Finns det några av dagens spelare som kan tänkas stanna vid en degradering?
Strandell? Som ju bara lyckats under Hedbergs vingar?
Viktor Johansson? Lissel och zacki Crookes?
Rocky är för bra för HA, de andra tänker jag inte ens nämna vid namn, för då börjar jag gråta. ![]()
Sen kanske vi får njuta av Östman och WN briljanta passningar och spelförståelse ett år till?
Silly season 26/27
-
Klas
Re: Silly season 26/27
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Ludde
Rivs även tränarnas kontrakt på tisdag eller hur ligger det till egentligen?
Spelarnas är ju skrivna så iallafall, vore ju en ynnest om det även gällde tränarnas kontrakt.
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Ullvi, typ
Synd att inte Tjomme hann kicka Hedberg innan han själv fick kicken.
Ritola/Bemström nästa år.
-
Klas
Ludde skrev: sön 22 mar 2026, 21:29Rivs även tränarnas kontrakt på tisdag eller hur ligger det till egentligen?
Spelarnas är ju skrivna så iallafall, vore ju en ynnest om det även gällde tränarnas kontrakt.
Tror inte det...
-
Wittgenstein
- Veckans raket
-
CMB
Bänka fanskapet!
-
Aggeman
Om vår lagkapten förhandlar med ett annat lag under pågående kvalspel har jag tappat all tro för professionalism och laghjärta.
Är det tacket från dif efter det huvudlösa beslutet att låna ut Gidlöf? Att störa laget under pågående kvalspel, när man kan vänta några få jävla dagar?!
-
Lampa
Djurgården skiter i Leksand, och det är inte konstigt att Vejdemo går tillbaka dit. Inte konstigt heller att han gör det under pågående kvalspel, detta är ju hans jobb, och han är inte i närheten så känslomässigt investerade som vi är.
Vilka mer går till SHL lag?
Filip Larsson het kandidat för de flesta lagen, gissar på att nykomlingen kommer slanta upp stort för honom, vilket de borde.
Lang till FBK? Lindqvist kanske följer med tillbaka eller går till Tyskland som det var tänkt inför i år.
Lundqvist går garanterat till högstbjudande i SHL.
Milosevic får nog kontrakt nånstans i SHL.
Inget som smärtar något enormt direkt. Hoppas Gidlöf och Koblar åker över, annars får de nog något napp i SHL med.
Kaderli går till Schweiz.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Nog är det väl åndå lite anmärkningsvärt att vår kapten skriver på för en konkurrent mitt under brinnande kval. Det betyder ju att inte ens han tror på det. (För visst har han väl gällande SHL-kontrakt med LIF nästkommande säsong).
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
SteveY
Wittgenstein skrev: mån 23 mar 2026, 07:45Nog är det väl åndå lite anmärkningsvärt att vår kapten skriver på för en konkurrent mitt under brinnande kval. Det betyder ju att inte ens han tror på det. (För visst har han väl gällande SHL-kontrakt med LIF nästkommande säsong).
Klart han inte har, varför tror du det?
-
Wittgenstein
- Veckans raket
SteveY skrev: mån 23 mar 2026, 07:58Wittgenstein skrev: mån 23 mar 2026, 07:45Nog är det väl åndå lite anmärkningsvärt att vår kapten skriver på för en konkurrent mitt under brinnande kval. Det betyder ju att inte ens han tror på det. (För visst har han väl gällande SHL-kontrakt med LIF nästkommande säsong).
Vad menar du? Skulle det vara så konstigt om han har gällande kontrakt? Det står ju att det är aktuellt vid degradering.
-
SteveY
Wittgenstein skrev: mån 23 mar 2026, 08:03SteveY skrev: mån 23 mar 2026, 07:58Wittgenstein skrev: mån 23 mar 2026, 07:45Nog är det väl åndå lite anmärkningsvärt att vår kapten skriver på för en konkurrent mitt under brinnande kval. Det betyder ju att inte ens han tror på det. (För visst har han väl gällande SHL-kontrakt med LIF nästkommande säsong).
Vad menar du? Skulle det vara så konstigt om han har gällande kontrakt? Det står ju att det är aktuellt vid degradering.
Det jag menar är att han såklart inte skriver på något innan kvalet är 100% över, sen att Wikegård redan kommunicerar med hans agent är en annan sak.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
SteveY skrev: mån 23 mar 2026, 08:06Det jag menar är att han såklart inte skriver på något innan kvalet är 100% över, sen att Wikegård redan kommunicerar med hans agent är en annan sak.
Ok, självklart skriver han alltså inte på, men förhandla om kontraktet, vilket nog kräver betydligt mer än en kråka på ett papper kan han göra. Jag kan tycka att han kunde be sin agent snällt vänta till hans kontrakt är brutet, men jag är kanske old fashioned.
-
Klas
Wittgenstein skrev: mån 23 mar 2026, 08:25SteveY skrev: mån 23 mar 2026, 08:06Det jag menar är att han såklart inte skriver på något innan kvalet är 100% över, sen att Wikegård redan kommunicerar med hans agent är en annan sak.
Ok, självklart skriver han alltså inte på, men förhandla om kontraktet, vilket nog kräver betydligt mer än en kråka på ett papper kan han göra. Jag kan tycka att han kunde be sin agent snällt vänta till hans kontrakt är brutet, men jag är kanske old fashioned.
det är väl så det är, vi är hopplöst daterade som tror att föreningen betyder ens en smula vad det betyder för oss. Money rules, och alla som kan lämnar vraket. Och lämnar oss kvar att sörja över spillrorna.
-
svepet
Förstår inte alls upprördheten över att Vejdemo(läs hans agent) förhandlar med Djurgården. Är väl inget konstigt att han vill säkra upp kontrakt för nästa säsong när Leksand åker ur.
Och är det någon i laget som kan gå rakryggad ur detta kval så är det väl han? Har verkligen inte sett några tendenser hos honom att inte vilja vinna o därmed fullfölja sitt kontrakt m Leksand. Tvärtom, han bär ju laget som kapten, den enda som verkar vilja göra mål. Främste spelare helt enkelt. Finns många andra däremot som borde titta sig själv i spegeln.
En tanke är ju också att Leksand förmodligen hade haft mkt större chans i kvalet om alla i laget redan haft klart med annan klubb nästa säsong vid degradering. Slippa pressen som verkar tynga de som går en osäker framtid till mötes.
Så till alla som spyr galla över detta, välkommen till verkligheten.