Forumets utveckling över tid

Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Catami »

Mats_ume skrev: sön 01 okt 2023, 20:56 För övrigt har forumets tillväxt avtagit, och det är enbart 19 användare som skrivit tio inlägg eller fler. Men jag tycker ändå att vi har med råge överträffat den nivå som fanns på grannforumet i slutet på förra säsongen.
Ett känt fenomen bland oss användare är att om motgångarna blir för många under kort tid tenderar vi att tystna. Lätt chockskadade kanske men det är som att få ett piskrapp över nosen, man drar sig tillbaka in i skydd. Där i gluggen analyserar vi problemen och snart är vi framme och hugger igen.
Forumet kommer växa men inga tillväxtkurvor är spikraka.
Jag tycker vi börjat bra. Det är bra ton på forumet och man ser många kloka och roliga inlägg. Exakt så som de flesta av oss vill ha det.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Wiborg »

Catami skrev: mån 02 okt 2023, 14:37
Mats_ume skrev: sön 01 okt 2023, 20:56 För övrigt har forumets tillväxt avtagit, och det är enbart 19 användare som skrivit tio inlägg eller fler. Men jag tycker ändå att vi har med råge överträffat den nivå som fanns på grannforumet i slutet på förra säsongen.
Ett känt fenomen bland oss användare är att om motgångarna blir för många under kort tid tenderar vi att tystna.
Förutom vissa som det är först vid motgång som de börjar låta. Det är för mig största orsaken till att jag tystnar ibland då jag har väldigt svårt för överdriven negativitet och såna som gottar sig i att säga vad var det jag sa när det går dåligt.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Ställbergarn »

Wiborg skrev: tis 03 okt 2023, 08:05 Ett känt fenomen bland oss användare är att om motgångarna blir för många under kort tid tenderar vi att tystna.
Förutom vissa som det är först vid motgång som de börjar låta. Det är för mig största orsaken till att jag tystnar ibland då jag har väldigt svårt för överdriven negativitet och såna som gottar sig i att säga vad var det jag sa när det går dåligt.
[/quote]
Håller med om att det är inte den mysigaste egenskapen att visa upp. Själv kan jag vara nåt så vansinnigt negativ under match när det går dåligt (som i lördags) och närmsta timmen efter. Därför skriver jag vääääldigt sällan under och direkt efter match, utan avvaktar till dagen efter eller så, iaf här i forumet. FB kanske man råkat kasta ur sig nåt mindre glatt på direkt efter baklängesmål eller förluster, men jag försöker hålla mig sansad ändå. :) Men ibland kommer gnälldjävulen fram onödigt tydligt.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av SteveY »

Vi har fått två nya medlemmar idag.
Välkommen ”bachland” och ”Älska Raffl”!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Mats_ume »

Snart är jag detroniserad. Men hinner jag om möjligt först till 200?
Screenshot_20231014_210506.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Mats_ume »

Jag hann först till 200 men är nu detroniserad.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: sön 15 okt 2023, 13:39 Jag hann först till 200 men är nu detroniserad.
Du, jag och Gösen har ett absurt snitt så här långt: drygt 7 1/2 inlägg per dag.
Även Klas ligger på sju med sina snart tvåhundra inlägg. Merparten under febriga matchkvällar.

Online-rekordet var för övrigt nära att slås igår efter match. Tickade upp till 44 men rekordet på 45 stod sig.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 15 okt 2023, 20:04
Mats_ume skrev: sön 15 okt 2023, 13:39 Jag hann först till 200 men är nu detroniserad.
Du, jag och Gösen har ett absurt snitt så här långt: drygt 7 1/2 inlägg per dag.
Även Klas ligger på sju med sina snart tvåhundra inlägg. Merparten under febriga matchkvällar.

Online-rekordet var för övrigt nära att slås igår efter match. Tickade upp till 44 men rekordet på 45 stod sig.
Jag undrade en kort sekund vad det kan tänkas vara för fel på oss. Saknas en vettig daglig verksamhet eller vad får oss att sitta dagarna i ända och skriva inlägg på detta forum ( i vart fall 35 minuter om dan om varje inlägg bemödas med 4-5 minuters tankeverksamhet) men så slog det mig vad vår gemensamma nämnare är. Din och min i vart fall.
Summan av lasterna är konstant och vi saknar sociala medier. Det folk lägger i tid på X, Facebook, instagram, TikTok, telegram, Snapchat och allt vad det heter tar vi ut här.

Så tack och förlåt. Det behov vi inte visste fanns finns och släpps ut i jämn strid på detta forum.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: sön 15 okt 2023, 20:26
Sniper skrev: sön 15 okt 2023, 20:04
Mats_ume skrev: sön 15 okt 2023, 13:39 Jag hann först till 200 men är nu detroniserad.
Du, jag och Gösen har ett absurt snitt så här långt: drygt 7 1/2 inlägg per dag.
Även Klas ligger på sju med sina snart tvåhundra inlägg. Merparten under febriga matchkvällar.

Online-rekordet var för övrigt nära att slås igår efter match. Tickade upp till 44 men rekordet på 45 stod sig.
Jag undrade en kort sekund vad det kan tänkas vara för fel på oss. Saknas en vettig daglig verksamhet eller vad får oss att sitta dagarna i ända och skriva inlägg på detta forum ( i vart fall 35 minuter om dan om varje inlägg bemödas med 4-5 minuters tankeverksamhet) men så slog det mig vad vår gemensamma nämnare är. Din och min i vart fall.
Summan av lasterna är konstant och vi saknar sociala medier. Det folk lägger i tid på X, Facebook, instagram, TikTok, telegram, Snapchat och allt vad det heter tar vi ut här.

Så tack och förlåt. Det behov vi inte visste fanns finns och släpps ut i jämn strid på detta forum.
Så är det.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Sniper »

"Färja på grund - 70 ombord", lyder nyhetsrubrik. Låter som vår storlek (de som snart är online under match). Plats: Karlshamn, där Thommy Abrahamsson fiskade torsk. Varpå han drog till västkusten för kräftor.

Hur påverkar Leksands torskande och påbörjade kräftgång forumets tillväxt?

I torsdags hördes under match ett namn från förr: Kruse. Och sedan dröjde det inte många timmar förrän E-tuna Leksing anslöt. Starkt förknippad med namnet Kruse och vår senaste medlem.

Välkommen, E-tuna.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 22 okt 2023, 09:37

I torsdags hördes under match ett namn från förr: Kruse. Och sedan dröjde det inte många timmar förrän E-tuna Leksing anslöt. Starkt förknippad med namnet Kruse och vår senaste medlem.

Välkommen, E-tuna.
Här är nog den riktiga triggern.
Både fel namn och damlag🤷🫣😉

https://www.leksandsif.se/article/218arvj-30ead/view
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: sön 22 okt 2023, 09:37 "Färja på grund - 70 ombord", lyder nyhetsrubrik. Låter som vår storlek (de som snart är online under match). Plats: Karlshamn, där Thommy Abrahamsson fiskade torsk. Varpå han drog till västkusten för kräftor.

Hur påverkar Leksands torskande och påbörjade kräftgång forumets tillväxt?

I torsdags hördes under match ett namn från förr: Kruse. Och sedan dröjde det inte många timmar förrän E-tuna Leksing anslöt. Starkt förknippad med namnet Kruse och vår senaste medlem.

Välkommen, E-tuna.
https://www.expressen.se/nyheter/farjan ... a-sverige/
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Sniper »

För övrigt är inläggsligan missvisande. Jag och Mats_ume har fört samtal i ett slutet rum under forumets första månad (ej PM). Cirka 25 av mina inlägg borde inte räknas. Mats_ume har mer än det dubbla då han diskuterat tekniska frågor med Pastis. Det är bara Gösen och Klas som är helt maniska i sitt inläggsskrivande. Klas hamnar på efterkälken i vardagslunken, men så kommer matchkväll - och vips är han nästan ikapp.

Mest glädjande är att sådana som Fjodor - som bara skrivit sporadiskt i det förhatliga Superstars-sammanhanget - nu postar inlägg regelbundet. Samt de nya medlemmarna förstås.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Mats_ume »

Märker ni att vårt forum fixar sommartid/normaltid? 8-)
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Forumets utveckling över tid

Inlägg av Gösen »

Mats_ume skrev: mån 06 nov 2023, 15:43 Märker ni att vårt forum fixar sommartid/normaltid? 8-)
Är detta normalt. Okej då.
Själv skulle jag föredra sommartid som normaltid och ny sommartid ovanpå den nya normaltiden som vintertid.

Klockan skulle då vara om jag förstår mig själv rätt
O1:10 just nu istället för 23:10 och mörkret skulle lägga sig först vid 19.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.