Sillysäsongens intressantaste inslag är att LIF slår mynt av sitt goda rykte på juniorsidan och utnyttjar det de faktiskt är bra på. Koblar ut, men annat nordiskt in i form av Dejbjerg Larsen och Kristoffer Sandnes. Må också den senare utmana på allvar, och må båda vara kaxiga i sitt spel när de intar isen i hockeyallsvenskan!
Likt förra säsongen så kanske det slutar med en förstakedja i form av Larsen-Sandnes-Kelleher, vem vet?
Man kan ju hoppas!
Jag har dock försökt mappa ut norska junior ligan, och tittar man t.ex. på de som låg i toppen av poängligan 24/25 så är det i stort sett ingen som gjort något märkbart på senior nivå. Två spelare av top10 har flyttat till svenska J20 (Marius Knutsen Jr. och Mattias Hansen) där de heller inte verkar slagit igenom märkvärt.
Jag tror inte Sandnes kommer spela en enda match för Leksands A-lag kommande säsongen, men jag hoppas jag har fel och han blir en stor succe!
Om någon blir skadad så får han säkert en chans, men annars så får han vara i juniorlaget, går inte o ha 20 juniorer i ett A-lag, så är helt enig.
Skönt att det letas två toppcentrar och en bra back, då har vi grym målvakt och backsida, och förmodligen centersida med. Då kan man faktiskt acceptera lite mer chansningar på ytterforwardsplatserna.
Och med all respekt så hoppas jag inte Zacke räknas in som toppcenter även om jag mycket gärna vill ha han i laget.
Skönt att det letas två toppcentrar och en bra back, då har vi grym målvakt och backsida, och förmodligen centersida med. Då kan man faktiskt acceptera lite mer chansningar på ytterforwardsplatserna.
Och med all respekt så hoppas jag inte Zacke räknas in som toppcenter även om jag mycket gärna vill ha han i laget.
Håller med, men jag skulle bli förvånad om Zacke inte räknas in där..