2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand 5-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand 5-1

Inlägg av Sniper »

Alltför många gånger de senaste åren har man upplevt Frölunda som fysiskt starkare än oss - att vi inte kommer någonstans.

Sen kom kvartsfinalserien och jag tycker att det var VI som var det starkare laget sett över hela matchserien.

Men nu var tillbaka till det fysiska tillkortakommandet. Vi kom ingenstans framåt och lät Frölunda-spelarna göra vad de vill framför Mantas vid fyra mål av fem där puckar skickades mot kassen från distans.
Användarens profilbild
Pucklukt

Inlägg av Pucklukt »

Wittgenstein skrev: sön 22 sep 2024, 22:55
Uffe88 skrev: sön 22 sep 2024, 22:26
Laget känns sämre (I synnerhet målvaktssidan), Tjomme verkar ha tappat lusten, Marknadsavdelning känns trött/dålig och styrelsen ska vi inte ens prata om. Lägg därtill PO's out så har vi en perfekt cocktail för en storm med slutdestination HA och ekonomiskt stålbad som följd.
Instämmer i varenda ord här ovan. Hoppas känslan är fel.
+1

Det har nog aldrig känts så här avslaget för min del (och inte för laget heller vad det verkar, om man ska döma av spelarnas uppträdande i lördags) inför en säsong, när vi legat i högsta serien. Men, det är minst 51 matcher kvar och vi ska inte gå över ån och välta tuvan över lasset än - man får ge det i a f fem matcher innan det går att börja dra några växlar på det. Dock krävs det en helvetes höjning av såväl inställning som spelkvalitet på tisdag om det inte ska bli dyngstryk igen.
Användarens profilbild
Wiborg

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: mån 23 sep 2024, 11:10
Wiborg skrev: mån 23 sep 2024, 09:56
Stjärnan skrev: mån 23 sep 2024, 09:09

Men Wiborg, nu får du väl skärpa dig. Det kan ibland vara kul att läsa igenom dina citatklistringar men dina svar borde vara korrekta eller åtminstone inte tagna helt ur luften.
Fast hur många gånger skrev inte du att Armalis fortsätter släppa var 6:e skott? Hur många övriga namn nämnde du i negativa sammanhang? Visst, du skrev att försvaret inte var speciellt bra men den enda spelaren som du hackar på gång på gång med namn är Armalis. Har jag fel?
3 ggr nämnde jag det under matchens gång (4 om man räknar med "5e skottet efter 4-1 tog i stolpen :shock: ") men det var ju bara fakta. Att jag upprepade mig berodde ju förstås på att det var minst sagt anmärkningsvärt att hålla den jämna trenden matchen igenom.
Sen skrev jag vid minst två av de tre inläggen att Mantas inte var dålig eller kunde lastas för målen. Det var alla fina mål, men man vinner sällan om målvakten släpper in var 6e puck oavsett hur bra eller dålig han eller laget är.

Någon annan skrev att han läcker som ett såll. Det är inget jag står bakom.

Helt ärligt tycker jag Mantas var vår bästa spelare som verkligen försökte göra sitt jobb och dessutom gjorde det bra.
Ok, då ber jag om ursäkt och jag måste räknat in något av de andra till dig. Vidhåller dock att Armalis fått oförtjänt mycket skit och jag skrev även tidigare att det inte bara är menat till dig utan flera.

Att det bara är fakta kan jag till viss det hålla med honom, men det är som med all annan statistik bara en siffra som man kan använda för att visa vad man vill och presenteras på olika sätt. Det är klart vi inte kan vinna med en målvakt som släpper in var sjätte skott, men vi kan inte heller vinna med ett försvar som släpper till de chanser som är orsaken till att målvakten släpper in var sjätte skott.

Tittar man på räddningsprocenten som verkar vara någon typ av facit enligt vissa så är Armalis klappkass och Johansson en halvgud i princip, men hur många av skotten Johansson fick på sig var direkt farliga? Ingen trafik framför och inga kanoner i krysset. Det var nog en ganska behaglig eftermiddag för honom. Tittar man istället på det Armalis fick på sig så var det ständigt trafik och mycket folk i vägen med flera styrningar. Det är klart som fan att man har lägre räddningsprocent och släpper in fler mål. Det är laget som släpper in var sjätte skott, inte målvakten ensam. Det är det jag blir irriterad på. Sedan är det klart att målvakten kan vara dålig också ibland och då kan de få höra det, men att leta statistik och bara hänga ut målvakten tycker jag inte är ok.

Hade det inte varit den ständiga diskussionen sedan Hellsten värvades att vi har så jävla dåliga målvakter enligt vissa så hade jag nog inte reagerat alls. Men nu när de redan innan försäsongen ens börjat fått vara hackkycklingar så reagerade (överreagerade?) jag på det här och riktade det tydligen mot fel person och det ber jag om ursäkt för.
Pain is temporary, glory is forever
Lampa

Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand

Inlägg av Lampa »

Wiborg skrev: tis 24 sep 2024, 07:44
Stjärnan skrev: mån 23 sep 2024, 11:10
Wiborg skrev: mån 23 sep 2024, 09:56
Fast hur många gånger skrev inte du att Armalis fortsätter släppa var 6:e skott? Hur många övriga namn nämnde du i negativa sammanhang? Visst, du skrev att försvaret inte var speciellt bra men den enda spelaren som du hackar på gång på gång med namn är Armalis. Har jag fel?
3 ggr nämnde jag det under matchens gång (4 om man räknar med "5e skottet efter 4-1 tog i stolpen :shock: ") men det var ju bara fakta. Att jag upprepade mig berodde ju förstås på att det var minst sagt anmärkningsvärt att hålla den jämna trenden matchen igenom.
Sen skrev jag vid minst två av de tre inläggen att Mantas inte var dålig eller kunde lastas för målen. Det var alla fina mål, men man vinner sällan om målvakten släpper in var 6e puck oavsett hur bra eller dålig han eller laget är.

Någon annan skrev att han läcker som ett såll. Det är inget jag står bakom.

Helt ärligt tycker jag Mantas var vår bästa spelare som verkligen försökte göra sitt jobb och dessutom gjorde det bra.
Ok, då ber jag om ursäkt och jag måste räknat in något av de andra till dig. Vidhåller dock att Armalis fått oförtjänt mycket skit och jag skrev även tidigare att det inte bara är menat till dig utan flera.

Att det bara är fakta kan jag till viss det hålla med honom, men det är som med all annan statistik bara en siffra som man kan använda för att visa vad man vill och presenteras på olika sätt. Det är klart vi inte kan vinna med en målvakt som släpper in var sjätte skott, men vi kan inte heller vinna med ett försvar som släpper till de chanser som är orsaken till att målvakten släpper in var sjätte skott.

Tittar man på räddningsprocenten som verkar vara någon typ av facit enligt vissa så är Armalis klappkass och Johansson en halvgud i princip, men hur många av skotten Johansson fick på sig var direkt farliga? Ingen trafik framför och inga kanoner i krysset. Det var nog en ganska behaglig eftermiddag för honom. Tittar man istället på det Armalis fick på sig så var det ständigt trafik och mycket folk i vägen med flera styrningar. Det är klart som fan att man har lägre räddningsprocent och släpper in fler mål. Det är laget som släpper in var sjätte skott, inte målvakten ensam. Det är det jag blir irriterad på. Sedan är det klart att målvakten kan vara dålig också ibland och då kan de få höra det, men att leta statistik och bara hänga ut målvakten tycker jag inte är ok.

Hade det inte varit den ständiga diskussionen sedan Hellsten värvades att vi har så jävla dåliga målvakter enligt vissa så hade jag nog inte reagerat alls. Men nu när de redan innan försäsongen ens börjat fått vara hackkycklingar så reagerade (överreagerade?) jag på det här och riktade det tydligen mot fel person och det ber jag om ursäkt för.
Väl skrivet, en del härinne kastar ur sig alldeles för mycket statistik utan att väga in alla parametrar, vilket man måste göra för att se hela bilden.

Inte så direkt att Lasse hade haft 95% om vi bara hade bytt målvakterna, men det är väldigt svårt för en del att förstå.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Ursäkten är accepterad.
Då kan vi gå vidare och ta nya tag inför ikväll. :YMHUG:
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: tis 24 sep 2024, 09:43 Ursäkten är accepterad.
Då kan vi gå vidare och ta nya tag inför ikväll. :YMHUG:
:YMHUG:
Pain is temporary, glory is forever