SHL 23/24

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Aggeman »

Råma får halvt ta på sig Örebros ledningsmål.
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: SHL 23/24

Inlägg av Fjodor »

Aggeman skrev: tis 23 jan 2024, 20:27
Gösen skrev: tis 23 jan 2024, 20:14
Lifstarsll skrev: tis 23 jan 2024, 20:08
Det där med trumma har jag undvikit fram tills nu att störa mig på, men det går inte.

Undrar om man "mentalt" kan koppla bort den.
Tänk inte på trumman. Tänk inte på trumman. Tänk inte på trumman.
Så mycket man vill undvika att tänka på den är det svårt. Särkilt påtagligt blir det när trycket förövrigt är så dåligt. Påminner i störningsgrad om vuvuzelorna under Sydafrika-VM 2010.

Förövrigt är nog Örebro mot Frölunda något av det tråkigaste jag sett. Målchanser är i stort sett obefintliga.
Vuvuzelor, fan sätt inga griller (pun unintended) i huvudet på Superstars nu.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tis 23 jan 2024, 20:27
Gösen skrev: tis 23 jan 2024, 20:14
Lifstarsll skrev: tis 23 jan 2024, 20:08
Det där med trumma har jag undvikit fram tills nu att störa mig på, men det går inte.

Undrar om man "mentalt" kan koppla bort den.
Tänk inte på trumman. Tänk inte på trumman. Tänk inte på trumman.
Så mycket man vill undvika att tänka på den är det svårt. Särkilt påtagligt blir det när trycket förövrigt är så dåligt. Påminner i störningsgrad om vuvuzelorna under Sydafrika-VM 2010.

Förövrigt är nog Örebro mot Frölunda något av det tråkigaste jag sett. Målchanser är i stort sett obefintliga.
Helt knäpptyst i hallen fram till 2-1 då var det några som otroligt nog vaknade ur kvällsluren och förde lite mer oväsen. Sjukt trött match och en del klagar på Superstars när de kör jobba på. Har de någonsin hört Örebro-klacken sjunga "Kämpa Örebrouuu, kämpa Örebrouuu"? Tröttare sång får man leta efter, och då jämför jag t.o.m. med Babblarnas vaggvisa.

https://youtu.be/JMZSTmQNfo0?si=mbdxDcFJr2NFdaO0
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SHL 23/24

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: ons 24 jan 2024, 10:36
Aggeman skrev: tis 23 jan 2024, 20:27
Gösen skrev: tis 23 jan 2024, 20:14

Tänk inte på trumman. Tänk inte på trumman. Tänk inte på trumman.
Så mycket man vill undvika att tänka på den är det svårt. Särkilt påtagligt blir det när trycket förövrigt är så dåligt. Påminner i störningsgrad om vuvuzelorna under Sydafrika-VM 2010.

Förövrigt är nog Örebro mot Frölunda något av det tråkigaste jag sett. Målchanser är i stort sett obefintliga.
Helt knäpptyst i hallen fram till 2-1 då var det några som otroligt nog vaknade ur kvällsluren och förde lite mer oväsen. Sjukt trött match och en del klagar på Superstars när de kör jobba på. Har de någonsin hört Örebro-klacken sjunga "Kämpa Örebrouuu, kämpa Örebrouuu"? Tröttare sång får man leta efter, och då jämför jag t.o.m. med Babblarnas vaggvisa.

https://youtu.be/JMZSTmQNfo0?si=mbdxDcFJr2NFdaO0
Luleås version av ”Jobba på” är också oerhört energidräpande.
Åh Luleååå, nananaLuleååå. Plus att de få som sjunger håller i den hela perioder.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Aggeman »

Stjärnan skrev: ons 24 jan 2024, 15:20 Luleås version av ”Jobba på” är också oerhört energidräpande.
Åh Luleååå, nananaLuleååå. Plus att de få som sjunger håller i den hela perioder.
Den är fruktansvärd, de ramsorna som bara går runt på halvfart är värst. Förövrigt tycker jag alltid att det ser deppigt mörkt ut runt om på läktaren i Luleå, likt ERP Monitor i Gävle.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Sniper »

Modo Modo Modo...vad håller på att hända?
Jag hade ett svagt minne att jag tippat enligt nedan:
Sniper skrev: mån 06 nov 2023, 22:10 Ur åker istället Oskarshamn eller Modo (...)
De är mina playout-kandidater.
...men det var ju ingen önskan från min sida.

Avståndet till HV dock intakt eftersom Jönköpingslaget fortfarande bara tagit 7 poäng på bortaplan - på TJUGO matcher.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SHL 23/24

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: lör 27 jan 2024, 17:41 Modo Modo Modo...vad håller på att hända?
Jag hade ett svagt minne att jag tippat enligt nedan:
Sniper skrev: mån 06 nov 2023, 22:10 Ur åker istället Oskarshamn eller Modo (...)
De är mina playout-kandidater.
...men det var ju ingen önskan från min sida.

Avståndet till HV dock intakt eftersom Jönköpingslaget fortfarande bara tagit 7 poäng på bortaplan - på TJUGO matcher.
De höll på att snuva Frölunda på i vart fall en poäng men släppte in 2-1 med 52 sekunder kvar för att de sista 14 sekunderna missa två A lägen där bägge blivit mål om man lyft pucken över det utsträckta benskyddet.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: SHL 23/24

Inlägg av Gösen »

Klara för slutspel alltså 👍
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: SHL 23/24

Inlägg av bjernagris »

Nu har Örebro på sex matcher sedan Niklas Eriksson klev ner i båset igen mäktat med fyra mål framåt (straffavgörande målet mot Skellefteå ej inräknat). Jag antar att han fokuserar på att sätta det defensiva spelet först, men herregud…
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: SHL 23/24

Inlägg av Aggeman »

bjernagris skrev: tis 30 jan 2024, 21:18 Nu har Örebro på sex matcher sedan Niklas Eriksson klev ner i båset igen mäktat med fyra mål framåt (straffavgörande målet mot Skellefteå ej inräknat). Jag antar att han fokuserar på att sätta det defensiva spelet först, men herregud…
Tror nästan att Örebro kan göra en Brynäs i år. De har alla ingredienserna: turbulens runt klubben, en svag målvakt och underpresterande/dåliga spelare.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tis 30 jan 2024, 22:30
bjernagris skrev: tis 30 jan 2024, 21:18 Nu har Örebro på sex matcher sedan Niklas Eriksson klev ner i båset igen mäktat med fyra mål framåt (straffavgörande målet mot Skellefteå ej inräknat). Jag antar att han fokuserar på att sätta det defensiva spelet först, men herregud…
Tror nästan att Örebro kan göra en Brynäs i år. De har alla ingredienserna: turbulens runt klubben, en svag målvakt och underpresterande/dåliga spelare.
Jag hoppas du har rätt!
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: SHL 23/24

Inlägg av Stjärnan »

Om vi slår Frölunda och hv bortaslår timrå så har vi vårt 4 poängs gap åter till plats 7. Om sen Örebro slår luleå så är det ännu bättre. Gapet är då 6 poäng.
Ja, så länge vi kommer 3-6 så bryr jag mig inte hur Örebro går. Det enda viktiga nu är att nå en direktplats till kvarten.

Modo möter Saik och riskerar då att halka ner på kvalplats, där många tippat dom.
Man får ändå ge Modo det att de levde länge på sina inspelade poäng, framförallt hemma, under hösten. Det var först när vi åkte upp dit och vann som de tappade all magi.
Nu har verkligen kommit ifatt nykomlingen, liksom den ofta gör efter några omgångar där de går bra i början.

Blir spännande att följa den striden också.
Tidigare har jag tyckt att det vore bra om iko klarade sig kvar. Men… nej. De är på tok för dåliga för SHL i år och bör få ett frikort ner i allsvenskan. Oavsett vilka de möter. Även om jag gärna ser andra lag åka ur före de så är det svårt att blunda för verkligheten. De ska ur helt enkelt. Frågan är vilka de får stångas mot. Hv har ju aldrig lyft men heller inte försämrat oddsen. Malmö kanske har ryckt upp sig lite. Modo tvärtom.
Örebro klarar sig. De är lite för etablerade och gedigna för att få kvala redan i år.
Så står nog mellan hv och modo till slut.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: ons 31 jan 2024, 17:17 Örebro klarar sig. De är lite för etablerade och gedigna för att få kvala redan i år.
Det är ju just därför som det skulle vara extra skönt att se dem åka ur!
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: SHL 23/24

Inlägg av Wittgenstein »

Stjärnan skrev: ons 31 jan 2024, 17:17 Blir spännande att följa den striden också.
Tidigare har jag tyckt att det vore bra om iko klarade sig kvar. Men… nej. De är på tok för dåliga för SHL i år och bör få ett frikort ner i allsvenskan. Oavsett vilka de möter. Även om jag gärna ser andra lag åka ur före de så är det svårt att blunda för verkligheten. De ska ur helt enkelt.
Just detta har jag grunnat en hel del på. Vill man ha IKO kvar eller inte? Sett med objektiva glasögon så förtjänar de att åka ur och en serie där inget lag hängs av tidigt är att föredra. Jag saknar dock objektivitet i frågan, därför lutar der nog åt att jag kommer att heja på IKO i kvalet, oavsett motståndare. Risken/chansen att de hamnar i botten även kommande år är stor, i händelse av att de klamrar sig kvar. De blir därmed något av en räddningsplanka utifall LIF, gud förbjude, havererar fullständigt kommande år.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.