1 Läget något ljusare
X Status quo
2 Värre än igår
* * *
Trådstart:
Leksand- AIK 25/9 kl 19:00
Post by nr86 » Yesterday, 17:27
Kan vi bryta varannan match vinsterna och ta 2 raka? Kommer det att vaskas om i kedjorna igen eller kör vi på samma som mot lhc? Strauss vill jag se att det satsas på då jag tycker han sett betydligt stabilare ut än Lampinen. Leksand har varit rätt bra med tanke på de förhandstips som florerat. Ska vi tillhöra topplagen bör vi lugga Leksand på poäng. http://forum.northpower.nu/viewtopic.ph ... 3a#p269371
1 Läget något ljusare
X Status quo
2 Värre än igår
* * *
Trådstart:
Leksand- AIK 25/9 kl 19:00
Post by nr86 » Yesterday, 17:27
Kan vi bryta varannan match vinsterna och ta 2 raka? Kommer det att vaskas om i kedjorna igen eller kör vi på samma som mot lhc? Strauss vill jag se att det satsas på då jag tycker han sett betydligt stabilare ut än Lampinen. Leksand har varit rätt bra med tanke på de förhandstips som florerat. Ska vi tillhöra topplagen bör vi lugga Leksand på poäng. http://forum.northpower.nu/viewtopic.ph ... 3a#p269371
Jag försöker hålla koll. (Har kvar nån månad på mitt abonnemang)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Hittills inget särskilt sagt.
Håller fortfarande på att uppdatera spelarna. En mystisk kuf med #4 är med och tränar iaf. Oklart vem det är.
Tinus Luc Koblar tydligen.. En siffra hade nog ramlat av hjälmen.
Stevens är hittills inte identifierad på isen
Han saknas är nu bekräftat.
Max, Kalle, Lang och Nolan saknas.
Viktor Johansson i grön tröja.
Sun taught me,
Keep RISING!
Hittills inget särskilt sagt.
Håller fortfarande på att uppdatera spelarna. En mystisk kuf med #4 är med och tränar iaf. Oklart vem det är.
Tinus Luc Koblar tydligen.. En siffra hade nog ramlat av hjälmen.
Stevens är hittills inte identifierad på isen
Han saknas är nu bekräftat.
Max, Kalle, Lang och Nolan saknas.
Viktor Johansson i grön tröja.
Arvid Eljas saknas också
Ronnie Carlsson har beställt möte med Emilia efter träningen för att fråga om bla Stevens.
Vet inte om han tror på nåt svar själv men....
Sun taught me,
Keep RISING!
Så tränade Leksand på onsdagen:
Målvakter: Marcus Gidlöf och Jakob Hellsten.
Blå: Joonas Lyytinen, Anton Johansson, Mikael Lindqvist, Lukas Vejdemo, Jonas Lagerberg – Matt Caito, Olle Strandell, Tinus Luc Koblar, Andro Kaderli, Zaki Crookes.
Vita: Stefan Milosevic, Dennis Altörn, Jon Knuts, Marcus Karlberg – Alexander Lundqvist, Fred Nilsson, Peter Cehlárik, August Lissel, Gabriel Fortier.
Grön: Victor Johansson.
Saknas: Max Véronneau, Oskar Lang, Kalle Östman, Nolan Stevens, Arvid Eljas.
Fortfarande mörkertråd men kanske blev den något ljusare:
Nolan Stevens var frånvarande på grund av ett privat ärende och Arvid Eljas hade ett individuellt upplägg på onsdagen och är uttagningsbara.
Kalle Östman och Oskar Lang har varit sjuka.
– Jag hoppas att någon av dem kan vara aktuell, säger tränare Johan Hedberg till FK-sporten.
– Mackan, det är samma sak där. Det andra målet, självklart vill han ha den tillbaka. Men jag tycker också efter det att han gör väldigt mycket bra saker i kassen. Det är många svåra situationer som han löser på ett sätt som ser enkelt ut. Målvakternas status är ett av de minsta orosmolnen för mig.
Jag vet inte jag. Gidlöf känns flaxigare och inte alls lika lugn och trygg som ifjol. Hellsten tycker jag är på samma nivå som ifjol.
Så vi har inga dåliga målvakter men är de bra nog?
Fotnot: FK-sporten söker Max Veronneau för en kommentar.
De har lärt sig att gå direkt på källan istället för via Emilia.
Sun taught me,
Keep RISING!
Det är främst Leksand och Skellefteå som tittat på Laz, och länge såg det faktiskt ut som att Leksand skulle bli ny klubbadress för Laz. Men enligt uppgifter till Expressen är det nu Skellefteå som kommer att värva Laz. https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... elleftea-/
Re: Leksand- AIK 25/9 kl 19:00
Post by Erwynn » Today, 14:39
Laz och Krogdahl stannar hemma. Vad är planen för Laz egentligen? Har han underpresterat så grovt utifrån Forsells förväntningar eller värvades han in som en 14e?
* * *
Post by Empress » Today, 14:59
Båda borde ju lånas ut ASAP.
Krogdahl är nog inget problem - han åker säkert gärna tillbaka till 08-land. Almtuna/SSK/AIK(!)/Västerås
Men vad är planen för Laz? Ger man upp honom utan att han fått spela 10 minuter SHL? Är han otränad?
* * *
by marre » Today, 15:34
Väldigt konstigt hur dom behandlar Laz. Både Voullet och Valter har ju varit direkt usla.
* * *
by Erwynn » 26 minutes ago
Med Zeb tillbaka och de stora problemen fjärdelinan haft i framförallt defensiven under inledningen hade Laz - Zeb - Davidsson vart intressant. Vill minnas att Laz hanterade fysiken ganska bra i de medelmåttiga försäsongsmatcherna vi fick se. http://forum.northpower.nu/viewtopic.ph ... 3a#p269371