2025-01-25 Lördag 15:15 Leksand - Linköping 4-3 str

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
bjernagris

Re: 2025-01-25 Lördag 15:15 Leksand - Linköping 4-3 str

Inlägg av bjernagris »

Kul för F. Nilsson att få göra mål.

Av backar som ingår i ordinarie trupp är det nu endast A. Rindell som inte gjort mål hittills denna säsong.
Runntur

Inlägg av Runntur »

bjernagris skrev: lör 25 jan 2025, 18:31 Kul för F. Nilsson att få göra mål.

Av backar som ingår i ordinarie trupp är det nu endast A. Rindell som inte gjort mål hittills denna säsong.
Det kommer, islossning på g… :D
Bagarn

Inlägg av Bagarn »

2 poäng taget innan matchen.

Springa in i B hallen för att hämta en junior. Jisses.
Synd Challe inte tog med 2 spelare…..

Tydligt att Mantas har enorm respekt som alfa i omklädningsrummet. Och därför går som nummer 1. Precis som ifjol när Filip fick spela alldeles för lite. Faktiskt ännu mera klassskillnad ifjol.Filip var bäst i landet.
Mantas hjärnsläpp på Palola visade sig bli ganska betydande då Filip sedan spelade hem en topp 6 som var på väg att rinna oss ur händerna.

Sekvensen vid 3-3 när de filmar båset.
Den reaktionen på killarna……
Ungefär som på oss alla. Visst har det säkert även att göra med hus säsongen sett ut. Men alla ser väl tyvärr att tilliten inte är där.

Påminner om när Alsenfelt spelade ned oss.
På gamla meriter och sin alfa roll i laget.
Tror ännu idag att Jocke Lundström hade löst kvalet.

Helvete vad vi behöver träna på att avsluta högt på direkt avsluten. Vet inte hur många benslides man sett rädda givna mål från våra klubbor. Vi saknar den tekniken.
Uffe88

Inlägg av Uffe88 »

Bra att vända 0-2 till vinst. Trots 3-2 där ett tag.

Förstår inte vad den sportsliga organisationen/ledarstaben sysslar med gällande Mantas. Har han en hållhake på tränarna? Har har inskrivet en viss % matcher som han ska stå annars får vi böta?

Seriöst, kalla in Gidlöf och ställ han i målet, resten av säsongen. Om det nu är så känsligt att "peta" en målvakt som är "en i gänget", då borde man söka sig till ett arbete hos kommunen.
Användarens profilbild
Wiborg

Re: 2025-01-25 Lördag 15:15 Leksand - Linköping

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: lör 25 jan 2025, 14:55
Wittgenstein skrev: lör 25 jan 2025, 13:51 Det skulle vara intressant att se statistik på skadefrånvaron. Är den, som magkänslan säger, större i Leksand än i andra Shl-klubbar? Någon som kan skaka fram?
Helt bisarr skadefrånvaro i år. Liksom tidigare år, men då var det backarna som rök. Det första är väl att analysera typ av skador. Förslitningar pga felaktig träning och/eller sköra skadebenägna spelare? Sjukdom ( dåliga hantering av smitta …)? Skador i match ( spelsätt, klumpiga ingångar etc….). Allt går ju inte att undvika, men så jävla mycket vi åker på…..
Jag har tänkt en del på det där, men tittar man på flera skador så är de ju oundvikliga med den domarkår vi har idag. Norén får vila efter x antal crosscheckingar i nacken, Lang får stå över efter armbåge i ansiktet. Det har ju varit flera såna saker under säsongen där spelare blivit skadade efter situationer som inte leder till utvisning. Det har ju även varit en del sjukdomar. Cehlárik hemma efter födsel dagen innan är ju inte heller något konstigt.

De enda skador jag känner att man kanske får ta på sig själva är Hrivík och Armalis då av det man läst så låter det som att man kanske började behandla dem för sent eftersom man trodde att det skulle funka eller inte hittade rotorsaken.
Klas skrev: lör 25 jan 2025, 15:15 Vi får hoppas på Wiborg-effekten idag.
Lite dåligt fokus idag från min sida som orsakade tappad poäng som jag får ta på mig. Var troligtvis sista matchen i grundserien den här säsongen för mig på plats så resultatet blev 8 av 9 poäng vilket väl får anses om än knappt men ändå godkänt.
Kluster skrev: lör 25 jan 2025, 15:29 Vilken parodi….LHC-spelaren höll på att få p-böter innan Caito och Larsson kom på detta…
Inte en anledning till att bortförklara målet, men han smyger in från sarghörnet bakom backarna vilket gör att de missar att han är där. Något Mantas kanske får ta på sig att han inte ropar det till backarna?
bender skrev: lör 25 jan 2025, 15:41 Herre. Gud.

Någon som fortfarande tror att det inte blir kvalspel i år?
Jag tror fortfarande på en plats i play in och gjorde det även efter deras 0-2 mål så inget jag hittar på nu.
Sniper skrev: lör 25 jan 2025, 16:32
Klas skrev: lör 25 jan 2025, 16:30
Sniper skrev: lör 25 jan 2025, 16:22 Lang ut, PZ in, plus ytterligare någon liten förändring jämfört med förra matchen.
Ändå ser det ut så här? Kan vara det värsta jag någonsin sett från ett LIF-lag.
Det värsta vet jag inte….men bra är det inte.
Som den dysterkvist man blivit sitter jag bara och väntar på 3:an.
Domarna då? Värsta vi någonsin sett (senaste minuterna)?
Domarna var nog det sämsta den här säsongen och det säger ju en hel del.
Klas skrev: lör 25 jan 2025, 16:58 Vad fan är det här? VI gör ett mål?

Fred’s första. Eljas hämtar pucken. 8-)
Tycker det var skitroligt att se Eljas fira som fan med händerna i luften, ser att det är Fred och tvärvänder och hämtar pucken men hela tiden med armarna rakt upp i luften och firar hela vägen. :lol:
Stjärnan skrev: lör 25 jan 2025, 17:15 Kloos är nog den spelare jag tycker har gått ner sig mest, och det är sen uppgifterna om hotande konkurs kom ut.
Håller med, sedan dess har han faktiskt tappat allt och nu känner man att det inte är någon man kommer sakna utan ganska lätt att ersätta. Det vänder fort... Han gör fortfarande ett gediget jobb men han känns inte alls giftig länge vilket han verkligen gjorde i oktober t.ex.
bender skrev: lör 25 jan 2025, 17:28 Ännu en bortkastad 3-poängare. Kanon!
Fast de vände ändå ett 0-2 underläge till 3-2. Visst, slarv som gjorde att det inte blev 3 poäng men du måste väl ändå kunna se någonting positivt? Snackas mycket om loosermentalitet men att ge upp med 15 omgångar kvar, just nu på samma poäng som play in och 5 poäng upp till 6:e plats, det känns ju inte som direkt vinnarmentalitet det heller.

Svårt att säga så mycket om matchen då man hade två grabbar med sig som behövde servas med popcorn, läsk och toabesök lite titt som tätt (missade i stort sett hela förlängningen t.ex.). Men jag tycker inte det såg så illa ut som det låter här. Hade en kommentator bakom mig som såg samma sak som er här inne då jag inte hörde en enda positiv kommentar under hela matchen. Tror inte han firade ens vid mål och gnällde på domslut/avsaknad av domslut som var helt korrekt. Men trots det så var det kul att vara på plats och det finns ändå en hel del positivt att ta med sig. 2 poäng är alltid 2 bättre än 0. Viktigt med vinst på straffar och även två bra sådana. Fred Nilsson var riktigt bra och väl värd att få göra mål. Förstår som vanligt inte kritiken mot målvakterna, men det är som vanligt att det är deras fel oavsett hur det ser ut på plan så ingen idé att älta det mer.

Positivt är också att i och med fullsatt så ligger vi nu över publiksnittet vi hade under grundserien förra säsongen. Ser inga rubriker om det i tidningarna...
Pain is temporary, glory is forever
harfager

Inlägg av harfager »

Wiborg skrev: mån 27 jan 2025, 08:09
Klas skrev: lör 25 jan 2025, 14:55
Wittgenstein skrev: lör 25 jan 2025, 13:51 Det skulle vara intressant att se statistik på skadefrånvaron. Är den, som magkänslan säger, större i Leksand än i andra Shl-klubbar? Någon som kan skaka fram?
Helt bisarr skadefrånvaro i år. Liksom tidigare år, men då var det backarna som rök. Det första är väl att analysera typ av skador. Förslitningar pga felaktig träning och/eller sköra skadebenägna spelare? Sjukdom ( dåliga hantering av smitta …)? Skador i match ( spelsätt, klumpiga ingångar etc….). Allt går ju inte att undvika, men så jävla mycket vi åker på…..
Jag har tänkt en del på det där, men tittar man på flera skador så är de ju oundvikliga med den domarkår vi har idag. Norén får vila efter x antal crosscheckingar i nacken, Lang får stå över efter armbåge i ansiktet. Det har ju varit flera såna saker under säsongen där spelare blivit skadade efter situationer som inte leder till utvisning. Det har ju även varit en del sjukdomar. Cehlárik hemma efter födsel dagen innan är ju inte heller något konstigt.

De enda skador jag känner att man kanske får ta på sig själva är Hrivík och Armalis då av det man läst så låter det som att man kanske började behandla dem för sent eftersom man trodde att det skulle funka eller inte hittade rotorsaken.
Klas skrev: lör 25 jan 2025, 15:15 Vi får hoppas på Wiborg-effekten idag.
Lite dåligt fokus idag från min sida som orsakade tappad poäng som jag får ta på mig. Var troligtvis sista matchen i grundserien den här säsongen för mig på plats så resultatet blev 8 av 9 poäng vilket väl får anses om än knappt men ändå godkänt.
Kluster skrev: lör 25 jan 2025, 15:29 Vilken parodi….LHC-spelaren höll på att få p-böter innan Caito och Larsson kom på detta…
Inte en anledning till att bortförklara målet, men han smyger in från sarghörnet bakom backarna vilket gör att de missar att han är där. Något Mantas kanske får ta på sig att han inte ropar det till backarna?
bender skrev: lör 25 jan 2025, 15:41 Herre. Gud.

Någon som fortfarande tror att det inte blir kvalspel i år?
Jag tror fortfarande på en plats i play in och gjorde det även efter deras 0-2 mål så inget jag hittar på nu.
Sniper skrev: lör 25 jan 2025, 16:32
Klas skrev: lör 25 jan 2025, 16:30

Det värsta vet jag inte….men bra är det inte.
Som den dysterkvist man blivit sitter jag bara och väntar på 3:an.
Domarna då? Värsta vi någonsin sett (senaste minuterna)?
Domarna var nog det sämsta den här säsongen och det säger ju en hel del.
Klas skrev: lör 25 jan 2025, 16:58 Vad fan är det här? VI gör ett mål?

Fred’s första. Eljas hämtar pucken. 8-)
Tycker det var skitroligt att se Eljas fira som fan med händerna i luften, ser att det är Fred och tvärvänder och hämtar pucken men hela tiden med armarna rakt upp i luften och firar hela vägen. :lol:
Stjärnan skrev: lör 25 jan 2025, 17:15 Kloos är nog den spelare jag tycker har gått ner sig mest, och det är sen uppgifterna om hotande konkurs kom ut.
Håller med, sedan dess har han faktiskt tappat allt och nu känner man att det inte är någon man kommer sakna utan ganska lätt att ersätta. Det vänder fort... Han gör fortfarande ett gediget jobb men han känns inte alls giftig länge vilket han verkligen gjorde i oktober t.ex.
Fast de vände ändå ett 0-2 underläge till 3-2. Visst, slarv som gjorde att det inte blev 3 poäng men du måste väl ändå kunna se någonting positivt? Snackas mycket om loosermentalitet men att ge upp med 15 omgångar kvar, just nu på samma poäng som play in och 5 poäng upp till 6:e plats, det känns ju inte som direkt vinnarmentalitet det heller.

Svårt att säga så mycket om matchen då man hade två grabbar med sig som behövde servas med popcorn, läsk och toabesök lite titt som tätt (missade i stort sett hela förlängningen t.ex.). Men jag tycker inte det såg så illa ut som det låter här. Hade en kommentator bakom mig som såg samma sak som er här inne då jag inte hörde en enda positiv kommentar under hela matchen. Tror inte han firade ens vid mål och gnällde på domslut/avsaknad av domslut som var helt korrekt. Men trots det så var det kul att vara på plats och det finns ändå en hel del positivt att ta med sig. 2 poäng är alltid 2 bättre än 0. Viktigt med vinst på straffar och även två bra sådana. Fred Nilsson var riktigt bra och väl värd att få göra mål. Förstår som vanligt inte kritiken mot målvakterna, men det är som vanligt att det är deras fel oavsett hur det ser ut på plan så ingen idé att älta det mer.

Positivt är också att i och med fullsatt så ligger vi nu över publiksnittet vi hade under grundserien förra säsongen. Ser inga rubriker om det i tidningarna...
Det hade varit ruggigt spännande att se hur diskussionen hade varit om det var Melker Thelin som stod i vår kasse. 😜
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: mån 27 jan 2025, 08:09

Eller hur. Om inte ens en vinst duger för att supporta laget.....

Språklådan (en väl undangömd tråd) försöker konstant spotta tillbaka ett O varje gång någon stavar till föörlorare på engelska. Men precis som syyfilis så verkar det vara något man får stå ut med om man vill åka på dansbandskryssning med färjan.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: mån 27 jan 2025, 17:39
Wiborg skrev: mån 27 jan 2025, 08:09 loosermentalitet
Språklådan (en väl undangömd tråd) försöker konstant spotta tillbaka ett O varje gång någon stavar till föörlorare på engelska. Men precis som syyfilis så verkar det vara något man får stå ut med om man vill åka på dansbandskryssning med färjan.
Jag får nog ta på mig den där dumstruten igen...
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: tis 28 jan 2025, 07:25
Wiborg skrev: mån 27 jan 2025, 08:09 loosermentalitet
Det var såklart menat med en stor dos winkemojis då undertecknad överhuvudtaget inte ska kasta glas i stenhus.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: tis 28 jan 2025, 13:43
Det var såklart menat med en stor dos winkemojis då undertecknad överhuvudtaget inte ska kasta glas i stenhus.
Nej, men jag själv brukar ju försöka vara jävligt noga med stavning och allmänt gott språk efter min bästa förmåga. Visst, det är svenskan jag värnar om och helst inte tar in nya engelska ord om det redan finns svenska motsvarigheter som funkar minst lika (förlorarmentalitet) men lite dumstrut tycker jag ändå att jag förtjänar ;)
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Wiborg skrev: tis 28 jan 2025, 14:40
Nej, men jag själv brukar ju försöka vara jävligt noga med stavning och allmänt gott språk efter min bästa förmåga. Visst, det är svenskan jag värnar om och helst inte tar in nya engelska ord om det redan finns svenska motsvarigheter som funkar minst lika (förlorarmentalitet) men lite dumstrut tycker jag ändå att jag förtjänar ;)
Det klokaste du sagt på länge! Om inte annat kommer du säkert att tjäna ihop till den retroaktivt 8-)
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

dumstrut

svenska - engelska ordlista

blockhead

https://sv.glosbe.com/sv/en/dumstrut

Another definition of blockhead:

Bild

OBS, verkligen inte riktat mot Printz denna gången.
Senast redigerad av Stjärnan den tis 28 jan 2025, 15:14, redigerad totalt 2 gånger.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
CMB

Inlägg av CMB »

Klas skrev: tis 28 jan 2025, 14:46
Wiborg skrev: tis 28 jan 2025, 14:40

Det klokaste du sagt på länge! Om inte annat kommer du säkert att tjäna ihop till den retroaktivt 8-)
Wiborg efter ett år under Klas granskande lupp:

Bild