Det där med att vara transparenta har nog Tjomme missuppfattat en hel del, men visst har han en poäng i att det inte nödvändigtvis behöver vara mot media.
Jag tycker att TJ har helt rätt i sak att transparens kan man sköta själv utan media, sedan måste man ju leva upp till det också och inte bara prata om att vara transparent. Berättar man vad som händer utan lögner och utan att dölja något så finns det ju inget för media att gräva i. Sedan får man inte underskatta media heller då de skapar intresse. Avsaknaden av intervjuer med spelare i egna kanaler har ju kompenserats av massor med intervjuer av media, så man får inte hålla media allt för långt bort heller. Det måste vara lite ge och ta från båda hållen tycker jag och det känns som att det varit lite sisådär senaste åren med mest pajkastning fram och tillbaka. Vi kanske missade slutspel och tappade Kloos av en så enkel sak som dålig relation med FK. Med en bättre relation kanske FK hade förvarnat att det här kommer vi göra en story av och vi släpper det om X dagar, då hade man haft tid att informera spelare och ledare och förbereda dem istället för att få reda på det via media.
Kan aldrig tro att FK skulle göra en sådan sak. Förvarna om ett scoop mot en förening som de, sedan Bäckis blev nån form av chef där, haft en ond tagg till. Mellan raderna så tycker jag det framkom att det är just FK som ligger till grund för bojkotten och det är ingen skräll direkt.
Sen var TJ tydlig med att han bett media höra av sig till andra i föreningen och de kommer att prata på. Denna sak gäller enbart för TJ.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Till skillnad från en del av er andra här inne så tycker jag det blir lite löjets skimmer över Tjommes gnäll på media….
Klart dom ( media) kan vinkla, missuppfatta osv, men vad vore t.ex en idrottsförening på elitnivå om inte media var med och byggde hajpen kring (i detta fall) Leksand. Skulle vi fått förlita oss på vår egen vassa mediaavdelning skulle väl publik och sponsorer kunna räknas med en handfull händer…
Ett bra sätt att undvika en massa skandalrubriker är ju ”trumvirvel” …..att ge fan den uppsjö av usla beslut, falangstrider och halvmärkliga lösningar vi är mästare på att visa upp.
Nä, publik och media är faktiskt med och bygger upp intresset för verksamheten, det får vi inte glömma bort. Observera att jag därmed inte påstår att allt som FK skriver är vare sig rätt eller bra, men det är liksom en annan diskussion….
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Det där med att vara transparenta har nog Tjomme missuppfattat en hel del, men visst har han en poäng i att det inte nödvändigtvis behöver vara mot media.
Jag tycker att TJ har helt rätt i sak att transparens kan man sköta själv utan media, sedan måste man ju leva upp till det också och inte bara prata om att vara transparent. Berättar man vad som händer utan lögner och utan att dölja något så finns det ju inget för media att gräva i. Sedan får man inte underskatta media heller då de skapar intresse. Avsaknaden av intervjuer med spelare i egna kanaler har ju kompenserats av massor med intervjuer av media, så man får inte hålla media allt för långt bort heller. Det måste vara lite ge och ta från båda hållen tycker jag och det känns som att det varit lite sisådär senaste åren med mest pajkastning fram och tillbaka. Vi kanske missade slutspel och tappade Kloos av en så enkel sak som dålig relation med FK. Med en bättre relation kanske FK hade förvarnat att det här kommer vi göra en story av och vi släpper det om X dagar, då hade man haft tid att informera spelare och ledare och förbereda dem istället för att få reda på det via media.
Enkelriktad information kan aldrig kallas transparent, det måste öppnas upp för frågor och man måste svara på alla frågor innan man kan kalla sig helt transparenta.
Det behöver ju dock inte vara media som ställer frågorna.
Som Tjomme pratar kan det om man är lite elak jämföras med den transparens som finns hos den Kinesiska, Ryska och Nordkoreanska regimen. Vi berättar och bestämmer själva vad vi tycker befolkning behöver veta. Finns mao överhuvudtaget ingen tranparens i en sån strategi.
Enkelriktad information kan aldrig kallas transparent, det måste öppnas upp för frågor och man måste svara på alla frågor innan man kan kalla sig helt transparenta.
Det behöver ju dock inte vara media som ställer frågorna.
Som Tjomme pratar kan det om man är lite elak jämföras med den transparens som finns hos den Kinesiska, Ryska och Nordkoreanska regimen. Vi berättar och bestämmer själva vad vi tycker befolkning behöver veta. Finns mao överhuvudtaget ingen tranparens i en sån strategi.
Det är väl lite det jag försökte få fram med att ge och ta också. Jag menar att det kan vara transparens utan att media är inblandat men att man måste leva upp till orden också, det behöver inte vara de som ställer frågorna utan kan vara vi medlemmarna. Både på träffar och som man haft förut att man kan skicka in sina frågor till någon livesändning eller chatt eller liknande.
Till skillnad från en del av er andra här inne så tycker jag det blir lite löjets skimmer över Tjommes gnäll på media….
Klart dom ( media) kan vinkla, missuppfatta osv, men vad vore t.ex en idrottsförening på elitnivå om inte media var med och byggde hajpen kring (i detta fall) Leksand. Skulle vi fått förlita oss på vår egen vassa mediaavdelning skulle väl publik och sponsorer kunna räknas med en handfull händer…
Ett bra sätt att undvika en massa skandalrubriker är ju ”trumvirvel” …..att ge fan den uppsjö av usla beslut, falangstrider och halvmärkliga lösningar vi är mästare på att visa upp.
Nä, publik och media är faktiskt med och bygger upp intresset för verksamheten, det får vi inte glömma bort. Observera att jag därmed inte påstår att allt som FK skriver är vare sig rätt eller bra, men det är liksom en annan diskussion….
Jag skulle tro att en stor del i TJs beslut är väl att oavsett vad man gör så är det någon som får till en skandalrubrik. Vet inte hur många gånger som man läst om det katastrofala resultatet med nya rubriker som man tror är något nytt och sen när man läser artikeln så visare det sig att det är exakt samma information som kommit ut för ett halvår sedan. Det senaste jag såg var en rubrik i hockeynews tror jag det var där rubriken var typ " Enorm ekonomisk förlust för Leksand" sedan visade det sig att de hade sett bokslutet som man presenterat inför årsmötet och att de siffror som man presenterade innan sommaren stämde.
Men som du säger, vi måste sluta kasta ut köttben till media så att de får kämpa lite hårdare för att hitta sina rubriker.
Sedan så är det ju TJ som nobbar media, inte Leksands IF, det måste man skilja på också.
Det här med special träning har ju forum deltagare sagt sedan Hedenhös att det behövs. Sent skall syndaren vakna. Hoppas dom är beredda med krishantering med när det går tungt
Jag tycker TJ gör helt rätt. Som någon skrev så tror även jag att mycket är FK:s fel att TJ bojkottar media. Ni som lyssnar på podden "Nedsläpp Leksand" som görs av FK förstår nog TJ. Jag lyssnar på den men även jag börjar tröttna för det är sällan något positivt sägs där. Visserligen sa dom i den senaste att dom tror på bättre placering än vad alla andra tror på och att Leksand kan överraska, men det är väl allt. Ofta så drar dom upp det ekonomiska. Dom ältar det i stort sett alla avsnitt. Så less på att höra det, JAAA vi vet att ekonomin är skit. Gå vidare.... Ge oss mer om träningar, uppställningar, PP formationer, BP formationer, Hur Hedberg sköter träningarna, intervjuer med spelare mm, mm. Dom sa även att dom hade pratat med Leksand innan dom släppte ekonomibomben och Leksand ville att dom skulle vänta med det tills dom pratat med spelarna, men så jobbar inte FK fick dom till svar. Allt enligt podden "Nedsläpp Leksand".
Väldigt bra att det fokuseras mycket på att bli effektivare. Något vi inte varit på många säsonger. Vi ligger nog bland botten i den ligan de senaste åren skulle jag tro.
Men är det något man ens KAN träna upp med kort varsel? Eller är det något som ligger med sedan barnsben? Oavsett så tror jag fokuseringen laget verkar ha på den biten är bra. Tidigare har man talat i banor om att sådant snack kan göra det värre, och det kanske det kan, men hittills har det inte blivit bättre heller så varför inte testa.......
När NeCo fick sparken och man lyfte fram Äpplet så började vi plötsligt producera fler mål i matcherna. Hemligheten då låg i att böra anfall med 3 mot 1 på träningarna. Helt säkert för att få upp självförtroendet i målskyttet.
Detta är något som Ritola även påpekar. Har vi dessutom två bra målvakter på träning så kanske det blir än värre.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Det där gillar jag att man får samma typ av träning som under matchen. Ingen djäkel låter pucken bara ligga utan det är ju kamp om den även om målvakten ligger på den.