Fransmannen i sport då. Är det något som man ska kunna få??
Ska visserligen spela OS för Frankrike.
Silly season 25/26
-
VonGustaf
Re: Silly season 25/26
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Lampa
VonGustaf skrev: ons 14 jan 2026, 20:25Fransmannen i sport då. Är det något som man ska kunna få??
Ska visserligen spela OS för Frankrike.
Känns lite halvrisky att värva någon som ska spela OS.
Tror inte det blir något med någon värvning tyvärr.
-
Pellefant
Lite "halvrisky" att inte värva och förstärka något också kan jag tycka, PP och BP saknar en hel del att önska och det är enormt viktiga spelformer i ett kval. Och att skylla på en obefintlig marknad håller inte, tex verkar hela Vasa Sport vara till salu.
Summering:
Marcus Björk - Kärpät, back - 191 cm 92 kg
Michal Jordán - Pelicans, VM-backen 187cm 93kg (spelade KHL 22/23 dock bara 22 matcher därefter schweiz och tjeckien denna säsong)
Ludvig Claesson - Vasa Sport, back - 187cm 87kg
Aku Räty - Körpet, forward - 184cm 86kg
Tidigare:
Gabriel Carlsson - FBK, back - 195cm 93kg
Ty Rattie - Linköping, forward - 182cm 88kg
-
Lampa
Pellefant skrev: Igår, 08:47Lite "halvrisky" att inte värva och förstärka något också kan jag tycka, PP och BP saknar en hel del att önska och det är enormt viktiga spelformer i ett kval. Och att skylla på en obefintlig marknad håller inte, tex verkar hela Vasa Sport vara till salu.
Summering:
Marcus Björk - Kärpät, back - 191 cm 92 kgMichal Jordán - Pelicans, VM-backen 187cm 93kg (spelade KHL 22/23 dock bara 22 matcher därefter schweiz och tjeckien denna säsong)
Ludvig Claesson - Vasa Sport, back - 187cm 87kg
Aku Räty - Körpet, forward - 184cm 86kg
Tidigare:
Gabriel Carlsson - FBK, back - 195cm 93kg
Ty Rattie - Linköping, forward - 182cm 88kg
Ja värvar vi inte tror jag vi åker ut garanterat.
Kärpät tog ju in Stålberg så tror inte de säljer av spelare?
-
Pellefant
Kärpät ligger näst sist, nästa säsong är en nyckelsäsong i finland då dom ska minska antalet lag i serien, ALLT mer eller mindre alla lagen gör nu är att rusta för nästa säsong och skaffa ekonomiskt utrymme, så jag tror att väldigt mycket är till salu på rätt sätt, vi kan ju "leasa" en spelare säsongen ut till exempel, då slipper dom kostnaden säsongen ut men har kompetensen/spelaren kvar nästa säsong.
Visst en del lag har chans på slutspel fortfarande men många kommer vara avsågade innan fönstret stänger om ca en månad och då gäller det att ha koll på vilka spelare man vill ha och att ha allt avtalat och klart redan, jobba nu Tjomme och tänk INTE att marknaden är obefintlig, BP och PP måste fixas.
-
Wiborg
Pellefant skrev: Igår, 09:23Kärpät ligger näst sist, nästa säsong är en nyckelsäsong i finland då dom ska minska antalet lag i serien, ALLT mer eller mindre alla lagen gör nu är att rusta för nästa säsong och skaffa ekonomiskt utrymme, så jag tror att väldigt mycket är till salu på rätt sätt, vi kan ju "leasa" en spelare säsongen ut till exempel, då slipper dom kostnaden säsongen ut men har kompetensen/spelaren kvar nästa säsong.
Visst en del lag har chans på slutspel fortfarande men många kommer vara avsågade innan fönstret stänger om ca en månad och då gäller det att ha koll på vilka spelare man vill ha och att ha allt avtalat och klart redan, jobba nu Tjomme och tänk INTE att marknaden är obefintlig, BP och PP måste fixas.
Det kanske är naivt men jag är ganska övertygad av att man tittar på olika lösningar med olika spelare och lag. Sen kanske det inte resulterar i något, men jag tror inte att man bara sitter och rullar tummarna. Man ska även ha i bakhuvudet att i slutändan så är det spelaren som bestämmer i Europa, man kan inte bara skicka en spelare någonstans utan hans godkännande.
-
Gösen
Wiborg skrev: Igår, 10:10Pellefant skrev: Igår, 09:23Kärpät ligger näst sist, nästa säsong är en nyckelsäsong i finland då dom ska minska antalet lag i serien, ALLT mer eller mindre alla lagen gör nu är att rusta för nästa säsong och skaffa ekonomiskt utrymme, så jag tror att väldigt mycket är till salu på rätt sätt, vi kan ju "leasa" en spelare säsongen ut till exempel, då slipper dom kostnaden säsongen ut men har kompetensen/spelaren kvar nästa säsong.
Visst en del lag har chans på slutspel fortfarande men många kommer vara avsågade innan fönstret stänger om ca en månad och då gäller det att ha koll på vilka spelare man vill ha och att ha allt avtalat och klart redan, jobba nu Tjomme och tänk INTE att marknaden är obefintlig, BP och PP måste fixas.Det kanske är naivt men jag är ganska övertygad av att man tittar på olika lösningar med olika spelare och lag. Sen kanske det inte resulterar i något, men jag tror inte att man bara sitter och rullar tummarna. Man ska även ha i bakhuvudet att i slutändan så är det spelaren som bestämmer i Europa, man kan inte bara skicka en spelare någonstans utan hans godkännande.
Så klart man gör.
Men det finns ju ingen vits med att värva bara för att värva. Den som värvas måste man ju tro stenhårt kommer vara bättre än den spelare man planerar att ersätta/konkurrenspröva.
Mitt tips om jag ska betta är att det kommer en målvakt i jakten på 11-12e platsen.
Där brukar det väl ändå finnas en liten marknad med kompetens som hamnat snett och kan få förnyat självförtroende med nytt förtroende I ny omgivning.
"Black as midnight on a moonless night"
-
Wittgenstein
Nyförvärv klart!
-
lil'masen
"California knows how to party!" - 2pac, någon gång innan han blev skjuten i Las Vegas.
Framåt Masar!
-
Sniper
- Intendent
̶T̶y̶ ̶R̶a̶t̶t̶i̶e̶
-
Pellefant
Vad har hänt med Ty?
-
Pellefant
I väntan på matchstart:
-
lil'masen
-
Sniper
- Intendent
Signaturen "CMB" skriver:
När HC Fribourg-Gottéron nu plockat in Ty Rattie kan de väl släppa Jacob de la Rose till Leksand?
-
CMB
Sniper skrev: Igår, 18:29Signaturen "CMB" skriver:
När HC Fribourg-Gottéron nu plockat in Ty Rattie kan de väl släppa Jacob de la Rose till Leksand?
Det vore ett gotterån i klass med första periodens 2-2-rån det! ![]()