2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av Wittgenstein »

SteveY skrev: tor 19 okt 2023, 21:54 Jaha hörrni, färjan har gått på grund.
Frågan är då, kommer vi få ordning på grejerna och börja klättra eller ligger vi ungefär där vi ska ligga?
Ska och ska. Jag tror iaf vi ligger där vi kommer att ligga. Vi presterar ungefär likadant som vi gjort flera säsonger i rad. Sen har periodvisa toppar räddat oss från det absoluta bottenträsket. Når vi inte någon sådan topp denna säsong så är jag tämligen säker på vartåt det barkar. Blir irriterad över det faktum att Thomas och Björn med stor självsäkerhet utropat laget till ett topplag, medan olyckskorparna skrikit i högan sky. Jag är rädd att de sistnämnda får rätt.

Nej, snart struntar jag i nutiden och sätter mig med Fjodor borta i nostalgitråden!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn

Inlägg av bjernagris »

Sundsvalll skrev: tor 19 okt 2023, 21:57
Lillgud skrev: tor 19 okt 2023, 21:51 Kan TJ verkligen vara nöjd….
Han bara blundar och skakar av sig våra uddlösa insatser.
Torsk hemma mot jumbon….
Puh….

Sen även chockerande vad händer egentligen i Rögle…
Leder 3-0 hemma och torskar ändå sen med 3-6….

Och HV71 igen går på en rejäl smäll 6-2…..
Får nästan masken vibbar av tj och hans handlingsförmåga eller bristen av
Marknaden brukar inte vara superhet i oktober. Eventuellt att att några spelare som misslyckats att ta plats i NHL-trupperna och inte är sugna på AHL-spel blickar mot Europa, då är det antagligen Schweiz i första hand pga. pengarna och komforten. Men Calle Själin i det här läget hade ju varit drömmen...
SteelSky
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av SteelSky »

Jag tycker inte det var så bedrövligt som vissa vill påvisa. Första var riktigt dålig det håller jag med om. Sen hade vi relativt bra kontroll på puckinnehavet. Tycker, som sagt tidigare att vi skulle behöva mer självförtroende i avslut och att hela femman arbetar mer tillsammans och går rakare mot mål. I tredje var det jäkligt mycket spela runt sarg. Vi borde vunnit matchen, men glöm inte att vi saknar Caito, Lindholm och Kloos. Det BLIR skillnad med dessa tillbaka. Sen har vi uppsida att vänta från Max. Då kommer slovakerna att vakna till också förhoppningsvis.
Men mer klapp klapp och inte så omständligt i PP så gör vi fler mål där. Och tekningarna måste upp!
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av Gösen »

Tycker inte heller det var så dåligt.
Men. Vi får inte ihop helheten.

Första tar vi ner dem i mittzon och låter dem ta ofarliga avslut. I andra får vi till anfallsspel och spenderar största tiden i deras zon. I tredje tokjagar vi tre poäng efter ett oförtjänt reduceringsmål vilket renderar i några klockrena kontringar där Filip räddar oss. Men genomgående får vi inget stäm i omställningarna. Felpass, odistinkt, rörigt. Vet alla vilken spelstrategi som gäller?

3 mot 3. Dagens bästa forwards var Elvenes, Kalle och Ashton. Inte ett byte på nån av dem. Istället spelar man en iskall Max.

Och. Naturligtvis är det helt ointressant vilken placering laget vi möter har. Alla slår alla.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tor 19 okt 2023, 22:45 Tycker inte heller det var så dåligt.
Men. Vi får inte ihop helheten.

Första tar vi ner dem i mittzon och låter dem ta ofarliga avslut. I andra får vi till anfallsspel och spenderar största tiden i deras zon. I tredje tokjagar vi tre poäng efter ett oförtjänt reduceringsmål vilket renderar i några klockrena kontringar där Filip räddar oss. Men genomgående får vi inget stäm i omställningarna. Felpass, odistinkt, rörigt. Vet alla vilken spelstrategi som gäller?

3 mot 3. Dagens bästa forwards var Elvenes, Kalle och Ashton. Inte ett byte på nån av dem. Istället spelar man en iskall Max.

Och. Naturligtvis är det helt ointressant vilken placering laget vi möter har. Alla slår alla.
Allt är relativt iofs. Vore vi en nykomling med Allsvensk trupp så håller jag med. Då var det inte helt dåligt.

Men detta var faktiskt riktigt dåligt. 3 målchanser räknade jag till. Iko fick nåt liknande. Lika dåligt där.
Men på hemmaplan bör ett lag som ständigt hävdar sig vara ett top6 lag med chans på finalspel eller åtminstone semifinalspel kunna prestera bättre mot en söndertrasad jumbo utan självförtroende.

Kan jag tycka. Innan jag återigen påminns av hur vi var ifjol och kommer på att vi nog inte är bättre. Hur konstigt det än är.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av Ludde »

TJ sitter ju i en sits där han underkänner sig själv totalt om han inte agerar.

Han har två val, antingen fel på tränare/spelsystem eller fel på hans värvningar.

Det enda som är värre än att ta dåliga beslut är att inte ta några beslut alls.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av Mange »

var vi inte dåliga?? Vi var förutom Filip i målet under all kritik:
Vinner inte en närkamp, tacklas aldrig, trillar konstant.
Pass sitter en meter BAKOM spelaren som är tilltänkt passningsmottagare
Slovakerna och Max som SKA visa vägen leker osynliga mannen, detta måste vara Max by far blekaste insats, inte minst straffarna som bara slängs iväg.
Visst vi saknar tre tongivande spelare men vadå, ska resten åka allmänhetens åkning tills de kommer tillbaka.
Sist men inte minst, snubbarna i coachstaben, hur lama i sin coaching får man vara, händer absolut ingenting som visar ens ett uns att man vill förändra den pissdåliga matchbilden.
Oskarshamn är ett USELT lag och vi torskar mot dem och hemma dessutom.
Användarens profilbild
bender
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av bender »

Det är plågsamt att se Max i år. Det är samma visa som när Hrivik kom hit utan sommarträning.. Han är inte ens en skugga av sittt forna jag. Skridskoåkningen är helt borta (ramlar ofta helt oprovocerat, inget tryck i låren, osv), puckkontrollen på div1-nivå och all målkänsla är bortblåst. Men lider med honom. Att vi aldrig lär oss.. Antar att det är den nivån vi kan förvänta oss av Caito också när han är tillbaks.

Man lider också med Hrivik, Lang och Ashton som började säsongen riktigt bra tillsammans. Imponerande 3d-schack av Björn, som i ett drag sänkt alla 3. Man fattar att de uppträder uppgivet..
Mange
Korrekturläsare
Inlägg: 27
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:08
Ort: Las Vegas

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av Mange »

en grej till man noterade igår, ingen, INGEN ser ens förbannad ut. bara ett gäng apatiska ansiktsuttryck.
Vi är by far det mjukaste laget i serien, gör inte ont någonstans att möta oss på isen. Personifierat i ex Zzzzzzacke som aldrig i hela sitt liv fullföljt en tackling utan glider in lite med rumpan.
Sjukt ihåligt ogenomtänkt lagbygge komponerat av TJ.
Orolig på riktigt.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av SteveY »

Mange skrev: fre 20 okt 2023, 11:30 en grej till man noterade igår, ingen, INGEN ser ens förbannad ut. bara ett gäng apatiska ansiktsuttryck.
Vi är by far det mjukaste laget i serien, gör inte ont någonstans att möta oss på isen. Personifierat i ex Zzzzzzacke som aldrig i hela sitt liv fullföljt en tackling utan glider in lite med rumpan.
Sjukt ihåligt ogenomtänkt lagbygge komponerat av TJ.
Orolig på riktigt.
Håller med. Inställningen igår var bland det sämsta jag sett. Publiken borde få pengarna tillbaka. Känslan är att Björn har tappat gruppens förtroende.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av Gösen »

Jag får nog nästan se matchen på TV för att förstå vad ni har sett. Jag tyckte det visades en hel del känslor. Speciellt i båset. Jag kan verkligen inte se att det hänger på spelarnas inställning. Man kämpar och sliter men får som sagt inget flyt i anfallsspelet . Beppes paradgren att vara tuffare framför mål är ju en ständig avsaknad i Leksand men det går såklart att välja flera olika vägar fram till vinst. Göra ett mål mer än motståndarna är ett sätt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 20 okt 2023, 11:53 Jag får nog nästan se matchen på TV för att förstå vad ni har sett.
Gör inte det. "Det är aldrig nåt bra på teve".
Men i morgon är jag övertygad om att vi vinner.
Jag kommer att bänka mig utan fruktan.
Fruktan kände jag inför gårdagsmatchen - nu är vi bortom fruktan.
Gösen skrev: fre 20 okt 2023, 11:53 Beppes paradgren att vara tuffare framför mål är ju en ständig avsaknad i Leksand
Jag såg någon på internet igen. Vi kan kalla honom Beppe. Ska inte återge exakta orden, men det var inom paradgrenen.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: fre 20 okt 2023, 14:52
Gösen skrev: fre 20 okt 2023, 11:53 Jag får nog nästan se matchen på TV för att förstå vad ni har sett.
Gör inte det. "Det är aldrig nåt bra på teve".
Men i morgon är jag övertygad om att vi vinner.
Jag kommer att bänka mig utan fruktan.
Fruktan kände jag inför gårdagsmatchen - nu är vi bortom fruktan.
Japp, och FK kommer med säkerhet att köra med rubriken;
Lindholm tillbaka, då vann Leksand.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: fre 20 okt 2023, 14:52
Gösen skrev: fre 20 okt 2023, 11:53 Jag får nog nästan se matchen på TV för att förstå vad ni har sett.
Gör inte det. "Det är aldrig nåt bra på teve".
Men i morgon är jag övertygad om att vi vinner.
Jag kommer att bänka mig utan fruktan.
Fruktan kände jag inför gårdagsmatchen - nu är vi bortom fruktan.
Gösen skrev: fre 20 okt 2023, 11:53 Beppes paradgren att vara tuffare framför mål är ju en ständig avsaknad i Leksand
Jag såg någon på internet igen. Vi kan kalla honom Beppe. Ska inte återge exakta orden, men det var inom paradgrenen.
Inte sedan Rederiets tider. Vi får heller inte glömma bort Varuhuset bara för att vi skaffat ny lyxig färdtjänst.

Så du menar att Beppe inte alls fastnat i det mörka hålet utan befinner sig någonstans bland alla ettor och nollor? Tur vi har dig som övervakar matrixen.
Tyckte han måntro att vi var var pissveka där ute någonstans i något av internets alla runda hörn?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-10-19 Torsdag 19:00 Leksand - Oskarshamn 1-2 OT

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: fre 20 okt 2023, 15:20Tyckte han måntro att vi var var pissveka där ute någonstans i något av internets alla runda hörn?
Jag tippar på "allmänhetens åkning".