Laget 23/24

Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: Laget 23/24

Inlägg av Catami »

V har dessutom 2-3 spelare som är på väg tillbaka från sjukdom så det finns all anledning att mana till lugn i det här läget.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: Laget 23/24

Inlägg av VonGustaf »

I slutet av matcherna så ska vi inte lira Eljas och Karlberg. De överkompenserar alldeles för mycket om de går bort sig.
Jag saknar en riktigt tung pjäs i laget (typ Knuts 3.0)
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

VonGustaf skrev: sön 19 nov 2023, 19:17 I slutet av matcherna så ska vi inte lira Eljas och Karlberg. De överkompenserar alldeles för mycket om de går bort sig.
Jag saknar en riktigt tung pjäs i laget (typ Knuts 3.0)
Om inte alla dagar i veckan så i alla fall sex av sju skulle jag hellre se FF2 i fjärdekedjan än Karlberg. Men Karlberg har sina goda stunder. En dag i veckan eller någon match då och då.

Annars är han mest som en vante fäst i säkerhetsnål som hänger och slänger, fladdrar hit och dit på en barnoverall.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Sniper skrev: sön 19 nov 2023, 19:37
VonGustaf skrev: sön 19 nov 2023, 19:17 I slutet av matcherna så ska vi inte lira Eljas och Karlberg. De överkompenserar alldeles för mycket om de går bort sig.
Jag saknar en riktigt tung pjäs i laget (typ Knuts 3.0)
Om inte alla dagar i veckan så i alla fall sex av sju skulle jag hellre se FF2 i fjärdekedjan än Karlberg. Men Karlberg har sina goda stunder. En dag i veckan eller någon match då och då.

Annars är han mest som en vante fäst i säkerhetsnål som hänger och slänger, fladdrar hit och dit på en barnoverall.
Jag har gett killen ett jobb knuffa zackes rullator 😉🤣🤣 Nä men det är synd om han att han har så lite talang och så mycket vilja. Då blir det helt fel när checken är högre än kontot kan betala
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Laget 23/24

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: sön 19 nov 2023, 19:37
VonGustaf skrev: sön 19 nov 2023, 19:17 I slutet av matcherna så ska vi inte lira Eljas och Karlberg. De överkompenserar alldeles för mycket om de går bort sig.
Jag saknar en riktigt tung pjäs i laget (typ Knuts 3.0)
Om inte alla dagar i veckan så i alla fall sex av sju skulle jag hellre se FF2 i fjärdekedjan än Karlberg. Men Karlberg har sina goda stunder. En dag i veckan eller någon match då och då.

Annars är han mest som en vante fäst i säkerhetsnål som hänger och slänger, fladdrar hit och dit på en barnoverall.
Vad hände egentligen med FF2?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: sön 19 nov 2023, 20:49
Sniper skrev: sön 19 nov 2023, 19:37
VonGustaf skrev: sön 19 nov 2023, 19:17 I slutet av matcherna så ska vi inte lira Eljas och Karlberg. De överkompenserar alldeles för mycket om de går bort sig.
Jag saknar en riktigt tung pjäs i laget (typ Knuts 3.0)
Om inte alla dagar i veckan så i alla fall sex av sju skulle jag hellre se FF2 i fjärdekedjan än Karlberg. Men Karlberg har sina goda stunder. En dag i veckan eller någon match då och då.

Annars är han mest som en vante fäst i säkerhetsnål som hänger och slänger, fladdrar hit och dit på en barnoverall.
Vad hände egentligen med FF2?
Bild
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... k-forsberg
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Aggeman »

”Spelar med en hamburgare på bröstet”
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: Laget 23/24

Inlägg av Chris »

Ahh…så det där är Emils burgare, snygg ju!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Laget 23/24

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: sön 19 nov 2023, 20:52
Mats_ume skrev: sön 19 nov 2023, 20:49
Sniper skrev: sön 19 nov 2023, 19:37
Om inte alla dagar i veckan så i alla fall sex av sju skulle jag hellre se FF2 i fjärdekedjan än Karlberg. Men Karlberg har sina goda stunder. En dag i veckan eller någon match då och då.

Annars är han mest som en vante fäst i säkerhetsnål som hänger och slänger, fladdrar hit och dit på en barnoverall.
Vad hände egentligen med FF2?
Bild
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... k-forsberg
Ja, varför hamnade han i Div 1 när han hade fortsatt kunna spela SHL?
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: Laget 23/24

Inlägg av Fjodor »

Mats_ume skrev: mån 20 nov 2023, 08:26
Sniper skrev: sön 19 nov 2023, 20:52
Mats_ume skrev: sön 19 nov 2023, 20:49

Vad hände egentligen med FF2?
Bild
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... k-forsberg
Ja, varför hamnade han i Div 1 när han hade fortsatt kunna spela SHL?
Gratis burgare och kanske med extra pommes vid vinst ska inte underskattas.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Aggeman »

Han hade ju svårt att ta plats i Djurgården så därför är kanske ett stockholmslag i div 1 det naturliga steget att ta. Jag tror dock att sådana spelare som FF2 kan göra nytta i flera divisioner. En snabb spelare i HA som är villig att ta en "gnuggarroll" tror jag kan utvecklas till en nyttig spelare i SHL. Däremot ser ju dessa spelare inte så heta ut på EP. Jag tror att det finns en hel del guldkorn i hockeysverige som aldrig kommer ges chansen...
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Laget 23/24

Inlägg av Mats_ume »

Aggeman skrev: mån 20 nov 2023, 10:19 Han hade ju svårt att ta plats i Djurgården så därför är kanske ett stockholmslag i div 1 det naturliga steget att ta. Jag tror dock att sådana spelare som FF2 kan göra nytta i flera divisioner. En snabb spelare i HA som är villig att ta en "gnuggarroll" tror jag kan utvecklas till en nyttig spelare i SHL. Däremot ser ju dessa spelare inte så heta ut på EP. Jag tror att det finns en hel del guldkorn i hockeysverige som aldrig kommer ges chansen...
Absolut, absolut. Jag var/är ett stort fan av FF2 eftersom han exakt fattade sin roll och sin uppgift och jag tror möjligheten för honom att spela SHL (som kom av en slump eftersom han var primärt tilltänkt för HA) peppade honom oerhört. När han spelar i sämre serier verkar han tappa tågan en del.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Han får antagligen betydligt bättre betalt där än i HA eller minimumlön i SHL med lite speltid.


https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... rar-loggan
SHL innan 2030
Avtalet är skrivet över tio säsonger, med option på förlängning.

Hur stor är satsningen ekonomiskt?

– Först och främst gör vi det för att Stockholmshockeyn är på väg åt fel håll, och vi precis som alla andra har stora utmaningar med publik- och sponsorintäkter med tanke på världsläget. Jag vill inte prata exakta siffror men det är en väldigt stor satsning för oss, så är det ju. Det var viktigt för oss att det blev ett långsiktigt projekt.

https://www.expressen.se/ekonomi/akut-k ... t-slas-ut/
Akut kris för finhamburgarna – flera kedjor riskerar att slås ut

Joakim Wiklander leder kedjan Brödernas med över 90 restauranger.

Han är medveten om att många konkurrenter har gått i konkurs eller ansökt om rekonstruktion.

– Det gick väldigt bra för många kedjor till en början, sen blev det en överetablering.

– Vi hade förstås önskat oss ett bättre resultat, men den underliggande verksamheten är fortfarande väldigt bra. Vi står på egna ben. Vår nya strategi har lyckats väl. Vi hade en hög expansion men en bra underliggande verksamhet. Tack vare den kudden har vi kunnat hålla oss vid liv.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: mån 20 nov 2023, 10:31
Aggeman skrev: mån 20 nov 2023, 10:19 Han hade ju svårt att ta plats i Djurgården så därför är kanske ett stockholmslag i div 1 det naturliga steget att ta. Jag tror dock att sådana spelare som FF2 kan göra nytta i flera divisioner. En snabb spelare i HA som är villig att ta en "gnuggarroll" tror jag kan utvecklas till en nyttig spelare i SHL. Däremot ser ju dessa spelare inte så heta ut på EP. Jag tror att det finns en hel del guldkorn i hockeysverige som aldrig kommer ges chansen...
Absolut, absolut. Jag var/är ett stort fan av FF2 eftersom han exakt fattade sin roll och sin uppgift och jag tror möjligheten för honom att spela SHL (som kom av en slump eftersom han var primärt tilltänkt för HA) peppade honom oerhört. När han spelar i sämre serier verkar han tappa tågan en del.
Var mycket uppskattad hos de hårt prövade DIF-supportrarna.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Laget 23/24

Inlägg av Bagarn »

Det "tighta" matchschemat fortsätter...... :roll:

I brist på annat.
Hur skulle ni ställa upp en skadefri forwardssida?

Kloos måste ju spela högt upp. Vejdemo visar klass när han får omgivning runt sig.
Ashton gick ju nästan mot sin bästa säsong. Felix utvecklingskurva pekar rakt uppåt.
Max V måste prioriteras. Östman eller Zacke på centerplats? Östman är väl hälften så bra i 5 mot 5 som i pp.
Var inte Lang/Kloos en jävligt giftig duo som bör återförenas?

Jaja inte lätt. Och föränderligt såklart med form o skador.
Gissar man måste tänka att 3 offensiva formationer rullar. Ganska länge sedan vi hade det djupet.
På pappret har vi kanske haft det, men nu känns det mer befogat.

Dagens röst:

Cehlarik-Hrivik-Elvenes - lika bra att tuffa på
Max V-Zacke-Felix - känns som 2 smarta hockeyhjärnor kan skapa magi, med farbror kapten i mitten
Kloos-Vejdemo-Lang - Vejdemo är stark på puck och smart. Tillsammans med torpederna kan det nog bli bra.
Östman-Knuts-Ashton - Tyngd

Extra: M Karlsson

Hur tänker ni?