Även jag missade fågelkvittret bland all klagosång men vejdemo och Kaderli är välkommet förstås. Sen kan vi hoppas på en Karlberg som vågar.
AJ sas det inget om?
Även jag missade fågelkvittret bland all klagosång men vejdemo och Kaderli är välkommet förstås. Sen kan vi hoppas på en Karlberg som vågar.
AJ sas det inget om?
Klagosång?!?
Det sjöngs ju muntert i de fyra sista inläggen på föregående sida..
Men här kommer lite klagosång ändå. Det blir tufft tuff detta. Gör vi ens mål i morgon? Jo, nån puck ska väl kunna vallas in med lite tur. Håller vi nollan?
Nej, det var märkligt. Men Masugnen-Tulpans postade ju att "Karlberg, Anton Johansson och Kaderli verkar vara med fullt ut" under dagens träning (inga gula tröjor alltså).

Varför sa du inget om AJ, Emilia?
- Hur vore det om Karlberg gjorde mål i morgon. Den där 0:an i målkolumnen ser ut som nollan som eventuellt tillkom när han förlängde förra julen och hans spel stagnerade.
Säkert inte helt omöjligt. Karlberg vill jag inte ska få förlängt nästa gång, om vi tillhör SHL. I allsvenskan skulle det fungera fint.
Pajen ger sin syn på det dåliga PP spelet, men verkar mest tycka att det nu ser bättre ut, vilket jag inte alls håller med om. Det är lika dåligt som hela säsongens, bortsett från de första matcherna.
Men det är inte så konstigt egentligen. Laget är ju inte bra i grunden och vi har alltför många bärande spelare borta. Killarna kan inte göra mål på de få rena chanser som ändå skapas. Klart de inte kan göra mål på chanserna i PP heller då. Och gör man inte mål på länge så kommer spelet i PP att fallera. Man börjar tvivla på det hela. Precis som i övriga spelet.
Med formkurvorna som speglar bägge lagen så är detta givetvis inget annat än en spik på travspråk. Men det ska spelas om det ändå.
Jag tror på en stabil insats pga fullsatt hall så siffrorna hålls nere. 0-3, möjligen 1-3. Vår enda chans att vinna i år är att motståndarna inte är fullt påkopplade. Det kommer Brynäs att vara.
Det enda sättet att få fart på den här tråden är väl att säga att Loser aldrig kommer startas och ingen riskerar att hamna där. Det är fritt fram att vara hur negativ och pessimistisk som helst. NU ska det väl rassla till i tråden?
Sniper skrev: lör 29 nov 2025, 10:42Alla som är öppet negativa/pessimistiska inför match kommer hädanefter inte ha del i eventuell vinst, fråntas möjligheten att segerjubla i direkt anslutning till aktuella matchen och istället listas i en särskild tråd med rubriken Loser där de kan sitta och skämmas. Antijinxargument avvisas.
* * *
Tjej i matchtröja:
Herre P · 3 timmar sedan
Det blir en lite märklig kväll för mig..ska se matchen på plats i Tegera och ha dottern i klacken, Leksandsklacken!!?? Nåt fel har jag gjort.
https://www.hockeysnack.com/brynas-if/
Ja ja...mer ångest än förväntan. Löjligt egentligen, det är ju bara hockey.
Skulle frugan sagt. "du kan väl börja hålla på nåt lag som vinner" var ett annat klokt råd hon gav.
Jag börjar så smått undra om hon inte har rätt... ![]()
Men nu är det ju inte så enkelt för en livslångt beroende mas i förskingringen.
Jag sitter väl bänkad i vanlig ordning om ett par timmar, försöker hålla ner förväntan för att om möjligt skona mitt temprament från de värsta utbrotten. Brukar gå så där... ![]()
Klas skrev: tor 04 dec 2025, 14:15Ja ja...mer ångest än förväntan. Löjligt egentligen, det är ju bara hockey.
Skulle frugan sagt. "du kan väl börja hålla på nåt lag som vinner" var ett annat klokt råd hon gav.
Jag börjar så smått undra om hon inte har rätt...Men nu är det ju inte så enkelt för en livslångt beroende mas i förskingringen.
Jag sitter väl bänkad i vanlig ordning om ett par timmar, försöker hålla ner förväntan för att om möjligt skona mitt temprament från de värsta utbrotten. Brukar gå så där...
Min är också förstående. "Jag tror de åker ur"
Jag börjar också undra om hon inte har rätt i det. Hemskt.
6 poäng upp till fast mark innebär 6 matcher om vi börjar vinna och gå suveränt bra. Men teoretiskt kan det gå fortare än så. Redan till Jul?
Kanske, men då är seger ikväll nödvändigt. Känns uppgivet men som sagt, det ska spelas om det först.
Stjärnan skrev: tor 04 dec 2025, 16:02Klas skrev: tor 04 dec 2025, 14:15Ja ja...mer ångest än förväntan. Löjligt egentligen, det är ju bara hockey.
Jag börjar så smått undra om hon inte har rätt...Men nu är det ju inte så enkelt för en livslångt beroende mas i förskingringen.
Jag sitter väl bänkad i vanlig ordning om ett par timmar, försöker hålla ner förväntan för att om möjligt skona mitt temprament från de värsta utbrotten. Brukar gå så där...Min är också förstående. "Jag tror de åker ur"
Jag börjar också undra om hon inte har rätt i det. Hemskt.6 poäng upp till fast mark innebär 6 matcher om vi börjar vinna och gå suveränt bra. Men teoretiskt kan det gå fortare än så. Redan till Jul?
Kanske, men då är seger ikväll nödvändigt. Känns uppgivet men som sagt, det ska spelas om det först.
Vi möter ju exempelvis Örebro två gånger. Skulle vi vinna de två så har vi ju plockat 6 poäng på dem och bara 2 poäng kvar till att gå om dem vilket ju inte är omöjligt på övriga matcher. Men det krävs ju att vi höjer oss avsevärt gällande poängproduktionen nu framöver. Det måste bli slut på hedersamma förluster.
Allt under en tremåls marginal för en förlust ser jag faktiskt inte på kartan. Brynäs så fort de får tryck på oss så kommer de mjölka ork byte efter byte…
Vi är och förblir i fritt fall. Tur att man jobbar och slipper se detta.
AJ tillbaka och bra kedjor.
Finns ingen anledning att inte vinna.
Nostalgi i väntan på att det ska komma upp något på vanliga sidorna (hittar endast på Swehockey än så länge):
De kanske endast lägger upp på den där appen nu och man måste betala för laguppställning.
På tal om Swehockey:
Christoffersson stod i rött först.
Nu är det ändrat till Hellsten.
Jag skyller förra förlusten pä den avsaknade laguppställningen.
Wiborg skrev: tor 04 dec 2025, 16:15Stjärnan skrev: tor 04 dec 2025, 16:02Klas skrev: tor 04 dec 2025, 14:15Ja ja...mer ångest än förväntan. Löjligt egentligen, det är ju bara hockey.
Jag sitter väl bänkad i vanlig ordning om ett par timmar, försöker hålla ner förväntan för att om möjligt skona mitt temprament från de värsta utbrotten. Brukar gå så där...Min är också förstående. "Jag tror de åker ur"
Jag börjar också undra om hon inte har rätt i det. Hemskt.6 poäng upp till fast mark innebär 6 matcher om vi börjar vinna och gå suveränt bra. Men teoretiskt kan det gå fortare än så. Redan till Jul?
Kanske, men då är seger ikväll nödvändigt. Känns uppgivet men som sagt, det ska spelas om det först.Vi möter ju exempelvis Örebro två gånger. Skulle vi vinna de två så har vi ju plockat 6 poäng på dem och bara 2 poäng kvar till att gå om dem vilket ju inte är omöjligt på övriga matcher. Men det krävs ju att vi höjer oss avsevärt gällande poängproduktionen nu framöver. Det måste bli slut på hedersamma förluster.
I teorin går mycket. Värre i praktiken. Vi får först klara av kvällens drabbning. Huga. Kan bara be att Brynäs underskattar oss gravt och tappar edgen. Vår enda chans, typ.
Sniper skrev: tor 04 dec 2025, 17:27Nostalgi i väntan på att det ska komma upp något på vanliga sidorna (hittar endast på Swehockey än så länge):
De kanske endast lägger upp på den där appen nu och man måste betala för laguppställning.
Ser ju bra ut ändå. Vi kanske har en chans trots allt.