör kanske att de får lite lyft igen.
Så helt klart bäst om vi vinner (vi behåller då 9e plats samt bryter vår förlusttrend) och att växjö slår timrå vid 60 minuter.
Är det vår bästa chans att nå kvartsfinal måntro?
Vi har väl saftig underläges statistik mot de gissar jag men nu är de under isen, mest av alla lag vi kan få möta.
Hur ska då ett sådant scenario gå till?
Jo, vi håller undan i tabellen på något vis och växjö tar tre poäng hemma mot just timrå.
Alt om vi halkar ner ett snäpp så får timrå se till att torska på övertid i växjö, men en poäng gör kanske att de får lite lyft igen.
Så helt klart bäst om vi vinner (vi behåller då 9e plats samt bryter vår förlusttrend) och att växjö slår timrå vid 60 minuter.
Är det vår bästa chans att nå kvartsfinal måntro?
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
- Intendent
Sjukt många som saknas nu: ”Hade kunnat vara förödande”
► Viruset i Frölundas omklädningsrum är brutalt elakt.
► Hinner det här laget bli någorlunda ordinarie till slutspelet?
Daniel B 10 mars, 2025 At 14:12
Tio spelare borta nu då.. Sjukt var ordet.
https://rakapuckar.com/sjukt-manga-som- ... forodande/
skärpning
10 mars 2025, 18:42
Från twitter idag:
Frånvarolistan fylls på med Edstrom, Folin, Cederqvist, och Ruotsalainen
-
Slutspelsklara i kavaj?
-
- Intendent