NOsade upp det där nu…herregud vilka fjantar. Nån har ju uppenbarligen gjort det. Och alla de där mansbäbisarna har gång efter annan predikat hur tufft det är med hat, smälla nån på käften bla bla bla…det är inte min supporterkultur, så mycket kan jag säga.Sniper skrev: lör 01 feb 2025, 22:21Klas skrev: lör 01 feb 2025, 22:18Sniper skrev: lör 01 feb 2025, 22:11 Här kommer en juicy little nugget: killen som kallade Klas "slak-kuk" viewtopic.php?p=8834&hilit=slak+kuk#p8834 tycks vara den som tänt bengalen.![]()
Fantastiskt! Hur lyckas du nosa upp detta? Imponerande! Inte lika imponerad av begåvningsreserven i Norets Ultras, som lajvar tuffa grabbar, och bränner tomtebloss på läktaren. Fjantar!
2025-02-01 Lördag 18:00 HV 71 - Leksand 1-3
-
Re: 2025-02-01 Lördag 18:00 HV 71 - Leksand 1-3
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
- Intendent
Re: 2025-02-01 Lördag 18:00 HV 71 - Leksand
Om inte Beppe blev kvar i Gagnef för gott (efter att förtvivlat försökt få tag på taxi) måste han ju blivit skitsur om han var på den där läktaren idag.Ullvi, typ skrev: lör 01 feb 2025, 18:37 Enda glädjeämnena idag är väl att BeppeGrimsby kör pyro på bortastå och att hemmaklacken fortsätter sjunga om hbk.

Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
No Beppe no partySniper skrev: lör 01 feb 2025, 22:41Om inte Beppe blev kvar i Gagnef för gott (efter att förtvivlat försökt få tag på taxi) måste han ju blivit skitsur om han var på den där läktaren idag.Ullvi, typ skrev: lör 01 feb 2025, 18:37 Enda glädjeämnena idag är väl att BeppeGrimsby kör pyro på bortastå och att hemmaklacken fortsätter sjunga om hbk.
![]()
-
- Intendent
Ser nu på annat håll - i kommentarsfält på Superstars Facebook - att den utpekade säger sig vara oskyldig.
-
Back in the days fick Tomas Jonsson 2 minuter delaying the game för burskydd......Han blev förvånad och många andra på läktaren.Leksing i vargaland skrev: lör 01 feb 2025, 22:17Har för mig att man endas får ha burskydd en gång för byte, sen kanske det beror på hur länge man vårdar puck och kommer in i anfallszon. har ett svagt minne om denna fråga var uppe i det gamla forumet för läääänge sen. Har även för mig att någon av Wiborgarna svarade då och hade koll.Klas skrev: lör 01 feb 2025, 22:01Måste ju vara en omöjlighet att föra den bedömningen…Stjärnan skrev: lör 01 feb 2025, 21:48 Det är nog att man inte backar hem ohotat, nåt som dock sker i varenda OT, så inte ens där är bedömningen särskilt konsekvent. Gäller att ha tur även med domarna.
Hur länge får du ta bur skydd vid uppspel?
N Ä, jag tycker det var taktiskt mycket smart. Vi höll puck, lugnt och sansat, gick fram utan att tokrusa. A feast for the eye.![]()
![]()
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
- Intendent
Timmen är sen och dagen avslutas med en matchsummering från HV-håll:
CROHB 3 h
Allting började så bra. Alsing tillbaka och matchvinnaren senast Cehlarik borta, även andra stjärnan Hrivik sen tidigare. HV kommer ut starkt och dominerar för en gång skull, får PP och gör mål givetvis, fortsatt momentum och fortsätter dominera perioden fram till minut 17/18. Leksand tillbakatryckta.
Sen efter det en ny total kollaps resterande 42/43 min. Inga fler Leksandsutvisningar=inga fler HV mål. Ett par missade frilägen men inga andra skott knappt ens i övrigt. Uruselt och värre än vanligt sista 42/43 min, chockerande trots att det är ABs HV71. Leksand leker med oss både på isen och på läktaren. Håller i pucken i en minut vid avvaktande utvisning i slutet så vi inte ens har chansen att ta ut målvakt och få spela 6-5. Pinsam klasskillnad.
Bara att konstatera att all underliggande statistik inte ljuger. Vi är sämst i SHL och ligger exakt där vi förtjänat även om vi kanske har lite väl många poäng sett till prestation. I 5-5 är vi så pinsamt dåliga och hade jag varit AB hade jag avgått självmant. Hela coachstaben är verkligen urusel och det är väl uppenbart för 99% av fansen vid det här laget.
-
Helt enkelt bra sammanfattningSniper skrev: sön 02 feb 2025, 00:30 Timmen är sen och dagen avslutas med en matchsummering från HV-håll:
CROHB 3 h
Allting började så bra. Alsing tillbaka och matchvinnaren senast Cehlarik borta, även andra stjärnan Hrivik sen tidigare. HV kommer ut starkt och dominerar för en gång skull, får PP och gör mål givetvis, fortsatt momentum och fortsätter dominera perioden fram till minut 17/18. Leksand tillbakatryckta.
Sen efter det en ny total kollaps resterande 42/43 min. Inga fler Leksandsutvisningar=inga fler HV mål. Ett par missade frilägen men inga andra skott knappt ens i övrigt. Uruselt och värre än vanligt sista 42/43 min, chockerande trots att det är ABs HV71. Leksand leker med oss både på isen och på läktaren. Håller i pucken i en minut vid avvaktande utvisning i slutet så vi inte ens har chansen att ta ut målvakt och få spela 6-5. Pinsam klasskillnad.
Bara att konstatera att all underliggande statistik inte ljuger. Vi är sämst i SHL och ligger exakt där vi förtjänat även om vi kanske har lite väl många poäng sett till prestation. I 5-5 är vi så pinsamt dåliga och hade jag varit AB hade jag avgått självmant. Hela coachstaben är verkligen urusel och det är väl uppenbart för 99% av fansen vid det här laget.

-
Från förra matchen:

Vi kanske, eventuellt, kan ta det lite lugnt på tränarfronten någon match till. I övrigt så hörde gud bön. Tack!SteelSky skrev: ons 29 jan 2025, 17:22 STÄLL GIDLÖF I MÅLET.
Kniven mot strupen. 6p ska tas i detta dubbelmöte, första 3p här.
Och ja, en ny tränare måste in asap.

Södra Siljan speglar vinnare
-
Smått otroligt hur lika dessa bägge matcherna var, fast för respektive hemma/bortalag.
Hemmalaget dominerade stort i första innan bortalaget tog över.
Enda skillnaden som jag ser det var att vi hade flytet att göra två mål i vår hemmamatch medans Hv bara mäktade med ett.
Vårt 2-0 var dessutom en tavla likt den Hellsten släppte in mot -var det saik?
Målvakten är verkligen halva laget och där måste lagledningen ha en bättre operativ styrning än vad som varit fallet hos LIF de senaste åren där man systematiskt låtit två målvakter på helt olika nivåer samsas 50/50 om speltiden.
Skönt med uppehåll nu för en gångs skull. Normalt brukar man vilja fortsätta flowet efter två raka men vi behöver få tillbaka lite tyngd, så det kommer passande.
Zacke fick målet -helt korrekt- och det var roligt då han var riktigt bra igår. Än kan ”gubben”
Enda skillnaden som jag ser det var att vi hade flytet att göra två mål i vår hemmamatch medans Hv bara mäktade med ett.
Målvakten är verkligen halva laget och där måste lagledningen ha en bättre operativ styrning än vad som varit fallet hos LIF de senaste åren där man systematiskt låtit två målvakter på helt olika nivåer samsas 50/50 om speltiden.
Skönt med uppehåll nu för en gångs skull. Normalt brukar man vilja fortsätta flowet efter två raka men vi behöver få tillbaka lite tyngd, så det kommer passande.
Zacke fick målet -helt korrekt- och det var roligt då han var riktigt bra igår. Än kan ”gubben”
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
- Intendent
De skulle bara våga ge målet till Östman.Stjärnan skrev: sön 02 feb 2025, 09:21 Zacke fick målet -helt korrekt- och det var roligt då han var riktigt bra igår. Än kan ”gubben”
* * *
Såg på sammandraget att Östman hade ytterligare en möjlighet med sju minuter kvar. Men Luoto gick ner och täckte skott. Ett s.k. blockmongo.
-
Härligt att se Leksand bevaka ledningen i tredje perioden samtidigt som dom behåll ett högt tempo. Lätt gjort att tappa farten när man ska spela på en ledning. Men vi blev aldrig ståendes på hälarna och tvingas ge bort pucken. Därför tilläts Modo aldrig bita sig fast och få tryck.
-
- Intendent
Välkommen spådom inför 15-20 februari

-
Håller helt och hållet med.Stjärnan skrev: sön 02 feb 2025, 09:21 Smått otroligt hur lika dessa bägge matcherna var, fast för respektive hemma/bortalag.
Wiborg brukar envisas med att målvakten har lika stor betydelse som utespelarna som inte mäktar med att göra mål.
De senaste två matcherna visar vilken extrem skillnad det blir för ett lag när en målvakt "tar det han ska + lite till" kontra en målvakt som släpper in billiga mål i känsliga lägen.
Det brukar sägas att det billigaste sättet att vända på ett lag som är påväg utför är att plocka in en ny målvakt, därefter ny tränare.
Alla minns väl Alsenfelts helt avgörande insatser när vi gick upp? Eller Brage? De stod på huvudet i flera matcher och gav laget trygghet samt stabilitet så att de kunde fokusera på rätt saker.
-
Jag såg reprisen på första perioden och måste nog korrigera mig lite.. Hv hade en 5 minuters period efter powerbreak där de skapade anfall och farliga chanser, men i övrigt var det ganska jämnt fördelat. Märkligt hur jag kunde få för mig igår att de var så mycket bättre än oss, för det var de inte. Bättre, absolut och 1-0 kan ha varit i underkant, men går inte att jämföra mot vår sagolika press i första, matchen innan.Stjärnan skrev: sön 02 feb 2025, 09:21 Smått otroligt hur lika dessa bägge matcherna var, fast för respektive hemma/bortalag.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Sniper skrev: sön 02 feb 2025, 09:48
Såg på sammandraget att Östman hade ytterligare en möjlighet med sju minuter kvar. Men Luoto gick ner och täckte skott. Ett s.k. blockmongo.