Sniper skrev: fre 31 okt 2025, 11:22Har vi ens någon vettig backbesättning att mönstra till den här matchen?
Alexander Lundqvist utgick väl mot Färjestad, läste jag någonstans.
Och Caito riskerar att saknas igen.
2025-11-01 Lördag 15:15 Leksand - Rögle 2-0
-
Hejalif
Re: 2025-11-01 Lördag 15:15 Leksand - Rögle
-
Pellefant
Sniper skrev: fre 31 okt 2025, 11:22Har vi ens någon vettig backbesättning att mönstra till den här matchen?
Alexander Lundqvist utgick väl mot Färjestad, läste jag någonstans.
Och Caito riskerar att saknas igen.
Hur många har vi och hur många har vi haft skadade hittills under säsongen? Känslan är att vi har fler än skadade än andra lag, men jag har ingen koll på den statistiken. Det måste ju vara något fel när så många blir skadade, eller?
-
Fjodor
En kort ”comeback” på forumet.
Har 4 biljetter över till morgondagens drabbning pga. sjukdomsfall i den nu pågående lagresan med det fotbollslag jag tränar. Vill någon nyttja dessa biljetter så skriv här så löser vi det. Först till kvarn.
Vill man betala något för biljetterna så får man det, vill man inte det så går det bra med, bara man håller på Leksand. Bättre att de nyttjas än att det blir tomma stolar.
Kollar här under kvällen, men vi är på plats och jag har börjat dricka sportdryck så ha tålamod med svar.
Lev och blomstra alla optimister!
-
Gösen
Fjodor skrev: fre 31 okt 2025, 17:04En kort ”comeback” på forumet.
Har 4 biljetter över till morgondagens drabbning pga. sjukdomsfall i den nu pågående lagresan med det fotbollslag jag tränar. Vill någon nyttja dessa biljetter så skriv här så löser vi det. Först till kvarn.
Vill man betala något för biljetterna så får man det, vill man inte det så går det bra med bara man håller på Leksand. Bättre att de nyttjas än att det blir tomma stålar.
Kollar här under kvällen, men vi är på plats och jag har börjat dricka sportdryck så ha tålamod med svar.
Kom igen nu .
Håll i håll ut.
Kom tillbaka.
-Ben Hogan
-
Sniper
- Intendent
Gösen skrev: fre 31 okt 2025, 17:08Fjodor skrev: fre 31 okt 2025, 17:04En kort ”comeback” på forumet.
Vill man betala något för biljetterna så får man det, vill man inte det så går det bra med bara man håller på Leksand. Bättre att de nyttjas än att det blir tomma stålar.
Kom igen nu .
Håll i håll ut.
Kom tillbaka.
Operation behålla Fjodor.
-
Sniper
- Intendent

Lundqvist inte längre ett frågetecken - spelar mot Rögle
-
CMB
-
Lampa
Victor Johansson är inte med för IKO idag gissar på att han är ombytt imorgon.
-
SteveY
Ska man se matchen idag?
-
Stjärnan
Vet faktiskt inte. Själv har jag lite att stå i som kan hända krockar. I vanliga fall hade jag definitivt prioriterat matchen men nu vete fasen.
Men vid tre snåret så kommer jag ju vilja se.
Jag låter ödet avgöra.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Runntur
Jag tänker se starten av matchen så får vi se. Om/när de går till helsike så stänger jag av. Samma mot FBK borta. Jag ser till det går till helsike då stänger jag av (4-1). Det är bättre för den psykiska hälsan har jag lärt mig.
Ett annat knep för att behålla den psykiska hälsan är att se matchen utan ljud, eller se delar av matchen utan ljud.
Jag har inte riktigt kommit fram till situationen där jag inte ser matcherna alls ännu, men om vi fortsätter så här så kommer jag nog dit snart.
Med tanke på vår skadesituation och hur vi som följer laget mår så blir ett uppehåll väldigt bra efter matchen idag.
Oavsett hur det går idag. Alla poäng är lika viktiga. Men när vi summerar den här säsongen så är det inte matcherna borta mot FBK eller hemma mot Rögle som kommer vara dom som gör att det gick åt helvete. Det är mot våra bottenkollegor vi måste vinna, eftersom det är fler usla lag i den här ligan.
-
Pellefant
Runntur skrev: lör 01 nov 2025, 09:50Jag tänker se starten av matchen så får vi se. Om/när de går till helsike så stänger jag av. Samma mot FBK borta. Jag ser till det går till helsike då stänger jag av (4-1). Det är bättre för den psykiska hälsan har jag lärt mig.
Ett annat knep för att behålla den psykiska hälsan är att se matchen utan ljud, eller se delar av matchen utan ljud.
Jag har inte riktigt kommit fram till situationen där jag inte ser matcherna alls ännu, men om vi fortsätter så här så kommer jag nog dit snart.
Med tanke på vår skadesituation och hur vi som följer laget mår så blir ett uppehåll väldigt bra efter matchen idag.
Oavsett hur det går idag. Alla poäng är lika viktiga. Men när vi summerar den här säsongen så är det inte matcherna borta mot FBK eller hemma mot Rögle som kommer vara dom som gör att det gick åt helvete. Det är mot våra bottenkollegor vi måste vinna, eftersom det är fler usla lag i den här ligan.
Intressant det där med flera usla lag, framförallt nu en bit in i serien. Vilka lag är de usla som vi ska slå och vara bättre än i ett eventuellt kval?
Skriv gärna och dela era åsikter, vore intressant att se och läsa om man har samma tänk som er andra här.
-
Aggeman
Ta vara på chanserna och sänk Friedman så blir det bra.
-
Runntur
Pellefant skrev: lör 01 nov 2025, 10:42Runntur skrev: lör 01 nov 2025, 09:50Jag tänker se starten av matchen så får vi se. Om/när de går till helsike så stänger jag av. Samma mot FBK borta. Jag ser till det går till helsike då stänger jag av (4-1). Det är bättre för den psykiska hälsan har jag lärt mig.
Intressant det där med flera usla lag, framförallt nu en bit in i serien. Vilka lag är de usla som vi ska slå och vara bättre än i ett eventuellt kval?
Skriv gärna och dela era åsikter, vore intressant att se och läsa om man har samma tänk som er andra här.
The usual suspects. HV, cluben, Malmö. Brynäs och Luleå underpresterar på papperet. Djurgården överpresterar väldigt sett till prestationerna i statistiken. 1-6 hemma mot HV var kanske en fingervisning på det.
Jag tänker inte att det är segrar mot Frölunda, Rögle, SAIK, Växjö, FBK, som gör att vi överlever den här säsongen. Även om poäng mot dessa lag såklart är välkomna.
-
Stjärnan
3 timmar till nedsläpp och man undrar lite oroligt vad det blir för domarskandal ikväll?
Kommer en att stå i vägen för utvisningsdörren när vi blir fulltaliga mitt i ett röglefriläge?
Kommer en blåsa av för offside när Max backar in med pucken i ett friläge?
Kommer en att styra in en puck i vår kasse?
Kommer Pajen bli utvisad från båset för att han använder ipaden? (JH blev alltså straffad för att han visade en situation på sin ipad till domaren!) ![]()
No matter how many times you go down,
Keep RISING!