Souvenirer

Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: sön 09 jun 2024, 10:38 Själv har jag inte sett några inlägg på sociala medier från de usual suspects där det propageras för en återgång till blått och vitt. Jag behöver veta exakt vem/vilka - och läsa med egna ögon - för att gå i krig för gult.
https://x.com/Superklinga/status/143156 ... 8ESGw&s=19

Kanske dåligt exempel men det jag hittade på rak arm. Vet att andra Superstars-profiler gett uttryck för ungefär samma längtan tillbaka till det blåvita. Kanske handlar det om att vi alla ser med tillbaka med nostalgi på den tid då vi var unga, energifyllda och vårt supporterskap stod i topp. Även dessa herrar börjar ju komma upp i åren. Jag ser med viss nostalgi tillbaka på LIF a la 90-tal. De ser nog på samma vis tillbaks på LIFs upplagor under 10-talet.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: sön 09 jun 2024, 11:12
Sniper skrev: sön 09 jun 2024, 10:38 Själv har jag inte sett några inlägg på sociala medier från de usual suspects där det propageras för en återgång till blått och vitt. Jag behöver veta exakt vem/vilka - och läsa med egna ögon - för att gå i krig för gult.
https://x.com/Superklinga/status/143156 ... 8ESGw&s=19

Kanske dåligt exempel men det jag hittade på rak arm. Vet att andra Superstars-profiler gett uttryck för ungefär samma längtan tillbaka till det blåvita. Kanske handlar det om att vi alla ser med tillbaka med nostalgi på den tid då vi var unga, energifyllda och vårt supporterskap stod i topp. Även dessa herrar börjar ju komma upp i åren. Jag ser med viss nostalgi tillbaka på LIF a la 90-tal. De ser nog på samma vis tillbaks på LIFs upplagor under 10-talet.
"Känner mig dessutom rätt klar med det gula nu"...
Inget dåligt exempel alls.
Problematiskt, mycket problematiskt.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Souvenirer

Inlägg av Gösen »

Superstars när de tror att ingen ser.

Bild

Till och med jag som inte ser skillnaden på Leksandsdräkten från år till år och som dessutom saknar både stil och finess och smak förstår vikten av det gula som smakförstärkare till det vita och blå.
Vad är väl en räkmacka utan dillkvist på toppen?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
syd b.
Inlägg: 42
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 23:11

Re: Souvenirer

Inlägg av syd b. »

Det ska va gult me!
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »

Den enda ursäkten att bara köra vitt och blått vore detta matchställ:

Bild

Samtidigt har man ett vitt i traditionell design där gult ingår förutom det blå.

Vi ska inte ha något vitt jäkla HA-ställ med endast blå inslag.

Men det är juni nu och har de bestämt sig för vitblå är allt försent.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Souvenirer

Inlägg av Mats_ume »

Gösen skrev: sön 09 jun 2024, 13:03 Superstars när de tror att ingen ser.

Bild

Till och med jag som inte ser skillnaden på Leksandsdräkten från år till år och som dessutom saknar både stil och finess och smak förstår vikten av det gula som smakförstärkare till det vita och blå.
Vad är väl en räkmacka utan dillkvist på toppen?
Detta är nog det mest snillrika inlägget på detta forum all-time! 8-)
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: sön 09 jun 2024, 14:22
Gösen skrev: sön 09 jun 2024, 13:03 Superstars när de tror att ingen ser.

Bild

Till och med jag som inte ser skillnaden på Leksandsdräkten från år till år och som dessutom saknar både stil och finess och smak förstår vikten av det gula som smakförstärkare till det vita och blå.
Vad är väl en räkmacka utan dillkvist på toppen?
Detta är nog det mest snillrika inlägget på detta forum all-time! 8-)
Det är Keyser Söze som skrivit samtliga texter på ettleksandsif.se.
En undflyende gestalt som ibland använder sig av en gammal målvakts namn: Eddie Läck.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Souvenirer

Inlägg av CMB »

”It’s so obvious… Superstars!”

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Bild

"Minns ni blåvitt?" är rubriken på inledningen till Det förlorade paradiset - berättelsen om Konsums uppgång och fall av Sara Kristoffersson. Och jo, nog minns även vi leksingar de blåvita åren. Jag förknippar det med ökenvandringen i allsvenskan och Jean-Pierres tröja ovan tycker jag själv är närmast gräslig. Leksands IF för mig är Tomas Jonsson eller Jonas Bergqvist i blåvittgult. Tre av fyra SM-guld har spelats hem i den trefärgade tröjan. Men som Sniper skriver, tärningen är redan kastad och demokrati som är så viktig i andra fall spelar nog ingen roll för "nya gubbligan" om tröjan åter kan falla dem fullt i smaken. Ändrade färger borde väl nästan diskuteras på minst en stämma innan beslut, kanske något att skriva in i de så heliga stadgarna.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »

Har Leksands IF någonsin haft ett kuddfodral (inte örngott) bland souvenirerna? Kuddfodral finns i de flesta hem och har potentialen att bli en storsäljare - om priset inte är absurt och den är rätt designad. Naturligtvis ska gult finnas med, för kuddfodralet nedan hade varit färglöst utan gult.

Bild
Kuddfodral LEKSAND 47x47cm, dalahästar, blå/gul 199 kr https://www.trendhuset.com/product/kudd ... ar-bla-gul
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Aldrig sett några kuddfodral, däremot otaliga bäddset inklusive örngott. Kan de verkligen sälja så bra?
20240612_172635.jpg
(Ser förvisso kramgo ut!)

Får man beträda norra stå iförd nedan t-shirt månntro?
20240612_172833.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Sniper »

Det har nu kommit ytterligare en hoodie bland nyheterna. Bilden är vådligt skissartad https://shop.leksandsif.se/nyheter/huvtroja-herr-vit men jag gissar att de måste upp med produkten snabbt, för de behöver få in alla pengar de kan.

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Souvenirer

Inlägg av Wittgenstein »

Och alla nyheter fortsätter gå i blått, vitt och grått...

Min favoritsouvenir genom tiderna är troligtvis den brödrost som rostade in klubbemblemet i mackan. Jag bör ha fått den något år under 00-talet och vårdade den ömt i alla år. Fram tills för några månader sedan då mina barn skulle överraska pappa med en toast till förrätt. Och nog fick jag en toast allt, men mottog samtidigt besked om att "något blivit fel med rosten". Handhavanderosakat, undrar ni då? Well, inte enligt handhavarna själva.

Hur som helst, en brödrost hoppas jag nu kan dyka upp bland nyheterna. Och om den nödvändigtvis måste vara blåvit så går det an, det funkar tom med en grå!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Souvenirer

Inlägg av Aggeman »

Jag tycker de mesta är rätt snyggt och är en förespråkare av stilrena plagg.

Ett stort minus är dock denna groteska blaffa på ryggen:


IMG_8500.jpeg


Den här är klockren i min bok:


IMG_8501.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Souvenirer

Inlägg av Gösen »

Genomskinlig eller bara vit?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.