Junior-VM / JVM 2024

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Gösen »

Går vi till semifinal slipper vi i vart fall Kanada.

Vilket antiklimax för tusentals tillresta fans som tagit ledigt i två veckor och bokat retur hem först på måndag att bli utslagen i kvartsfinal. Det fanns nog inte i deras världsbild.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: tis 02 jan 2024, 18:05 Går vi till semifinal slipper vi i vart fall Kanada.

Vilket antiklimax för tusentals tillresta fans som tagit ledigt i två veckor och bokat retur hem först på måndag att bli utslagen i kvartsfinal. Det fanns nog inte i deras världsbild.
Samtidigt sjukt underbart att även de kan få en knäpp på näsan ibland. Nära att vi också fick det men löste det till slut trots nerver och i mina leksandsögon extremt dålig coachning. Varför fick inte Unger Sörum spela OT t.ex.? Hans puckkontroll och spelsinne är ju som klippt och skuret för 3 mot 3. Flera backar var extremt darriga, varför inte vila dem något byte och låta AJ få komma in och visa upp sig utan något att förlora? Vissa spelare fick istid för namnet på ryggen är jag helt övertygad om, jag kunde i alla fall inte se att de med mest speltid fötjänade det.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Gösen »

Vad irriterande saker är nu för tiden.

Ekonomiskt är det väl skit samma om man köper en månad på en streamingtjänst men är det satt i system att all sport ska rotera bara för att göra det svårt för tittarna som möjligt?

Man blir tagen som gisslan och Gösar betalar inte lösensummor under hot. Däremot betalas skatt för att SVT ska visa just sådana här evenemang.

Får väl sitta och stirra på en transistorradio istället.

Det var bättre förr!
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: tor 04 jan 2024, 14:53 Vad irriterande saker är nu för tiden.

Ekonomiskt är det väl skit samma om man köper en månad på en streamingtjänst men är det satt i system att all sport ska rotera bara för att göra det svårt för tittarna som möjligt?

Man blir tagen som gisslan och Gösar betalar inte lösensummor under hot. Däremot betalas skatt för att SVT ska visa just sådana här evenemang.

Får väl sitta och stirra på en transistorradio istället.

Det var bättre förr!
Är man ägare i alla sportkanaler så spelar det ingen roll var det betalas, och dubbelbetalningar som oundvikligen uppkommer för kund som vill se kontinuerligt när växling av sändningsrättigheterna sker, blir ju ren extra vinst. Precis som mer och mer i övriga samhället. Vanguard, Blackrock, Wall-Enberg. Har nån någon plan för att stoppa idiotin? Då får du mitt stöd! Bild
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 04 jan 2024, 14:53 Vad irriterande saker är nu för tiden.

Ekonomiskt är det väl skit samma om man köper en månad på en streamingtjänst men är det satt i system att all sport ska rotera bara för att göra det svårt för tittarna som möjligt?

Man blir tagen som gisslan och Gösar betalar inte lösensummor under hot. Däremot betalas skatt för att SVT ska visa just sådana här evenemang.

Får väl sitta och stirra på en transistorradio istället.

Det var bättre förr!
Idag kan farbror titta på annat än transistorradio https://www.tvmatchen.nu/match/usa-u20-sverige-u20-5/
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Gösen »

Jag har noterat det. Märkligt. Men Viaplay kanske har något viktigare att visa. Pool, slagsmål i bur eller kanske rent av vattenpolo.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: fre 05 jan 2024, 11:02 Jag har noterat det. Märkligt. Men Viaplay kanske har något viktigare att visa. Pool, slagsmål i bur eller kanske rent av vattenpolo.
De har gjort mycket reklam för Dart-VM så det kanske är dags för finaler där?
Pain is temporary, glory is forever
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Fjodor »

Nja, vet inte riktigt om detta blev så bra….
IMG_5682.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Fjodor »

Hoppas Unger Sörum stäppar upp ikväll. Tycker han inte varit lika vass i kvarten och semin. Men hans kedja som var grymt underhållande i gruppspelet har inte lyst lika mycket överhuvudtaget i slutspelet. Vore kul om vi kunde knäppa USA ikväll. USA är ju grymma i sina omställningar och i anfallszon, men i egen zon är de faktiskt rätt dåliga. Spela som Leksand så blir det guld.

Anton har väl inte många minuter på isen och lär ju inte få något ikväll heller om inget oförutsett händer. Fick något byte i första perioden mot Kanada. Då satte han in en rejäl propp på en kanadensare. Det är mitt enda minne av hans insats ännu så länge. Tråkigt för det hade varit kul att se hans frejdiga spel i dessa sammanhang.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Horndal
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33
Ort: Horndal

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Horndal »

Wiborg skrev: fre 05 jan 2024, 11:59
Gösen skrev: fre 05 jan 2024, 11:02 Jag har noterat det. Märkligt. Men Viaplay kanske har något viktigare att visa. Pool, slagsmål i bur eller kanske rent av vattenpolo.
De har gjort mycket reklam för Dart-VM så det kanske är dags för finaler där?
Det är redan slut.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Gösen »

Horndal skrev: fre 05 jan 2024, 14:49
Wiborg skrev: fre 05 jan 2024, 11:59
Gösen skrev: fre 05 jan 2024, 11:02 Jag har noterat det. Märkligt. Men Viaplay kanske har något viktigare att visa. Pool, slagsmål i bur eller kanske rent av vattenpolo.
De har gjort mycket reklam för Dart-VM så det kanske är dags för finaler där?
Det är redan slut.
Repris?

Kul att se FUS. Påminner om Elvenes i förmågan att styra tempot och ta mig tusan få fram passningar som inte finns för normala hockeyspelare.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Aggeman »

Ja, Felix är ju grymt bra, kul med en spelare som inte spelar så typiskt ”junioraktigt”, håller i pucken fint och tar bra beslut. Han borde få ännu mer kredd, exempelvis för den sjukt snygga pauseringen i mittzon.

Tråkigt att inte Anton får spela, jag har inte följt turneringen men han bör ju göra det bra känner jag. Det kanske handlar om att kvoten är fylld för offensiv backar.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Aggeman »

Nu har backarna drällt med pucken eller varit riktigt långsamma många gånger. In med Anton! Det är ju därför man har en sjundeback! När andra inte presterar är det dags att skifta.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Gösen »

Och Felix kliver av med befarad hjärnskakning?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Junior-VM / JVM 2024

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: fre 05 jan 2024, 21:05 Och Felix kliver av med befarad hjärnskakning?
Den tog ju inte direkt i huvudet, därmed borde han vara spelklar till tredje, men det går ju ofta åt helvete. Det kan ju vara någon whiplash-historia, men det var nog mest hans hjälm som satt löst.

Håller inte med om att det var en särkilt ful tackling, en målchansavvisande axel mot axel.