LIF i media

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Det vore nog ett lyft att flytta läktaren närmare isen, då skulle troligtvis stolarna längst ner fyllas upp bättre än idag. Hur detta skulle fungera byggtekniskt vet jag inte, men det skulle ge en mer intim känsla.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Superstars angående hymn:

Hymn, vad händer?
Vi har, sedan Leksands IF kommunicerade att vi är kanalen för er som har ett engagemang i hymnfrågan, fått in massvis med synpunkter, funderingar och önskemål. Först och främst vill vi tacka alla er som hört av er - det är ert engagemang som får LIF-lågan att brinna starkt.


Vidare vill vi klargöra några viktiga saker i det här ämnet. Det första är att Bröder aldrig varit en uttalad hymn för Leksands IF. Låten är skriven av Stiko Per primärt för det kompisgäng som vid tiden utgjorde Leksand Tifo Crew. Den fick då fäste bland de då aktiva på norra stå och spelades därefter i anslutning till matcher.

När Leksands IF valde att sluta spela låten gjorde man det efter samråd med oss. De hade via en undersökning som gått ut till arenabesökarna fått in flertalet synpunkter kring låten och frågade om det var okej att inte längre spela den. Då vi upplevde att trycket vi önskade från låten uteblivit, då vi ser att den rent melodiskt inte har de beståndsdelar som krävs för att skapa just tryck, motsatte vi oss inte förslaget.

Då vi vet att många önskar en hymn har vi dock nu, som bekant, öppnat kranarna för förslag i ämnet. Vi har också tillsatt en grupp bestående av personer med gedigen bakgrund på läktaren och med kunskap om vad som fungerar/inte fungerar i en läktarsång/ramsa. Gruppens ändamål är dock inte att utse en hymn eller en person som ska komponera en ny hymn, för vi tror inte att det är rätt väg att gå. En hymn är ingenting man kör ner i halsen på folk, utan en hymn växer fram.

Därför kommer gruppens fokus istället vara att finnas till som bollplank för de som är intresserade av att skriva låtar om LIF, dess storhet, historia, kultur och så vidare. Förhoppningen är att det utifrån detta låtskapande ska komma något som är vårt. Något alla leksingar kan sluta upp bakom och få den att eka så att Mats Lusth sätter lössnusen i halsen.

Med det sagt. En hymn är ingenting man måste ha. Vi ska inte ha en hymn bara för att ha en hymn. Ska vi ha en hymn är det för att den är Leksands IF. Det bästa vi har.
Användarens profilbild
Ställbergarn
Inlägg: 68
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 08:03

Re: LIF i media

Inlägg av Ställbergarn »

Det var väl ändå vettigt skrivet angående hypen det blivit gällande hymn och funderingarna på återtagandet av en sådan. Även om andemeningen av texten blir att vi lyssnar och funderar men det är långt ifrån säkert att vi gör nåt (om man vill tolka det lite grinigt). Man kan även tolka det som att de inte vill göra nåt som bara blir dåligt. Och det vill ju ingen att de ska göra. :)
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Ställbergarn skrev: ons 13 dec 2023, 06:17 Det var väl ändå vettigt skrivet angående hypen det blivit gällande hymn och funderingarna på återtagandet av en sådan. Även om andemeningen av texten blir att vi lyssnar och funderar men det är långt ifrån säkert att vi gör nåt (om man vill tolka det lite grinigt). Man kan även tolka det som att de inte vill göra nåt som bara blir dåligt. Och det vill ju ingen att de ska göra. :)
Håller med om det som skrivs rörande att inte ska tvinga fram någon hymn. Många i kommentarerna menar att vi redan har den perfekta hymnen i Bröder, och att det är ett maktspel från Superstars sida att inte använda den.
Senast redigerad av Aggeman den ons 13 dec 2023, 20:31, redigerad totalt 1 gång.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

Nån kan väl sammanfatta vad som sägs här sen... Om det nu gäller arrangemangen i arenan vid match.
https://www.falukuriren.se/2023-12-13/e ... angemangen
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Stjärnan skrev: ons 13 dec 2023, 09:57 Nån kan väl sammanfatta vad som sägs här sen... Om det nu gäller arrangemangen i arenan vid match.
https://www.falukuriren.se/2023-12-13/e ... angemangen
Hedbom bemötte Sannys kritik genom att inte verka vara allt för brydd, ”Vi tittar på de här grejerna internt” kan man väl sammanfatta det mesta med. Det lät som en diskussion har förekommit med Superstars om hymnfrågan, men inget konkret.
Hedbom hänvisade till en arenaundersökning bland SHL klubbarna där Leksand hamnade i topp rörande nöjdhet. Han sa även att information kommer ut på hemsidan idag.

Hedbom ska ha en lugn julafton och ladda upp inför annandagsmatchen mot Modo som går mot slutsålt.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

Aggeman skrev: ons 13 dec 2023, 12:48
Stjärnan skrev: ons 13 dec 2023, 09:57 Nån kan väl sammanfatta vad som sägs här sen... Om det nu gäller arrangemangen i arenan vid match.
https://www.falukuriren.se/2023-12-13/e ... angemangen
Hedbom bemötte Sannys kritik genom att inte verka vara allt för brydd, ”Vi tittar på de här grejerna internt” kan man väl sammanfatta det mesta med. Det lät som en diskussion har förekommit med Superstars om hymnfrågan, men inget konkret.
Hedbom hänvisade till en arenaundersökning bland SHL klubbarna där Leksand hamnade i topp rörande nöjdhet. Han sa även att information kommer ut på hemsidan idag.

Hedbom ska ha en lugn julafton och ladda upp inför annandagsmatchen mot Modo som går mot slutsålt.
Tack.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

En hymn ..

Om man som VD tror att en hymn har någonting med arenaupplevelse att göra bör man nog ge sig ut på lite studiebesök. Som att tre minuter hymn före match gör någon större skillnad.

Har skrivit det förut. De som går till Tegera för hockeyn och enbart hockeyns skull blir färre och färre. Lägg 50 tkr varje match på upplevelsen och sälj fler biljetter för 200 tkr i extra intäkter.

Ljud och ljusshower, kisscam, folk som flyger i trapetser, eldslukare, publiktävlingar på isen, frågequis, livemusik, skäggiga damen och moringar i bur! Fart och fläkt och tre timmar fullproppad med intryck. Det är snart år 2024! Häng med i nutiden eller bli en fossil.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: ons 13 dec 2023, 13:04
Ljud och ljusshower, kisscam, folk som flyger i trapetser, eldslukare, publiktävlingar på isen, frågequis, livemusik, skäggiga damen och moringar i bur! Fart och fläkt och tre timmar fullproppad med intryck. Det är snart år 2024! Häng med i nutiden eller bli en fossil.
Tycker det är tråkigt att det ska behövas ett jippoevenemang för att folk ska gå på hockey, men det ligger väl i linje med samhällsutveckling.

Någonting som jag hoppats att Hedbom skulle säga var att de skrotar det gamla introt och kommer köra på ett nytt redan på tisdag. Det kan väl inte ta så mycket kraft att fixa? Välj lämplig Sabatonlåt- Ghost division kanske, och använd bildsekvenser i isen föreställande viktiga historiska mål innan spelarnas entré. Det har använts förut så tekniken finns där.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Men hockey är rätt så tråkigt.
Spänningen ligger ju i att man håller på ett lag.
Senaste 15 åren har jag inte sett en enda hel match (tror jag) som inte Leksand spelat. Nu för tiden finns så mycket annat att göra eller se på som går före alla dagar i veckan.

Ska man få nya supportrar som bänkar sig för att följa Leksand framöver behöver man locka med något annat än det relativt tråkiga. En fullsatt arena med bra tryck räcker iof. Men det händer för sällan.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: LIF i media

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: ons 13 dec 2023, 13:59 Men hockey är rätt så tråkigt.
Spänningen ligger ju i att man håller på ett lag.
Senaste 15 åren har jag inte sett en enda hel match (tror jag) som inte Leksand spelat. Nu för tiden finns så mycket annat att göra eller se på som går före alla dagar i veckan.

Ska man få nya supportrar som bänkar sig för att följa Leksand framöver behöver man locka med något annat än det relativt tråkiga. En fullsatt arena med bra tryck räcker iof. Men det händer för sällan.
Där är vi oeniga.

Jag tycker hockey är en underhållande sport som inte kräver mycket mer än vad det är. Givetvis kryddas helhetsupplevelsen av bra tryck på läktaren, och även av den sportsliga nerven. Med det sagt skulle jag aldrig kunna bänka mig framför en TV för att se Växjö mot Örebro i Vida arena en tisdag i februari. Däremot lockar de matcherna där det finns spänning, engagemang och till viss del hat, vilket gör att jag ser fram emot att kika på Dif mot Bif ikväll.
Senast redigerad av Aggeman den ons 13 dec 2023, 16:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: LIF i media

Inlägg av Gösen »

Jo. Jag har förstått att det finns könstugt fölk. ;)
Om det inte varit för att Viaplay har sändningarna från Zurich så skulle jag nog faktiskt titta på tre kronor kommande dagar. Men enbart För Lindholm, Lang och Elvenes skull.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

Jag håller med Gösen

Det finns två lag jag skulle se. LIF och Panthers. Kanske även Tre kronor, om de gått långt i slutspel.
Annars är det för tråkigt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: LIF i media

Inlägg av Ludde »

Jag är också på Gösens sida i detta men har svängt i frågan då jag tyckte helt tvärtemot när jag hängde på ståplats och Superstars var the shit. Det är nog en liten klick som går på hockey på superstars vis och den stora massan går på hockey på Gösens vis i min mening.

Hade det inte varit så att jag har Leksands IF som min stora passion i livet så hade jag förmodligen inte sett på hockey alls.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: LIF i media

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: mån 11 dec 2023, 16:47 Vi som sitter där varje match hänger kanske på den eller de två ggr som ståplats inkluderar sittplats.
Rätt dålig arena och en ståplats som kör sitt eget race. Bara att hålla med. Tyvärr.
Så… Superstars tappade först forumet. Sedan tappade de förtroendet (årsmötena) och nu har de även tappat arenan.
En tydlig och oroväckande trend.
Vart ska detta sluta?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!