2025-01-18 Lördag 18:00 Leksand - Malmö 1-4
-
- Intendent
Re: 2025-01-18 Lördag 18:00 Leksand - Malmö 1-4
Matchen avgörs ju när Kloos inte ens får till ett avslut vid sitt friläge och Malmö istället kvitterar kort efter.
Ett tryggare och mindre skört lag än Leksand hade kunnat hantera det och fortsatt trumma på med shit happens-attityd, men nu har vi inte ledarfigurerna. Verkliga ledargestalter. Inte bland spelarna och inte i båset. Det finns ingen grundtrygghet.
Ett tryggare och mindre skört lag än Leksand hade kunnat hantera det och fortsatt trumma på med shit happens-attityd, men nu har vi inte ledarfigurerna. Verkliga ledargestalter. Inte bland spelarna och inte i båset. Det finns ingen grundtrygghet.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Kvalplats på Torsdag? 

-
Och då sätter den verkliga paniken in i laget utan psyke. Ska bli intressant att se hur våra stjärnor hanterar det.
Personligen tror jag på fritt fall när vi väl halkar ner på kvalplats.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
- Intendent
De har ju inte pratat om annat än topp 6 - men det blir inget topp 6 om man inte tar en sådan här chans att få närkontakt. Det blir kanske inte ens platserna 7-10 utan fortsatt spel efter grundserien i ett mardrömssammanhang.Ludde skrev: lör 18 jan 2025, 22:52Och då sätter den verkliga paniken in i laget utan psyke. Ska bli intressant att se hur våra stjärnor hanterar det.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Möjligtvis om vi fegar och bromsar. Inte om vi gasar oss ur kurvan, då är vi för bra.Ludde skrev: lör 18 jan 2025, 22:52Och då sätter den verkliga paniken in i laget utan psyke. Ska bli intressant att se hur våra stjärnor hanterar det.

-
Gidlöf?
Han tillhör ett annat lag än A-laget.
Har han gjort sina minuter för att få rookiekontrakt? Kanske. Men A-lagets målvakter heter Armalis och Hellsten.
Om någon av ordinarie målvakter är borta tar vi in en reserv. Lämpligen Gidlöf.
Den andra tänkbara anledningar till att sätta Gidlöf som en av två målvakter i A-laget är om man sparkar eller lånar ut en av ordinarie målvakter.
Men tänk om Gidlöf gör en enda match som inte är helt bra? Då har vi ju plötsligt tre målvakter som är okapabla att stå för oss. Då måste vi värva en ny. Tills den nya gör en sämre insats. Och så vidare.
Skapligt höga krav att vi ska ha spelare som inte kan ha en lite sämre dag på jobbet. Känns ju också ganska omotiverat att kräva att ett 30-tal i klubben ska ha vinnarskallar när de allra flesta av övriga 10 000 + minst lika många gratistyckare har en sån gudabenådad loser-mentalitet att vi vid var enda förlust kommer åka ur. Ge laget energi istället för att trampa ner dem i skosulorna varenda gång. Och nä. Man behöver inte jubla vid förlust. Och nä. Spelarna får inte betalt för att ha bättre psyke än oss andra. Det är inte det som är deras jobb. Det är inte ens deras jobb att vinna matcher även om man vill att det ska vara det. Och jo. Man får ta ut sin besvikelse och svära över sådant man inte gillar på ett forum. Precis som jag gjorde nu.
Han tillhör ett annat lag än A-laget.
Har han gjort sina minuter för att få rookiekontrakt? Kanske. Men A-lagets målvakter heter Armalis och Hellsten.
Om någon av ordinarie målvakter är borta tar vi in en reserv. Lämpligen Gidlöf.
Den andra tänkbara anledningar till att sätta Gidlöf som en av två målvakter i A-laget är om man sparkar eller lånar ut en av ordinarie målvakter.
Men tänk om Gidlöf gör en enda match som inte är helt bra? Då har vi ju plötsligt tre målvakter som är okapabla att stå för oss. Då måste vi värva en ny. Tills den nya gör en sämre insats. Och så vidare.
Skapligt höga krav att vi ska ha spelare som inte kan ha en lite sämre dag på jobbet. Känns ju också ganska omotiverat att kräva att ett 30-tal i klubben ska ha vinnarskallar när de allra flesta av övriga 10 000 + minst lika många gratistyckare har en sån gudabenådad loser-mentalitet att vi vid var enda förlust kommer åka ur. Ge laget energi istället för att trampa ner dem i skosulorna varenda gång. Och nä. Man behöver inte jubla vid förlust. Och nä. Spelarna får inte betalt för att ha bättre psyke än oss andra. Det är inte det som är deras jobb. Det är inte ens deras jobb att vinna matcher även om man vill att det ska vara det. Och jo. Man får ta ut sin besvikelse och svära över sådant man inte gillar på ett forum. Precis som jag gjorde nu.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Men att man just nu är nedslagen i skoskaften... Det är ett faktum och inget man kan rå över.
Att vara klok och tänka logiskt är inget för en inbiten supporter.
Att vara klok och tänka logiskt är inget för en inbiten supporter.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
Fyfan vilken deppig tillställning. Skönt att man inte kunde se skiten idag. Av det lilla jag såg var det ett lag som hade effektivitet, och ett lag som vid en målchans hittade olika sätt att framhålla sin trubbighet. Lägg därtill att det ena laget hade en målvakt som gjorde de viktiga räddningarna, och det andra laget inte hade en som gjorde det.
Vi måste börja vinna mot lagen vi bör slå!
Vi måste börja vinna mot lagen vi bör slå!
-
Ren och skär underskattning, 1-0 kommer lite för lätt och vi är väldigt mycket bättre hela första, sedan tappar vi fokus och ödmjukhet och skänker bort matchen genom detta. Dåligt av både ledare och spelare, kanske är det främst ledarna som får ta på sig detta?
-
Om CB är mer upptagen med att fylla år än att coacha Leksands IF kan han få gå direkt. Det är väldigt sällan (eller aldrig) som vi vinner matcher till följd av uppenbara taktiska drag. Exempelvis att stuva om i kedjor, att matcha vissa spelare mot andra eller att en ”variant” går hem efter en tekning. Det är även deras jobb att motivera spelarna. Jag ser ingen i tränartrion som kan göra en ”Jokinen”. Tycka vad man vill om hans tal i omklädningsrummet men fan vad jag skulle bli motiverad att ge allt för honom som ledare och för klubben.Pellefant skrev: sön 19 jan 2025, 00:09 Dåligt av både ledare och spelare, kanske är det främst ledarna som får ta på sig detta?
Jag vill se mer energi och fokus, och mindre ”sköna” lågmälda intervjuer.
-
Mmm. Om man kunde få spelarna, och kanske ledarna, att inse det uppenbara. Att bra spel inte vinner hockeymatcher. Det är målen som räknas och inget annat. Då skulle detta lag aldrig ha problem med underskattning.Pellefant skrev: sön 19 jan 2025, 00:09 Ren och skär underskattning, 1-0 kommer lite för lätt och vi är väldigt mycket bättre hela första, sedan tappar vi fokus och ödmjukhet och skänker bort matchen genom detta. Dåligt av både ledare och spelare, kanske är det främst ledarna som får ta på sig detta?
Idag drillas spelarna av att spela bra. Kommentatorer frågar ständigt vad de tycker om nyss avklarad period.
Släpp det nu och fokusera på målen, det enda som faktiskt räknas. Både framåt o bakåt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Vi har en sådan tränare på lönelistan. Utlokaliserad till Umeå.
Var ju alldeles för jobbigt med den kravbilden tyckte spelarna.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Jag tycker att man var det bättre laget i två perioder och borde haft en ledning med ett par mål. I sista var man återigen klart sämre och målen i baken tog ur all energi ur laget. Hellstens insats speglade väl egenligen lagets så ingen skiljde sig ur mängden. Angående Mantas så lyfter jag det i Silly-tråden istället.
Pain is temporary, glory is forever
-
Verkligen. Livsfarligt när du tappar ödmjukheten, tar inte i lika hårt på träningarna etc. Då sprids det snabbt en dålig kultur i och runt laget.Klas skrev: lör 18 jan 2025, 20:35Det som skrämmer mig mest är (precis som 2015) att laget själv verkar tycka att dom är för bra. Flera spelare har ju sagt det vid olika tillfällen, att man trodde det skulle gå att bara ta vid efter förra säsongen. Går man in med ett sådant mindset så är det inte så lätt att ändra det under resans gång.Uffe88 skrev: lör 18 jan 2025, 20:27 Det är väldigt tight men alla dessa streckmatcher som vi bara kastat bort.
Börjar få samma vibbar som vid 2015, för bra lag för att åka ur.
Det här är riktigt äckligt och dags att ställa Gidlöf resterande del av säsongen och om vi klarar oss, förläng med Elvenes och skeppa resten med utgående