Silly season 25/26

lil'masen

Re: Silly season 25/26

Inlägg av lil'masen »

Jag röstar för en offensiv back som älskar att skjuta samt en forward som kan PP och göra mål.

Framåt Masar!

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Klas skrev: Igår, 10:51
SteveY skrev: Igår, 10:44
lil'masen skrev: Igår, 10:15

Om Leksand nämns två namn som MP på HockeyNews verkar vara bra för Leksand och det är Mason Jobst och Tyler Morely.

Vi måste vara smartare, vi kan inte gå på dom spelarna som hela hockeysverige fått på bordet, då kostar det mer än vad det smakar oftast.
Titta på spelare som hittills misslyckats i sina utländska klubbar denna säsong. Spelare där det finns potential vid ett miljöombyte.

Förstår din tanke...men samtidigt så har vi väl ganska gott om spelare som misslyckats den här säsongen... :roll: Tänker att vi snarare behöver ha in lite gott självförtroende i gruppen , lite ny energi. Om det nu finns sådan att shoppa...

Fast jag har svårt att se hur vi kan bli sämre med en ny spelare in i laget. Vi är ju sämst på allt just nu. Klart man helst av allt vill få in en poängmaskin, men vi är inte där i hierarkin just nu.
Bara ett nytt ansikte i omklädningsrummet skulle ge någon slags effekt. Som sagt, ett miljöombyte kan göra stor skillnad.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: Igår, 13:11
CMB skrev: Igår, 12:41

Om LIF värvar en utespelare så ska det vara Jacob de la Rose. Han skulle ge konsekvent tyngd och klass som inte ens tränartrion kan förstöra.

Jacob vore såklart en jätteförstärkning, men går fortfarande bra i Schweiz och har kontrakt till 2027.

Jag är fortfarande inne på att vi behöver förstärka med två nya spelare.

Jag tror normalt inte på en ensam frälsare - men JDLR är Zeb Macahan-nivå.
Trejdad mot Cehlarik?
Och så kan externa finansiärerna lassa in pengar på nr 2: poängspelaren.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

En ensam frälsare tror jag sällan är en forward. Jag kan tänka mig att en målvakt eller en backklippa skulle kunna nå frälsarnivå. Men inte en forward. JDLR tror jag skulle bli en stor besvikelse.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

SteveY skrev: Igår, 13:11
CMB skrev: Igår, 12:41

Om LIF värvar en utespelare så ska det vara Jacob de la Rose. Han skulle ge konsekvent tyngd och klass som inte ens tränartrion kan förstöra.

Jacob vore såklart en jätteförstärkning, men går fortfarande bra i Schweiz och har kontrakt till 2027.

Jag är fortfarande inne på att vi behöver förstärka med två nya spelare.

Jag är övertygad om att en hel femma behöver in. Annars kan de’ va’

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!