Ändå lite talande att man kallar in Luc Koblar trots att vi är 12 forwards med Vero borta. Förtroendet för Altörn verkar lågt, han har inte spelat en sekund än?
Med tanke på att Altörn åkte med som extra borde han gå in i fjärde och Tinus sättas upp som extra. Man borde dock kunna spela på 12 och hålla tummarna att alla håller sig friska. Altörn borde göra någon/några säsonger i Allsvenskan innan han kan testa SHL igen.
Pigg matchtrådsstartare sökes efter dagens match. Det är dags att lämna över till andra. 2025-09-25 Torsdag 19:00 Leksand - Skellefteå.
Eftersom det är fem dagar till nästa match och middagsbestyr efter slutsignalen kommer det visas tålamod. Men dröj inte alltför länge. Förväntar mig att tråd är uppe någon gång under lördagskvällen.
När det gäller dagens laguppställning hoppas jag få se en sådan 13:15.
Pigg matchtrådsstartare sökes efter dagens match. Det är dags att lämna över till andra. 2025-09-25 Torsdag 19:00 Leksand - Skellefteå.
Eftersom det är fem dagar till nästa match och middagsbestyr efter slutsignalen kommer det visas tålamod. Men dröj inte alltför länge. Förväntar mig att tråd är uppe någon gång under lördagskvällen.
Vis av tidigare erfarenheter så tar jag det där med tålamod på lika stort allvar som när en sjuåring dagen innan julafton går med på att ha paketöppningen någon gång efter Karl Bertil Jonsson.
Min gissning är att om vi väntar till 19:00 ikväll så löser sig det hela Per automatik.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Vis av tidigare erfarenheter så tar jag det där med tålamod på lika stort allvar som när en sjuåring dagen innan julafton går med på att ha paketöppningen någon gång efter Karl Bertil Jonsson.
Min gissning är att om vi väntar till 19:00 ikväll så löser sig det hela Per automatik.
Vi är inte HV71. Där accepterar de att matchtråd kommer upp en timme före nedsläpp. Här helst inom tjugo minuter efter senast spelade match.
* * *
Men just idag var de förhållandevis snabba i HV-forumet. Kom upp runt 11 (trots att de inte spelar förrän 18). "Tålamod" är tema också där:
På tal om HV såg jag att följande två bildade backpar: Alsing - Rindell.
Om det varit gamla Olle hade det defensivt sett varit ett backpar från helvetet.
Men gamla Olle finns inte längre - tvärtom är han utmärkt skickad att täcka upp för Rindells stolleprov.
* * *
Malmö-HV är hur som helst en intressant match efter vår egen.
Parallellt med vår blir det spännande att se om också Linköping förblir på 0 poäng i tabellen (Skellefteå hemma).
Leksandsflaggan hänger ute på garaget! Men jag börjar bli nervös nu. De tidigare matcherna har jag varit lugn, nu gnager det en orostanke om att det ska bli lika dåligt som förra matchen...
Leksandsflaggan hänger ute på garaget! Men jag börjar bli nervös nu. De tidigare matcherna har jag varit lugn, nu gnager det en orostanke om att det ska bli lika dåligt som förra matchen...
Jag vet inte om jag ens orkar se matchen, var helt tömd på energi i torsdags.
Den uppmärksamme har noterat att jag pratar om allt annat utom matchförväntningar. Starttid lördagar, tinnitus, kommande matchtråd, HV71 och Linköping. Det finns ett skäl till det. Fruktan.