2024-12-28 Lördag 18:00 Leksand - Rögle 2-0

Matchtrådar för alla matcher.
Pellefant

Re: 2024-12-28 Lördag 18:00 Leksand - Rögle 2-0

Inlägg av Pellefant »

Jag tycker vi spelar riktigt bra i två perioder, förutom att en del spelare verkar gå ner sig framförallt i slutet av perioderna (dåligt tränade? dålig inställning? dåligt självförtroende?) och då tappar vi lite av övertaget. Sista perioden ska vi kanske inte prata om, där spelar väldigt MÅNGA väldigt oroligt och ångestfyllt, det är väl det som kallas dålig mentalitet, vi spelar ändå utan att föra de där brutala misstagen som vi gjort tidigare matcher under en ganska lång period, så ett litet framsteg dår man ändå se det som.
Många spelare verkar dock spela utan driv och strävan hela matchen, vill man inte bli bättre, tänker man att leksand är slutstationen i karriären, vill man inte vidare? Ohyggligt tråkigt om det är på det sättet, men jag gissar och det ser verkligen ut som att det är inställningen och problemet hos merparten.
Användarens profilbild
Sniper

Re: 2024-12-28 Lördag 18:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Sniper »

Ullvi, typ skrev: lör 28 dec 2024, 20:15 Nolla på Jazz på Hellsten!
Vilket ger ett omnämnande här:
Veckans… Nolla
Leksands Jakob Hellsten var den enda målvakten som lyckades hålla nollan under den gångna veckan.
https://www.expressen.se/sport/blogg/sa ... rheten-av/
Bild
Hotel Hellsten* https://hellsten.se/jazz-pa-hellsten/

*Kommande matchsponsor
Användarens profilbild
Wiborg

Re: 2024-12-28 Lördag 18:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: lör 28 dec 2024, 14:09
Wiborg skrev: lör 28 dec 2024, 13:57 På grund av att sonen blivit sjuk så har jag två biljetter över sådär med kort varsel. Är det någon som är intresserad av att köpa dessa? Skicka PM i så fall då löser vi det med Swish och bild på biljetterna. Det är sektion B2 H rad 1 plats 5-6.
Jä.la medgångssupporter 😉
Men den påhittade ursäkten är klar gångbar.
Det var inte så att ingen gick på matchen, sonen fick gråtandes stanna kvar i stugan på Leksand Strand med 40 graders feber tillsammans med sin farmor medan vi övriga i familjen plus barnens farfar gick på matchen så 4 av 6 biljetter utnyttjades i alla fall ;-)
Leksing i vargaland skrev: lör 28 dec 2024, 18:02 Underbart att Bröder är tillbaka, den ska köras på varenda lördagsmatch :YMHUG: :YMHUG: :YMHUG:
Jag tycker den funkar skitbra när Stiko kör den live på isen i alla fall.
Kluster skrev: lör 28 dec 2024, 18:40
bjernagris skrev: lör 28 dec 2024, 18:36
Kluster skrev: lör 28 dec 2024, 18:33 Den s.k klacken lägger alltså krut på en ny ramsa om Mora som övriga på sittplats aldrig har hört. Samtidigt kan de klaga på att sittplats är inte med i hejandet och bidrar med energi….gäsp.
Gick ramsan ut på att de hoppas på derbyn nästa säsong?
Haha, underförstått!
Var något i stil med ”…och Mora åker ner”
Det är ju en sång som varit med sedan ökenvandringen i HA där de sjunger att Leksand ska upp och Mora ska ner. Hörde dock inte vad de sjöng nu istället för att Leksand ska upp. Jag tycker ändå det finns en gnutta humor i att man fortfarande sjunger den sången.
CMB skrev: lör 28 dec 2024, 19:02
geten skrev: lör 28 dec 2024, 18:59 Jag köper vissa utvisningar vi får emot oss, men det känns som vi får väldigt lite tillbaka i år. Jag är väl sjukt enögd dock.
Men inte blind.
Jag har för mig att jag påtalat det tidigare, men det är helt sjukt hur man kan se ett mönster av att vi väldigt sällan får med oss mer än ett PP per match. Det är i så fall i slutminuterna när matchen redan är avgjord. Vi är spelförande i de flesta matcherna och ändå så får vi färre utvisningar med oss och nästa alla konstiga domslut går emot oss. Jag har inga problem med domarnivån åt varken det ena eller andra hållet, men det måst ju för fan vara samma nivå för båda lagen. Sjukt irriterande.
Pain is temporary, glory is forever