Silly season 24/25

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 24/25

Inlägg av SteveY »

Tror inte att det bara är att förlänga hur som helst, med dom vi vill ha kvar. Förutom Lindholm så har ju lovorden haglat över Lundqvist, t.ex från Sanny på tv4 (eller om det var Wikegård). Alsing klassas ju som landslagsman numera. Han kommer garanterat få bud från flera lag i Shl. För att inte tala om Caito som sitter på en gyllene förhandlingssits. Han skulle kunna kräva "Lindholm-pengar" för att vara kvar.
Vill det sig illa så tappar vi inte bara Lindholm, utan flera av våra topp-backar.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: tor 30 nov 2023, 16:53
Det tror jag inte är någon risk alls.
Byta lag har blivit norm och numer jobbar man som konsult på projektanställning som professionell hockeyspelare. Man fullföljer det uppdrag man har mot bra ersättning med sitt namn som varumärke.
Så bör det naturligtvis vara, tror ändå att det handlar lite om spelarens karaktär. Vissa hanterar det bättre och andra sämre. Jag tror och hoppas att Lindholm har bra karaktär i det avseendet.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Jag tror att pengarna för Alsing skulle kunna användas bättre. Det känns inte riktigt som att han kommer till sin rätt i Leksands IF. Han tillhör en typ av back som jag inte gillar med sina emellanåt tveksamma försvarsingripanden; även om han bidrar framåt känns det som det kostar mer än vad det smakar i form av luckor bakåt. Speciellt i en liga som SHL där misstag brukar straffa sig direkt.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tor 30 nov 2023, 14:04 Säg till om det är några felaktigheter, infon är hämtad rakt av från eliteprospects men det kan dels vara fel avskrivet och de har inte alltid 100% rätt med kontraktslängder.
Max Vérroneau
Stavar de fel också?
Mvh / Petimetern

(Det har pågått länge nu, och till sist måste man kliva in och stävja viewtopic.php?p=206&hilit=Veronneau#p206)
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Catami »

Rätt stavning: Maz Véronneau
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Silly season 24/25

Inlägg av harfager »

Catami skrev: tor 30 nov 2023, 17:57 Rätt stavning: Maz Véronneau
:))
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Catami »

:))
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: tor 30 nov 2023, 17:24
Wiborg skrev: tor 30 nov 2023, 14:04 Säg till om det är några felaktigheter, infon är hämtad rakt av från eliteprospects men det kan dels vara fel avskrivet och de har inte alltid 100% rätt med kontraktslängder.
Max Vérroneau
Stavar de fel också?
Mvh / Petimetern

(Det har pågått länge nu, och till sist måste man kliva in och stävja viewtopic.php?p=206&hilit=Veronneau#p206)
❤️😎
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Catami »

:YMPARTY:
Mats_ume skrev: tor 30 nov 2023, 18:54
Sniper skrev: tor 30 nov 2023, 17:24
Wiborg skrev: tor 30 nov 2023, 14:04 Säg till om det är några felaktigheter, infon är hämtad rakt av från eliteprospects men det kan dels vara fel avskrivet och de har inte alltid 100% rätt med kontraktslängder.
Max Vérroneau
Stavar de fel också?
Mvh / Petimetern

(Det har pågått länge nu, och till sist måste man kliva in och stävja viewtopic.php?p=206&hilit=Veronneau#p206)
❤️😎
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Fjodor »

bjernagris skrev: tor 30 nov 2023, 17:12 Jag tror att pengarna för Alsing skulle kunna användas bättre. Det känns inte riktigt som att han kommer till sin rätt i Leksands IF. Han tillhör en typ av back som jag inte gillar med sina emellanåt tveksamma försvarsingripanden; även om han bidrar framåt känns det som det kostar mer än vad det smakar i form av luckor bakåt. Speciellt i en liga som SHL där misstag brukar straffa sig direkt.
Jag gillar Alsing och tycker han är mycket bättre än förra året. Sedan är det många som gärna skriver när han gör ett misstag, medan andra kommer undan när de slår indianare eller har taskigt försvarsspel. Älskar dessutom hans skridskoåkning. Backarna har gjort ett fantastiskt jobb denna säsong.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tor 30 nov 2023, 17:24
Wiborg skrev: tor 30 nov 2023, 14:04 Säg till om det är några felaktigheter, infon är hämtad rakt av från eliteprospects men det kan dels vara fel avskrivet och de har inte alltid 100% rätt med kontraktslängder.
Max Vérroneau
Stavar de fel också?
Mvh / Petimetern

(Det har pågått länge nu, och till sist måste man kliva in och stävja viewtopic.php?p=206&hilit=Veronneau#p206)
Den får jag skylla på mitt tidigare jag då jag klippte och klistrade från mitt eget inlägg från 23/24 tråden. Jag tar inte ansvar för vad mitt tidigare jag har gjort för misstag då det är preskriberat.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 24/25

Inlägg av SteveY »

Man är alltid ”Ansvarig utgivare” för sina egna inlägg, och då ingår hantering av klagomål från läsare.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: fre 01 dec 2023, 07:22 Man är alltid ”Ansvarig utgivare” för sina egna inlägg, och då ingår hantering av klagomål från läsare.
Jag tar absolut inte ansvar för något som är inklistrat från något annat obskyrt forum i alla fall ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

✓ Leksand och Caito förhandlar - det talar för nytt kontrakt
...lyder alltså teaser till Sportbladets Silly-surr.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tis 05 dec 2023, 16:33
✓ Leksand och Caito förhandlar - det talar för nytt kontrakt
...lyder alltså teaser till Sportbladets Silly-surr.
Av intresse för oss i ovan refererade surr:
Niklas Eriksson kan lämna Örebro
Det blir en hysterisk karusell på tränarsidan i SHL och Hockeyallsvenskan under 2024.

Mängder med tränarkontrakt går ur och det finns många lediga tränare som är sugna på nya uppdrag.

Niklas Eriksson gick från att vara tränare i Örebro till att bli sportchef i samma klubb och ett nytt kontrakt fram till 2027 signerades.

Men enligt uppgift har Eriksson en out till den sista december 2023 och får 54-åringen rätt uppdrag är han intresserad av att bryta gällande avtal.

– Jag har kontrakt fram till 2027, säger Eriksson när vi kontaktar honom i ärendet.

Leksand vill förlänga med succébacken
Få har missat vilken succé som Matt Caitos comeback inneburit för masarna. Han har spelat elva matcher och av dem har Leksand vunnit åtta och tagit viktiga kliv uppåt i tabellen. Amerikanen ingår i första backpar med Anton Lindholm och är given i powerplay.

Nu har Caito ett utgående kontrakt och Leksand uppvaktar honom intensivt med ett längre avtal. Leksand riskerar att tappa mängder med backar i vår, då Olle Alsing ryktas till Schweiz och Anton Lindholm har fått jätteanbud från andra SHL-klubbar – och i den budgivningen kan inte Leksand hänga med. Även Anton Johansson lär lämna för Detroit Red Wings.

Caito har skaffat sig en dalkulla till flickvän vilket kan vara till Leksands fördel.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.