Bra start på året med poäng i nästan alla matcher.
Vi behöver dock på 18 matcher ta in 10 poäng på lagen ovanför. Har lagen ovanför ett snitt på 1,5p/match måste vi alltså nå snittet 2p/match. Då behöver vi nog få med oss poäng på lördag till att börja med.
Jag är övertygad om att varken Örebro eller HV kommer snitta 1,5 poäng per match. Närmre 1 än 1,5...
Frölunda är i en liten formsvacka, enligt Robert Ohlsson efter matchen mot Linköping hade spelet börjat se sämre ut redan två matcher innan förlusten men de lyckades vinna ändå. Hade det varit innan jul hade jag varit säker på förlust för Leksand då vi alltid varit laget man vänder en negativ trend, men nu är jag inte lika säker. Frölunda borta är normalt sett den svåraste matchen man kan spela den här säsongen så jag räknar inte med poäng i den här matchen. Men Frölundas form i kombination med att vi vann här senast ger hopp om minst en poäng. Revanschlustans makt är dock stor och det är ju ändå en överhängande risk att Frölunda är mer på hugget i denna match och visar varför de leder serien överlägset.
Bra start på året med poäng i nästan alla matcher.
Vi behöver dock på 18 matcher ta in 10 poäng på lagen ovanför. Har lagen ovanför ett snitt på 1,5p/match måste vi alltså nå snittet 2p/match. Då behöver vi nog få med oss poäng på lördag till att börja med.
Fortsätter vi vår kurva uppåt och blir ännu bättre så krävs det som sagt 10 matcher innan vi är ikapp.. (Gösens 4 vet jag inte vad han fått från för fantasivärld..) Men det förutsätter ju att vi fortsätter bli som ...hmmm, kanske inte är Frölunda ett bra exempel nu med två raka torsk, men blir vi ett vinnande lag så är vi ikapp om 10 omgångar. Tyvärr är det OS uppehåll efter 8 och har vi gått som tåget till dess så kommer ju uppehållet lite olägligt. Innan dess hinner vi inte ikapp såvida vi inte går nästan rent. Sen kommer uppehållet och vi vet ju vad dessa brukar betyda för vår del.
Men laget bör ha fått sig en rejäl dos självförtroende nu och kanske kan hota frölunda igen, först och främst. Eller så blir det pannkaka och tillbaka i källaren.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
En annan trolig sak är att vi kommer få domarna emot oss efter Ohlssons utspel:
För första gången den här säsongen har Frölunda förlorat två raka matcher i SHL.
Då rasade Robert Ohlsson efteråt.
– Det är ett skämt för fan. Vad är det för jävla nivå? Ska vi börja filma oss till utvisningar i svensk ishockey? utbrast han i TV4 efter Frölundas bortdömda mål.
Så lika bra att förbereda sig på det redan nu.
Sun taught me,
Keep RISING!
En annan trolig sak är att vi kommer få domarna emot oss efter Ohlssons utspel:
För första gången den här säsongen har Frölunda förlorat två raka matcher i SHL.
Då rasade Robert Ohlsson efteråt.
– Det är ett skämt för fan. Vad är det för jävla nivå? Ska vi börja filma oss till utvisningar i svensk ishockey? utbrast han i TV4 efter Frölundas bortdömda mål.
Så lika bra att förbereda sig på det redan nu.
Ja, det har väl aldrig slagit fel? Gnäller Frölunda på domarna så får de varenda utvisning med sig matchen efter... 6-1 i antal PP imorgon är väl inte en högoddsare direkt. Möjligtvis att det kompenseras ut sista minuterna beroende på vad det står i matchen.
Koblar kommer väl dessutom få en för filmning av bara farten nu när han åkt dit på det två gånger och Frölunda återigen tar fram motorsågen mot förstärkningar.
Nu håller jag ju helt med om debatten i sig men det kommer regna utvisningar för diving om dom börjar ta vare förstärkning.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Koblar kommer väl dessutom få en för filmning av bara farten nu när han åkt dit på det två gånger och Frölunda återigen tar fram motorsågen mot förstärkningar.
Nu håller jag ju helt med om debatten i sig men det kommer regna utvisningar för diving om dom börjar ta vare förstärkning.
Äsch vad fan, åk sönder dem bara. Dem är griniga och antagligen övertaggade, de är bara att åka och hånflina åt dem så kommer dem skita ner sig och dra på sig en massa dumma utvisningar.
På tal om det, borde inte LHC-spelaren fått en bot för överspelandet vid höga klubban av Östman igår? Helt klart en utvisning, men för en klubba i ansiktet slutar väl inte benen att fungera?
På tal om det, borde inte LHC-spelaren fått en bot för överspelandet vid höga klubban av Östman igår? Helt klart en utvisning, men för en klubba i ansiktet slutar väl inte benen att fungera?
Edit
Sun taught me,
Keep RISING!
Edit
Såg inte detta så jag ska inte uttala mig om detta fall, men vill man seriöst få bort filmadet i svensk hockey (känslan är att filmandet just nu ökar) så bör man ju ta tag i det lite seriöst redan nu och inte vänta till det blir mer eller mindre legitimt. Hur ofta straffas filmare och vilket straff åker dom i så fall på? Måste erkänna att jag är dåligt insatt men nog bör man kunna stävja detta på ett bättre sätt?
Edit
Såg inte detta så jag ska inte uttala mig om detta fall, men vill man seriöst få bort filmadet i svensk hockey (känslan är att filmandet just nu ökar) så bör man ju ta tag i det lite seriöst redan nu och inte vänta till det blir mer eller mindre legitimt. Hur ofta straffas filmare och vilket straff åker dom i så fall på? Måste erkänna att jag är dåligt insatt men nog bör man kunna stävja detta på ett bättre sätt?
Filmare får 5 000 i böter första gången, 10 000 andra gången. Larmi gjorde ju en sjuk filmning förra veckan utan åtgärd och är ju en återfallsförbrytare. Man delar ut en hel del straff för filmningar, men straffen är ju extremt låga. Borde vara avstängningar, typ en match första gången, två matcher andra osv.
Filmare får 5 000 i böter första gången, 10 000 andra gången. Larmi gjorde ju en sjuk filmning förra veckan utan åtgärd och är ju en återfallsförbrytare. Man delar ut en hel del straff för filmningar, men straffen är ju extremt låga. Borde vara avstängningar, typ en match första gången, två matcher andra osv.
Håller med om att detta är fjuttiga straff och att ditt förslag på matchavstängning är betydligt bättre. Är det utom allt tvivel en filmning (ibland är det lite tveksamt och då kanske pengaböter är mer riktigt?)
Gör man efterhandsbedömningar av sånt här? förstår att det är lätt att missa i matchsituationer, men med de kameror som finns idag, bör man kunna komma åt i princip alla filmningar.
Har du länk till Larmis filmning?
Har inte sett den, men han har ju gjort en del enormt överdrivna filmningar förr, så han borde bli hårt straffad för sånt.
Det ska ju kännas för hela laget också tycker jag, så att spelarna även känner press från de egna så att säga. Just nu känner jag att sånt här skrattas bort i omklädningsrummet och kanske ibland även ges mer eller mindre beröm för och att man i vissa lag kanske tom har inbördes "tävlingar" om vem som gör och kommer undan med flest filmningar.
När jag läser i länken i ditt inlägg så antar jag att man oftast efterhandsbedömmer sånt här? Men hur ofta hittar dom alla såna här situationer, krävs nån anmälan eller hur blir det ett objekt för granskning?
5000 kronor är ju löjligt för den grejen, borde vara avstängning, möjligen OM det var första gången det hände kan jag köpa det.
Finns det någon statistik på vilka spelare och hur ofta de blivit fällda för filmning?