Exleksingar

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Exleksingar

Inlägg av Sniper »

Fem poäng, hur ser du på din prestation i avgörande matchen?
– Jag sparade det bästa till sist, säger David Åslin med ett skratt och fortsätter:
– Det var väldigt skönt och en rejäl urladdning. Jag ville verkligen komma hit och hjälpa laget att hålla sig kvar.
– Jag bestämde mig innan matchen att jag skulle göra precis allt i min makt för att det skulle gå vägen. Det lyckades, vilket var skönt.

Vad betyder det för Fredrikstad att ha kvar Stjernen i högsta ligan?
– Det betyder allt. Jag träffade fans, sponsorer och mycket folk efter matchen. Folk grät glädjetårar. Det var otroligt roligt att se vad det här betydde för Fredrikstad som är en hockeystad.
– Jag blir stolt och nöjd att fått vara en bidragande del till att det vart som det vart.

Åter till ”Perra” Johnsson, hur tänker du kring att han gång efter annan lyckas med sina inhopp där han, som bland annat i det här fallet, åstadkommer mirakel?
– Det är otroligt starkt. Han har ett otroligt härligt ledarskap och är en härlig kille att jobba med. Det är ingen slump att han lyckas så pass ofta.
– Jag är tacksam över att ha fått jobba med ”Perra” och tycker att han varit en stor bidragande orsak till att vi lyckades.
https://hockeysverige.se/intervju/david ... -stjernen/
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Korven

Inlägg av Korven »

Stjernen-Comet måste ju haft en extra krydda i och med att det bara är drygt 3 mil mellan Fredrikstad och Halden. Den historiska rivaliteten mellan klubbarna vet jag inget om, även om avståndet skvallrar om derby.

Leksand har ju faktiskt spelat försäsongsmatch i Haldens hemmaarena för några år sedan då Strömstad Hockey Classic flyttade dit tillfälligt. Var själv på plats då.

På vägen mellan orterna ligger dessutom Sarpsborg, där Sjur Robert Nilsen är tränare.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Karriären är av allt att döma över för Carter Camper.
Då passar han på att skicka en ordentlig känga mot den svenska domarkåren.
– Det finns kanske två bra domare och resten är verkligen patetiska, säger han till Barometern.
https://hockeysverige.se/hockeyallsvens ... v-domarna/
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Tulpans
28 mars 2025, 10:59

Tulpans skrev:
Tjomme i en lång intervju i Adam Johanssons podd "Hockeypuls".

Bara en detalj från intervjun, under Tjommes år i Leksand vilken spelare har det varit jobbigast att säga nej tack, att det inte blir något nytt kontrakt till i exitsamtalen. Svaret var Carter Ashton.

Motiveringen var att han aldrig jobbat med en mer laglojal och fin människa. Ashton accepterade alla roller, spelade med brutna kroppsdelar och gjorde allt för laget, aldrig för sig själv och är också en genuint fin person som ställer upp och tänker på alla. Tjomme tyckte det var synd att Ashton hade sådan otur med skador och inte kunde göra sig själv full rättvisa under sin tid i LIF. Ash hade potential att vara ännu mer fysisk och jobbig, men tvingades ofta att hålla igen lite då han spelade med sådana tuffa skador som inte många andra hade kunnat uthärda. Vet att Björn Hellkvist nämnt det också i någon intervju, att Ashtons smärtröskel var bland det sjukaste han upplevt.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog