Hejalif skrev: lör 13 sep 2025, 09:30
Jag hoppas på vinst 3-2 i fulltid men räknar med att vi förlorar i förlängningen.
Klockren tippning!
CMB skrev: lör 13 sep 2025, 18:31
Lyft blick, rörelse, passningar, attityd och en vilja att skapa målchanser. Den mest upplyftande perioden av LIF jag sett på år och dar. Kolla Langs lyfta blick, det är tränare som levererat. Bra!!
Jag har sagt till flera nu att jag tycker Lang verkligen har anammat att inte skjuta målvakten mitt i magen hela tiden utan försöker skjuta bredvid. Sett det flera gånger under försäsongen och nu i lördags så var det först ett skott på axeln som nog inte varit långt ifrån krysset om det gått förbi och sedan returen på volley i krysset. Men även i andra perioden tror jag det var så drar han upp den i kryssribban. Känslan är att han har ett helt annat fokus i skottet i år och det kan göra att han går från bra till skitbra och kanske till och med en toppspelare i ligan.
CMB skrev: lör 13 sep 2025, 19:26
CMB skrev: lör 13 sep 2025, 19:24
Det där är alldeles för dålig utvisning 22.
Hoppas Hedberg tar fram en rejäl jävla hårtork till ditt stureplansslick!
Fast har man tillåtit sånt under hela matchen och det dessutom ser ut som att han själv blir fasthållen så har jag svårt att lägga allt för mycket skuld på honom. Visst kan man hålla armarna borta från början, men hårtork är lite att överdriva. En påminnelse om att vara lite smartare nästa gång räcker gott och väl.
Jag tycker man gör en bra match i det stora hela men man märker när vi tappar farten i vissa stunder av matcherna så tappar vi initiativet och bjuder in motståndarna. Kan vi fortsätta utvecklas och kan hålla tempot uppe i hela matcherna kommer vi vara en otäck upplevelse för de flesta lagen.
Gidlöf stabil, Lang visar positiva tendenser, viktigt med Vérroneau igång direkt. Cehlárik och Stevens får gärna visa lite mer.
Rid på vågen nu och plocka ner Örebros toppkedja på jorden så vinner vi den matchen också.