Vi skulle kanske flytta matchtrådarna till en ny kategori som heter Mörker istället för Matchtrådar.
Gameday hur som helst. Svåra Linköping kommer på besök i snöyran.
Vi lyckas åtminstone vinna drygt var fjärde match men det talar ju inte till vår fördel här rent matematiskt. LHC som vi dessutom har svårt för gör att jag tror detta blir en ny förlust. Förmodligen gör vi några ödesdigra misstag.
Positivt är att vi har kravlat oss upp över 2,0 gjorda mål. Knappt, men ändå över. Tyvärr har vi 3,15 emot oss per match.
En Gidlöf i form kan hjälpa oss hänga kvar i matchen ikväll men räcker det till seger?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Jag gillar ju inte att prata hypotetiska frågor och teorier kring placeringar i hockeytabellen, men spelar Örebro som vi strax innan jul så är det ju möjligt. Örebro och HV känns väl som den enda möjligheten att slippa kval.
Något annat jag ändå förundras över är hur i all världen Djurgården har lyckats ta så mycket poäng, dom förtjänar inte alls att ligga där dom ligger i tabellen, men dom behöver bara ca 18 poäng på 19 matcher för att vara på säker mark, men egentligen är dom ett lag som har "kapacitet" att rasa genom tabellen om jag utrycker min känsla.
I början gick dom på rus. Sen har dom en målvakt som kan stjäla matcher, samt en del vassa spelare typ Hudon som ensam kan avgöra en match. Båda dom pusselbitarna har vi saknat stora delar av säsongen ..
Ja, det är väl typ så jag också ser på dem. Så fort Hellberg är mänsklig förlorar de känns det som...
Lyssnade på Podd i morse, FK snackar Leksand. Och dom är rörande överens med mig ( och en hel del andra här inne) , om att Gidlöf måste stå så mycket han bara kan framöver. Och att Stevens bör bänkas nu när vi får tillbaks en del folk.
Dessutom är dom övertygade om att det är kört i frågan om att slippa kval, men där vill jag inte riktigt tugga i mig den bistra ståndpunkten än, utan med en dåres envishet ändå någonstans hoppas på ett mirakel....med början i kväll gärna
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Lyssnade på Podd i morse, FK snackar Leksand. Och dom är rörande överens med mig ( och en hel del andra här inne) , om att Gidlöf måste stå så mycket han bara kan framöver. Och att Stevens bör bänkas nu när vi får tillbaks en del folk.
Dessutom är dom övertygade om att det är kört i frågan om att slippa kval, men där vill jag inte riktigt tugga i mig den bistra ståndpunkten än, utan med en dåres envishet ändå någonstans hoppas på ett mirakel....med början i kväll gärna
Märkligt är att OM man tror att det är helt kört med att klara sig från kval ÄNDÅ vill att Gidlöf ska stå så mycket som möjligt. Extremt dumt att riskera att köra slut på honom, i så fall borde han matchas lagom och försöka formtoppas till kvalet är i alla fall min starka tro, så där tappar dom i podden mitt fortroende helt.
Säsongen 97-98 stod Dominik Hasek 72 matcher i grundserien och 15 matcher i slutspelet. Sluta curla, Gidlöf ska stå om han inte är skadad.
Inför säsongen 2002 tränade Per Elofsson 750 timmar. 2003 ökade han träningsmängden till 850 timmar och gick i väggen och avslutande karriären.
Jag tror inte någon säger något annat än att Gidlöf ska stå så mycket som möjligt.
Ja, jag minns att duracellkaninen Muhlegg hetsade honom till fysiskt sammanbrott. Riktigt tråkigt, jag gillade verkligen Elofsson. Om Gidlöf närmar sig Elofssons träningstimmar lovar jag att också börja fundera på om lite vila kan vara bra.
Och jag tror inte heller så många vill annat än att Gidlöf nu skall stå så mycket som möjligt, mitt "Sluta curla..." var inte riktad till någon särskild, mer en proklamering "Gidlöf står, nu kör vi!".
Jag är extra laddad för att smyga fram laguppställningen idag, så jag förväntar mig en fläckfri presentation av laguppställningen.
Kom igen LIF, vinn!
Vem väljer The Moose att ställa åt sidan till förmån för Fortier? #24 Älgas är min gissning.
Nja, sin absurt horribelt katastrofalt löjligt handikappande korta klubba till trots, Eljas har gjort sina bästa matcher nu på slutet, så jag tror inte det. I alla fall inte om jag bestämde. Nolan Stevens hade jag valt att sätta åt sidan. För gott för att komma överens om att bryta kontraktet och om möjligt värva in en ny spelare.
Jag är extra laddad för att smyga fram laguppställningen idag, så jag förväntar mig en fläckfri presentation av laguppställningen.
Kom igen LIF, vinn!
Vem väljer The Moose att ställa åt sidan till förmån för Fortier? #24 Älgas är min gissning.
Nja, sin absurt horribelt katastrofalt löjligt handikappande korta klubba till trots, Eljas har gjort sina bästa matcher nu på slutet, så jag tror inte det. I alla fall inte om jag bestämde. Nolan Stevens hade jag valt att sätta åt sidan. För gott för att komma överens om att bryta kontraktet och om möjligt värva in en ny spelare.