Silly season 24/25

Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Lillgud »

Kan noteras från dagens omgång….
Bakslag direkt med `våra ´ finska backar….

Ingen Lyytinen var med…. Status skadad var orsak till att ej medverkade.
Timrå kom till spel med bara 6backar….
Så bakslag på Lyytinen efter att vart 7nde back i 2matcher med lite istid bara….

Och att Rindell riskerar åkt på en hjärnskakning idag….
Med blod rinnandes ur näsan i början av den andra perioden lämnade han isen.
23-åringen såg omtumlad ut efter att ha träffats av en tackling i huvudet av Theodor Niederbach.
Modoforwarden fick matchstraff för armbågstackling.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Matt Caito:
— Jag blev kär i det och nu har fyra år passerat. Time flies. Jag vill inte prata för mycket om det. Jag fokuserar bara på hockeyn. Det där kommer när det kommer. Jag älskar Leksand, det finns inga problem alls.

Där kom den. Den naturliga öppningen för att fråga om framtiden.

Fyra år, ja. Blir det fler?

Han skruvar på sig.

— Jag vet inte än.

Vet du när du bestämmer dig?

— Nej, jag kan inte säga något om det.
https://www.siljannews.se/leksands-if/g ... it-for-oss
geten
Inlägg: 34
Blev medlem: tis 19 dec 2023, 20:48

Re: Silly season 24/25

Inlägg av geten »

Såg att Jacob de la Rose förlängt där nere i 3 år till. Då kan man slut drömma om han för framtiden. Sjukt tråkigt, en spelartyp vi skulle behöva känns det som, dock inte efter sin prime som det skulle bli i nuläget.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: sön 18 feb 2024, 14:54 Matt Caito:
— Jag blev kär i det och nu har fyra år passerat. Time flies. Jag vill inte prata för mycket om det. Jag fokuserar bara på hockeyn. Det där kommer när det kommer. Jag älskar Leksand, det finns inga problem alls.

Där kom den. Den naturliga öppningen för att fråga om framtiden.

Fyra år, ja. Blir det fler?

Han skruvar på sig.

— Jag vet inte än.

Vet du när du bestämmer dig?

— Nej, jag kan inte säga något om det.
https://www.siljannews.se/leksands-if/g ... it-for-oss
Låter inte så lovande, men som han spelar i dagsläget är han inte värd lönen. Man vet ju dock vad han kan när han är i form.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1848
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Jag är inte särskilt mycket för att hacka på enskilda spelare men kan lite stillsamt undra hur vår yngsta och billigaste back kan ha blivit hackkyckling med de insatser Caito visat upp senaste fem sex matcherna.

Har han mentalt checkat ut? Fått nobben av TJ eller bara från ingenstans helt tappat självförtroendet?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: sön 18 feb 2024, 16:46 Jag är inte särskilt mycket för att hacka på enskilda spelare men kan lite stillsamt undra hur vår yngsta och billigaste back kan ha blivit hackkyckling med de insatser Caito visat upp senaste fem sex matcherna.

Har han mentalt checkat ut? Fått nobben av TJ eller bara från ingenstans helt tappat självförtroendet?
Ser tyvärr så ut. Både Caitos och Lindholms agerande vid 0-4 målet är ju bara för dåligt. Det skulle ses som dåligt oavsett vilka backar som agerade så.

Det är ett gissel att spelare kan gör klart, alternativt förhandla med andra klubbar under pågående säsong.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: sön 18 feb 2024, 14:54 Matt Caito:
— Jag blev kär i det och nu har fyra år passerat. Time flies. Jag vill inte prata för mycket om det. Jag fokuserar bara på hockeyn. Det där kommer när det kommer. Jag älskar Leksand, det finns inga problem alls.

Där kom den. Den naturliga öppningen för att fråga om framtiden.

Fyra år, ja. Blir det fler?

Han skruvar på sig.

— Jag vet inte än.

Vet du när du bestämmer dig?

— Nej, jag kan inte säga något om det.
https://www.siljannews.se/leksands-if/g ... it-for-oss
Är det damen som vill se något annat än Leksand? (Och då menar jag inte ett par vändor till Kupolen)
Kluster
Inlägg: 40
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 21:11
Ort: Nolltjugotre

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Kluster »

Aggeman skrev: sön 18 feb 2024, 17:05
Gösen skrev: sön 18 feb 2024, 16:46 Jag är inte särskilt mycket för att hacka på enskilda spelare men kan lite stillsamt undra hur vår yngsta och billigaste back kan ha blivit hackkyckling med de insatser Caito visat upp senaste fem sex matcherna.

Har han mentalt checkat ut? Fått nobben av TJ eller bara från ingenstans helt tappat självförtroendet?
Ser tyvärr så ut. Både Caitos och Lindholms agerande vid 0-4 målet är ju bara för dåligt. Det skulle ses som dåligt oavsett vilka backar som agerade så.
Var kanske vid 0-4 målet som Caito åkte till båset och slängde klubban lite lojt. Inte med full kraft i ren frustration pga senaste förlusterna och avsaknad av rejält spel utan sådär halvmesigt ivägkastat. Just där och då fick jag känslan att nej, han kommer inte förlänga eller förlängas. Som sagt, bara en känsla av hans agerande.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 500
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: sön 18 feb 2024, 16:46 Jag är inte särskilt mycket för att hacka på enskilda spelare men kan lite stillsamt undra hur vår yngsta och billigaste back kan ha blivit hackkyckling med de insatser Caito visat upp senaste fem sex matcherna.

Har han mentalt checkat ut? Fått nobben av TJ eller bara från ingenstans helt tappat självförtroendet?
Så längen man inte varit i klubben jättelänge (läs Karlsson och Knuts) eller släkt med ledare (läs Karlberg och Johansson) så behöver man inte göra så mycket för att slippa kritiken när man har svackor.

Många har pratat om Challe-effekten. Men samtidigt som Hellqvist klev av så kom Caito (och även Lindholm) tillbaka. Caito spelade riktigt bra och Lindholm gjorde också bra ifrån sig vilket kanske är anledningen till att det går sämre nu. Varken Caito eller Lindholm spelar sin bästa hockey just nu. Sedan kan man alltid spekulera i om de 6 raka förlusterna betyder för att övriga laget är sämre och drar med sig Caito och Lindholm eller ifall laget är sämre för att toppbackarna inte levererar. Själv är jag väl naiv och vägrar tro att bara för att man funderar på att lämna efter säsongen ändå inte gör allt för att vinna.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sniper »

Aggeman skrev: sön 18 feb 2024, 17:05 Det är ett gissel att spelare kan göra klart, alternativt förhandla med andra klubbar under pågående säsong.
Det är tråkigt att bli sval i sina känslor gentemot spelare som fortfarande representerar klubben (läs: Lindholm). Å andra sidan kan man bli märkvärdigt engagerad i motståndare vars nästa klubbadress sägs vara Leksand:
tekarn1968 · 10 timmar sedan
Har Timrå gått ut med nåt om Rindell? Såg han nyss på stan med Mieho och han såg rätt pigg och glad ut https://www.hockeysnack.com/timra-ik/
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: mån 19 feb 2024, 22:28
Aggeman skrev: sön 18 feb 2024, 17:05 Det är ett gissel att spelare kan göra klart, alternativt förhandla med andra klubbar under pågående säsong.
Det är tråkigt att bli sval i sina känslor gentemot spelare som fortfarande representerar klubben (läs: Lindholm). Å andra sidan kan man bli märkvärdigt engagerad i motståndare vars nästa klubbadress sägs vara Leksand:
tekarn1968 · 10 timmar sedan
Har Timrå gått ut med nåt om Rindell? Såg han nyss på stan med Mieho och han såg rätt pigg och glad ut https://www.hockeysnack.com/timra-ik/
Är tudelad till värvningarna. Positiv till Rindell och mer tveksam till Joonas, trots att namnet väcker nostalgiska känslor.

De får gärna underprestera nu, bara de vaknar i höst.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Ang. Rindell

https://www.timraik.se/article/lk5as95-43ei1/view

Axel Rindell lämnade lördagens match mot MoDo i förtid efter en befarad skada. Nu står det klart att han har drabbats av en hjärnskakning
- Efter vidare undersökning har vi konstaterat att Axel Rindell drabbats av en hjärnskakning. Han har påbörjat rehabilitering i form av hjärntrappan och är sannolikt spelklar i nästa vecka.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -shl-rival
"Sillysurr: Målkung överens med SHL-rival"

Karlkvist har SHL-kontrakt med Oskarshamn till 2028, men det bryts om laget åker ur högsta serien.

Därför är det stort intresse från andra klubbar att signera ett alternativt kontrakt med bottenlagens bästa spelare eller i alla fall komma muntligt överens.

Nu har Örebro lyckats att få ett ”ja” från spetsforwarden och i Närke-laget ses han som ett vapen i powerplay, speciellt när Jonathan Lekkerimäki lämnar för Vancouver Canucks när Örebros säsong är över.
Sånt här har vi leksingar också fått uppleva så nog har man viss förståelse för de IKO-supportrar som går upp i limningen. Ett jävla beteende att börja förhandla med andra klubbar innan ett avgörande kval, om ni frågar mig. Om så bara 1 % av Karlkvist redan börjat planera för ett liv i Örebro så är han ju de facto inte till fullo fokuserad på att rädda sin nuvarande arbetsgivare från en nedflyttning som i deras fall verkligen kan innebära fritt fall.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Wittgenstein skrev: ons 21 feb 2024, 17:41 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -shl-rival
"Sillysurr: Målkung överens med SHL-rival"

Karlkvist har SHL-kontrakt med Oskarshamn till 2028, men det bryts om laget åker ur högsta serien.

Därför är det stort intresse från andra klubbar att signera ett alternativt kontrakt med bottenlagens bästa spelare eller i alla fall komma muntligt överens.

Nu har Örebro lyckats att få ett ”ja” från spetsforwarden och i Närke-laget ses han som ett vapen i powerplay, speciellt när Jonathan Lekkerimäki lämnar för Vancouver Canucks när Örebros säsong är över.
Sånt här har vi leksingar också fått uppleva så nog har man viss förståelse för de IKO-supportrar som går upp i limningen. Ett jävla beteende att börja förhandla med andra klubbar innan ett avgörande kval, om ni frågar mig. Om så bara 1 % av Karlkvist redan börjat planera för ett liv i Örebro så är han ju de facto inte till fullo fokuserad på att rädda sin nuvarande arbetsgivare från en nedflyttning som i deras fall verkligen kan innebära fritt fall.
I det allmänna fallet håller jag med dig, dock är Karlqvist skadad resten av säsongen så hans bidrag kommer att vara 0% oavsett kontraktsförhandlingar.

https://hockeysverige.se/2024/02/14/pat ... ng-ar-over
Patrik Karlkvists säsong är över. Det bekräftar han själv i ett uttalande på IK Oskarshamns Youtube-kanal.
– Det är en sena som sitter fast i biceps som gått sönder och som i princip är av.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wittgenstein »

bjernagris skrev: ons 21 feb 2024, 18:09
Wittgenstein skrev: ons 21 feb 2024, 17:41 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -shl-rival
"Sillysurr: Målkung överens med SHL-rival"

Karlkvist har SHL-kontrakt med Oskarshamn till 2028, men det bryts om laget åker ur högsta serien.

Därför är det stort intresse från andra klubbar att signera ett alternativt kontrakt med bottenlagens bästa spelare eller i alla fall komma muntligt överens.

Nu har Örebro lyckats att få ett ”ja” från spetsforwarden och i Närke-laget ses han som ett vapen i powerplay, speciellt när Jonathan Lekkerimäki lämnar för Vancouver Canucks när Örebros säsong är över.
Sånt här har vi leksingar också fått uppleva så nog har man viss förståelse för de IKO-supportrar som går upp i limningen. Ett jävla beteende att börja förhandla med andra klubbar innan ett avgörande kval, om ni frågar mig. Om så bara 1 % av Karlkvist redan börjat planera för ett liv i Örebro så är han ju de facto inte till fullo fokuserad på att rädda sin nuvarande arbetsgivare från en nedflyttning som i deras fall verkligen kan innebära fritt fall.
I det allmänna fallet håller jag med dig, dock är Karlqvist skadad resten av säsongen så hans bidrag kommer att vara 0% oavsett kontraktsförhandlingar.

https://hockeysverige.se/2024/02/14/pat ... ng-ar-over
Patrik Karlkvists säsong är över. Det bekräftar han själv i ett uttalande på IK Oskarshamns Youtube-kanal.
– Det är en sena som sitter fast i biceps som gått sönder och som i princip är av.
Må så vara. Ändock skandal att han använder konvalescensen till att planera framtiden i Örebro när hans nuvarande klubb slåss för sitt liv.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.