bender skrev: lör 20 sep 2025, 15:42
Gidlöf har inte riktigt börjat säsongen som han avslutade förra..
Visst, tvåan ska han givetvis ha men studspuckar är svårt att värja sig mot alla gånger. Vi hade verkligen inte studsarna på vår sida i denna match, förhoppningsvis börjar det studsa med oss igen på torsdag istället.
Aggeman skrev: lör 20 sep 2025, 16:29
Domaren är inte långsam att blåsa icing för oss. Åt andra hållet däremot…
Jag trodde inte det var möjligt, men domarna är om möjligt till och med ännu sämre denna match än förra. Helt sjukt hur ojämna bedömningar det är.
Piggelin skrev: lör 20 sep 2025, 17:03
Kör in din klubba under motståndarens.
Lyft motståndarens klubba i ditt eget ansikte.
Få utvisningen med dig.
Funkar med fyra blinda domare på isen.
Glöm inte att du även ska slänga dig bakåt och dö en skvätt också. Visst, det kostar 5000 i böter men det kan vi givetvis skramla ihop till. Det var min sista kommentar om domarna, nu ska jag försöka att låta bli att kommentera dem resten av säsongen. Kommer vara svårt, men det ska fan gå för mitt eget välbefinnandes skull.
Klas skrev: lör 20 sep 2025, 17:11
Everberg vräker omkull Strandell. Hade det varit ombytta roller hade det blivit utvisning direkt. Nu? Knappast.
REGEL 52 – SLEWFOOTING
52.1 SLEWFOOTING
Slewfooting innebär att en spelare använder sitt ben eller sin fot för att stöta eller sparka undan en motståndares fötter, eller som trycker en motståndares överkropp bakåt med en arm eller armbåge samtidigt som en framåtgående rörelse görs med ett av benen, eller samtidigt som motståndarens fötter sparkas eller stöts undan, vilket får motståndaren att falla våldsamt till isen.
Jag tycker det är ett solklart fall av slewfooting, men min läsförståelse kanske inte är den bästa.
CMB skrev: lör 20 sep 2025, 17:33
Hedberg har skapat ett lag som fångat mitt 100% engagemang och tro på denna säsong. Tack Hedberg!!!
Håller med! Trots förlust med 4-0 så tycker jag faktiskt att man gör en bra match. I två perioder så har man skapat minst lika många klara målchanser som Rögle om inte fler. Två självmål och en målvaktstavla, det var ju inte direkt klassmål ocj klappklapp som låg bakom Rögles ledning inför sista perioden. Sedan i tredje så känns det som att mest fokus hamnar på domslut och att man känner att det är lite kört och tappar lite av spelet.
Ludde skrev: lör 20 sep 2025, 17:37
Våra spelarna kan inte heller reglerna.
Men vem släppte ens ut honom? Kan ju förvänta sig att åtminstone funktionärerna ska kunna reglerna?
Ifall han släptes ut så är det sekretariatets fel och då är det helt horribelt att han slängs in i båset igen när hans utvisningstid har gått ut då han ska släppas in efter första avblåsningen efter tiden gått ut. Öppnade han själv och hoppade in, då ska han ha två minuters utvisning.
CMB skrev: lör 20 sep 2025, 17:37
Einar Berg skrev: lör 20 sep 2025, 17:32
CMB skrev: lör 20 sep 2025, 17:29
Var är vår kapten Cehlarik? Han borde med högrött kokande ansikte skrika domarjävlarna till salivdrypande rädda ansikten!
Han är kass på alla sätt och vis. En gåta att han är kapten!
Har missat nån minut här och där så inte varit säker om han blivit skadad, men spelar han ens idag? Totalt anonym i så fall!
Håller med om att han var blek idag.
Lifstarsll skrev: lör 20 sep 2025, 17:43
Tycker det är väldigt trött se en spelare välta ner en annan på huvudet och allt är ok.
Likaså hånade spelare Friedmann...men säger Vejde att domarna är dåliga så blir de genast kränkta. Jösses vad irriterad jag bev på denna match.
Enligt en intervju efter matchen så slog han med klubban i sargen en gång.
Friedman beter sig på hockeyplan på ett sätt som jag inte tycker är ok. Snacka om dålig förebild för de unga som går och kollar på hockey och sedan kommer ta efter.
Henke Lif skrev: lör 20 sep 2025, 17:59
Min analys.
2 självmål en tabbe. Annars var Gidlöf bäste Leksandsspelare. Uppförsbacken blev övermäktig.
Vi hade inget motmedel mot deras press. Rögle vann ytterst rättvist kort och gott. Vi får ta nya tag.
Jag håller inte med, hade studsarna varit med oss istället för mot oss hade det lika gärna kunnat vara 1-4 istället för 4-0. Jag tycker det var en jämn match som Rögle vann för att de hade studsarna på sin sida. Jag tänker inte säga att det är orättvist över lag för vi kommer säkert ha såna matcher också, men jag tycker inte Rögle vann rättvist.
Aggeman skrev: lör 20 sep 2025, 18:06
I en sån här match där man som leksing ser att domarna är helt inkompetenta vill man ha en kapten som är där framme och gnäller. Cehlarik måste växa in i den rollen eller lämna över rollen till någon annan (Karlberg är mitt förstaval). Nu vet jag inte hur han är som pådrivare men på isen är han för blek idag, och ser inte ut att ta snacken han behöver ta. Han måste upp!
Jag såg Cehlárik var fram till domarna några gånger under matchen men blev ju bara bortviftad. Verkar som att domarna inte ville ha någon dialog alls, svårt för honom att kunna ta snacken då utan att riskera ännu fler utvisningar.
Henke Lif skrev: lör 20 sep 2025, 18:12
Angående domarna.
Att de inte gick och tittade på situationen när Rögle spelaren tog pucken med handen i målgården gjorde mig rejält besviken.
Jag tror inte de får videogranska en sån situation.
Stjärnan skrev: lör 20 sep 2025, 18:25
Aggeman skrev: lör 20 sep 2025, 18:18
Pellefant skrev: lör 20 sep 2025, 18:15
Den hade jag glömt efter allt de andra dom lyckades åstadkomma 
Osäker om det är något man får titta på, men uselt att fyra kan missa den live.
Det som är uselt är att vi inte gör ett enda mål. Eller två. Eller tre. Visst kan vi skylla allt på domarinsatsen som var usel, men fakta är att vi blev nollade ikväll pga sämre insats.
Nåt för Hedberg att fundera på.
Spelet var inte bedrövligt men heller inte bra nog att hota. Det blir en tuff säsong detta. Men det är ju väntat (förutom kanske sv laget själva vad det verkar)
Håller delvis med. Spelet var absolut tillräckligt bra för att hota, men avsluten var givetvis inte tillräckligt bra. Det var för den delen inte Rögles heller, men de lyckades hitta in ändå. Så på något sätt har jag svårt att se ner på lagets insats, utan det här var en förlust som får räknas in på "inte våran dag"-kontot. I en normal match så studsar någon av puckarna in på alla de lägen vi ändå skapar samtidigt som motståndarnas puckar inte studsar in lika ofta. 2-2 eller 3-3 känns som att det hade kunnat vara klart rimliga resultat sett till vilka chanser som skapades.
Pastis skrev: sön 21 sep 2025, 09:26
Har verkligen svårt för svin som Friedman. Han är verkligen inget föredöme! Önskar några trycker till honom rejält mot sargen denna vinter. 
Sjukt modigt också att åka in som tredje man och hoppa på någon bakifrån. Jag verkligen avskyr såna spelare som han och Shinnimin som åker runt och leker tuffa men samtidigt filmar vid minsta grej. Fega fuskande kräk som inte hör hemma på en hockeyrink enligt mig.
Pastis skrev: sön 21 sep 2025, 11:17
Gösen skrev: sön 21 sep 2025, 10:24
Hejalif skrev: sön 21 sep 2025, 09:27
. En spelare man hatar när han spelar för motståndarna men skulle älska ha i laget
Det är ett hårt nej från mig.
Tycker det är jobbigt bara man misstänker att en egen spelare har förstärkt en situation.
Det är inte spelarna som ska utbildas att förstärka situationer för att få med sig utvisning. Det är domarna som ska utbildas att se utvisningar utan att spelaren förstärker.
Vill jag se filmningar hade jag intresserat mig för fotboll istället.

Jag instämmer till fullo!
Klas skrev: sön 21 sep 2025, 13:48
Hejalif skrev: sön 21 sep 2025, 13:00
Nu har disciplinnämnden meddelat sin dom: Mark Friedman klarar sig med endast 5 000 kronor i böter för sin filmning. För Stefan Milosevic blev straffet två matchers avstängning, samt böter på 4 250 kronor.
MAn borde väl inte förvånas...Filmningar borde ge överjävligt mycket mer, ett otyg som bara ska stävjas.
Milo`s cross tar ju olyckligt upp mot halsen, även om det inte var speciellt våldsamt eller så särdeles uppsåtligt.
Håller med, det är ju ett skämt med 5000 kronor för en sak som faktiskt kan avgöra klubbars öden om det handlar om avgörande matcher i slutskedet på säsongen. Nej, inför avstängningar. 1 match första gången, 2 matcher andra gången, 4 matcher tredje och så fortsätter det dubblas för varje gång. Då skulle nog inte ens Shinnimin våga filma längre.
Milosevic (uttalas det Milosovic?) tycker jag siktar på bröstet men Röglespelarens försök till värjning/crosschecking för att klubban glider upp och träffar hals/haka. Dumt att göra en sån crosschecking, absolut, men olycklig träff och borde inte ge mer än en tvåa tycker jag.
Hejalif skrev: sön 21 sep 2025, 15:47
Om ni slutar titta på en sak och kollar på hur han psykade oss hela tiden så finns det ett värde på en sådan spelare..sen vet vi inte om han är en yrkesfilmare som shinnimin var och dom faktiskt luleå fått lite fason på det. Men hans spelstil är djäkla värdefull att ha i laget.
Fast även om det eventuellt hjälper laget så betyder det inte att man måste gilla det. Jag tycker ändå att det är en skam för sporten att bete sig på det sättet. Det är helt utan finess och taktkänsla.
Jag tycker det är bra spel i två perioder och man hade lika gärna kunnat haft ledningen med medstuds istället för motstuds. En del säger att tur förtjänar man, världens fjantigaste klyscha enligt mig, ibland har man tur och ibland har man otur, det har ingenting med förtjänst att göra.
Som jag redan skrivit tycker jag att man gör en ganska bra match, sedan är det vissa omständigheter som gör att man tappar några mål bakåt och inte får in några framåt. Lite oförmåga, lite oflyt. Bygg vidare och kom igen på hemmaplan mot Skellefteå!