Den tanken slog mig också. Men han spelade totalt tre (?) säsonger i LIF. Ett sådant arrangemang skulle kanske kunna föräras en klubblegendar, knappast en kanadick som råkat förälska sig i byn.
Ullvi typ? Eller vilken by bodde han I egentligen?
När det gäller "byn" så sa man aldrig byn under min uppväxt (som de gör nu för tiden - inte bara utsocknes). Man sa NORET. Och Åkerö, Käringberget osv. Hälla är byn. Och Ullvi.
Hälla är typ Ullvi.
Leksand (Tätort) består av 94 byar (samhälle i officiellt tal). En by består av minst 50 innevånare och max 199. Varken Insjön, Siljansnäs, Djura eller ens Tällberg är således byar utan tätorter.
Åkerö däremot tillhör antagligen centralorten Leksand som inte kan räknas som stad då man brukar säga att centralorter med fler än 10000 innevånare är en stad. I centralorten Leksand bor ca 6000. I kommunen ca 16000.
Så vare sig man använder det svenska eller norska språket så har man alltså kapitalt fel om man menar centralorten Leksand när man benämner det som by.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Vilket ordklyveri som bröt ut här plötsligt då. Trodde man inte när herrarna annars mest pratar brännboll, golf och vilken kebabrulle de ska mosa i sig härnäst. Enligt SAOL betyder by "litet samhälle". Sist jag var på besök så stämmer det ganska bra överens med Leksand.
Själv tänkte jag mest på senare generationers lokalinvånare (exempelvis supporterprofiler). Vad besökare kallar Noret bryr jag mig inte om.
Åt faktiskt en kebabrulle igår. Fortfarande mätt. Känns som jag förätit mig på senare tid. Nästa gång får det bli burgarmeny. Siktet har länge varit inställt på Cheddar Deluxe. Håll utkik efter recension!
När det gäller baseball har Toronto 2-0 mot Yankees, medan Seattle-Detroit står 1-1. Phillies-Dodgers, Brewers-Cubs spelar match 2 i natt.
Viggo Ekebjär
I dag 11:13
Finns inte så mycket att rapportera i övrigt. Har en nyhet som jag väljer att hålla på i nuläget, ni får hålla utkik på FK-sajten. Är nämligen ett ny-gammalt ansikte med på isen. Kan ni gissa vem?
Camper?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Viggo Ekebjär
Finns inte så mycket att rapportera i övrigt. Har en nyhet som jag väljer att hålla på i nuläget, ni får hålla utkik på FK-sajten. Är nämligen ett ny-gammalt ansikte med på isen. Kan ni gissa vem?
Camper?
Ja. Kanske det. Annars hade ju Näsman en lång intervju med sin polare FF häromdagen.
Eller har NHL redan börjat?
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Viggo Ekebjär
Camper?
Ja. Kanske det. Annars hade ju Näsman en lång intervju med sin polare FF häromdagen.
Eller har NHL redan börjat?
Peter - Läsarkommentar
I dag 11:36
Mantas kanske?
Viggo Ekebjär
I dag 11:36
Peter kanske är något på spåren! Med det sagt: Vi stänger ner denna superkorta lajvrapport då det som sagt var frivilligt ispass i dag. Men glada nyheter att Eljas och Anton Johansson verkar träna fullt.
Kanske bra att Norén inte blev kvar... Med den gamla skadan menas alltså den som gjorde att han inte kunde spela sista matcherna i våras.
Som jag förstår det så är det den gamla skadan som spökar?
– Då har du nog förstått det rätt.
...
Enligt Expressens uppgifter kan det bli tal om en betydligt längre frånvaro än så. Eftersom man verkligen vill bli kvitt problem, så Norén kan spela utan att känna smärta, så kan det dröja ett par veckor minst innan han spelar. Det är ganska troligt att det dröjer till novemberuppehållet, och en comeback innan dess ses som en ren bonus internt.
(...)
Eddie Larsson mot Milosevic (här har jag dock förväntningar på uppgradering)
Norén mot Strandell (upp till bevis).
(...)
Uppgradering (även när Norén är skadefri).
Instämmer, Strandell har överraskat positivt även om jag hade förväntat mig att han skulle ta en plats topp 6. Milosevic börjar komma in i det och kan sett över hela säsongen helt klart bli en uppgradering gentemot Larsson även om det så här långt är ganska jämnt med fördel Larsson.