Hockeyallsvenskan 2024/25
-
Re: Hockeyallsvenskan 2024/25
Skulle tycka det vore hur kul som helst om Bofors går upp. Men helvete vad svårt det är att sitta och "hejja" på dom, speciellt när dom är på hemmaplan och man behöver höra hemmapubliken 
Lat Värmlänning
-
- Intendent
Djurgården måste som sagt stoppas från att gå uppLeksing i vargaland skrev: tis 18 mar 2025, 20:40 Skulle tycka det vore hur kul som helst om Bofors går upp. Men helvete vad svårt det är att sitta och "hejja" på dom, speciellt när dom är på hemmaplan och man behöver höra hemmapubliken![]()
och Karlskoga är en realistisk utmanare.
Men nu tror jag bestämt att det är dags att logga in på Hovet-matchen när Mora kvitterat.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Varför inte Djurgården?Sniper skrev: tis 18 mar 2025, 20:55Djurgården måste som sagt stoppas från att gå uppLeksing i vargaland skrev: tis 18 mar 2025, 20:40 Skulle tycka det vore hur kul som helst om Bofors går upp. Men helvete vad svårt det är att sitta och "hejja" på dom, speciellt när dom är på hemmaplan och man behöver höra hemmapubliken![]()
Men nu tror jag bestämt att det är dags att logga in på Hovet-matchen när Mora kvitterat.
Promenadavstånd?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
- Intendent
Alsing. Samt en naiv förhoppning om Emil Bemström.Gösen skrev: tis 18 mar 2025, 20:58Varför inte Djurgården?Sniper skrev: tis 18 mar 2025, 20:55Djurgården måste som sagt stoppas från att gå uppLeksing i vargaland skrev: tis 18 mar 2025, 20:40 Skulle tycka det vore hur kul som helst om Bofors går upp. Men helvete vad svårt det är att sitta och "hejja" på dom, speciellt när dom är på hemmaplan och man behöver höra hemmapubliken![]()
Promenadavstånd?
Men attraktionsmässigt vore naturligtvis Djurgården bra för Leksand.
Leksand i Stockholm och även Djurgården i Tegera, som av hävd fylls när de är på besök.
-
Lyssna inte på Gösen, jag bjuder på en match i Nobelhallen om dom går upp, du kan få en helkväll i Karlskoga också,Sniper skrev: tis 18 mar 2025, 20:55Djurgården måste som sagt stoppas från att gå uppLeksing i vargaland skrev: tis 18 mar 2025, 20:40 Skulle tycka det vore hur kul som helst om Bofors går upp. Men helvete vad svårt det är att sitta och "hejja" på dom, speciellt när dom är på hemmaplan och man behöver höra hemmapubliken![]()
det innebär väl 2 korvar i Nobelhallen om det inte är helg

Lat Värmlänning
-
- Intendent
Skottstatistik 16-3 i första perioden Karlskoga-Oskarshamn.
Sådan ineffektivitet brukar innebära baklängesmål i efterföljande period.
Så också nu?
Nyckelmatch! 2-2 i matcher för de som till äventyrs inte vet.
Sådan ineffektivitet brukar innebära baklängesmål i efterföljande period.
Så också nu?
Nyckelmatch! 2-2 i matcher för de som till äventyrs inte vet.
-
- Intendent
Jubel bland de tillresta Tingsrydssupportrarna...
...men Vimmerby har kvitterat och det står 1-1 inför sista i Play Out-dramat.
...men Vimmerby har kvitterat och det står 1-1 inför sista i Play Out-dramat.
-
- Intendent
"Det var länge sen det skapades en målchans", säger kommentatorn efter knappt tio minuter av tredje i Vimmerby.
Har en känsla av att det varit så i stora delar av matchen då skottstatistiken efter två perioder var 14-7.
Men där gör hemmalaget 2-1!
Har en känsla av att det varit så i stora delar av matchen då skottstatistiken efter två perioder var 14-7.
Men där gör hemmalaget 2-1!
-
Karma för Tingsryd efter issabotaget i Mora.
-
- Intendent
Carter Campers sista match att döma av tv-bilderna?
Kramar gråtande om lagkamrat efter lagkamrat efter Oskarshamns uttåg.
Kramar gråtande om lagkamrat efter lagkamrat efter Oskarshamns uttåg.
-
- Intendent
Det drar ihop sig till avgörande i Umeå. Snart dags att lämna Swehockey-fönstret och logga in på sändningen.
Vilket av de två lagen kan bäst utmana Djurgården? Det Melin-ledda kollektivet eller det spetsigare Björklöven?
Vilket av de två lagen kan bäst utmana Djurgården? Det Melin-ledda kollektivet eller det spetsigare Björklöven?
-
Jag tror på det tidigare. Löven skulle säkert ge Djurgården en match, men inte segra i slutändan.Sniper skrev: lör 29 mar 2025, 19:44 Det drar ihop sig till avgörande i Umeå. Snart dags att lämna Swehockey-fönstret och logga in på sändningen.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Intendent
Jag har ju hållit på Björklöven senaste åren - särskilt när de mötte HV - men idag när jag loggade in upptäckte jag att sympatierna helt och hållet låg hos AIK. Knöt t.o.m. näven i segergest när de avgjorde.Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 20:53Jag tror på det tidigare. Löven skulle säkert ge Djurgården en match, men inte segra i slutändan.Sniper skrev: lör 29 mar 2025, 19:44 Det drar ihop sig till avgörande i Umeå. Snart dags att lämna Swehockey-fönstret och logga in på sändningen.
Melins karriär fortsätter ett tag till!
-
Men jag kan inte låta bli att lida lite med Löven. Den ständiga ökenvandringen fortsätter trots att de gång på gång tycker sig skymta en oas i fjärran.Sniper skrev: lör 29 mar 2025, 21:12Jag har ju hållit på Björklöven senaste åren - särskilt när de mötte HV - men idag när jag loggade in upptäckte jag att sympatierna helt och hållet låg hos AIK. Knöt t.o.m. näven i segergest när de avgjorde.Wittgenstein skrev: lör 29 mar 2025, 20:53Jag tror på det tidigare. Löven skulle säkert ge Djurgården en match, men inte segra i slutändan.Sniper skrev: lör 29 mar 2025, 19:44 Det drar ihop sig till avgörande i Umeå. Snart dags att lämna Swehockey-fönstret och logga in på sändningen.
Melins karriär fortsätter ett tag till!

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Intendent