Hockeyallsvenskan 2024/25
-
Re: Hockeyallsvenskan 2024/25
Jag sa ju det. Och ni tvivlar på mina tipparförmågor.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Dav1d och jag sitter här och skrikskrattar och breakar upp en andra burk AstravaliumSniper skrev: tor 10 apr 2025, 19:49 Bra jobbat, tuffing. Det var detta som gav Djurgården chansen att komma in i matchen och fullständigt ta över:
* * *
Bra jobbat 2: Frasse Tåma
-
- Intendent
Södertälje-Djurgården 3-8
Odds: 928,20
-
Så var det!
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Jag tycker han har sett ganska stabil ut i matcherna jag bevittnat.Sniper skrev: tor 10 apr 2025, 16:30Att diskutera i smågrupper - håller Milosevic?Hotlips
10 april 2025, 10:17
Marcus Widgren skrev:
Bra erfarenhet för Milosevic som spelar i första BP för Karlskoga. Tror han kommer ersätta Eddie Larsson bra.
Är alldeles för långsam tyvärr
- En handfull gånger har jag under slutspelet sett honom nere i sarghörnet med pucken när det funnits starkt behov av att spela den ur zon - antingen via passning eller rensning. Han har misslyckats med båda alternativen och pucken har fastnat vid blå.
- Han är ung, har fått stort förtroende i Karlskoga och det är möjligt att han börjar mattas efter lång säsong.
- Om problem kvarstår under försäsongsmatcherna med Leksand finns tid att åtgärda.
- Jag tar upp detta redan nu ifall han får svårigheter under sin första tid i Leksand.
"Med vadå?"
"Milosevic!"
"Nej, han ska ska inte skeppas. Ge honom tid. Men chilla samtidigt när det gäller initiala hajpen".
Om vi förutsätter att vi kommer ha ett backspel likt denna säsong kommer han tvingas ta kliv och initiativ i offensiven. Lyckas han med det tror jag det kan bli klockrent.
Förövrigt är ganska många backar i SHL långsamma/tröga.
-
- Intendent
Matchstraff är alltid illa tajmade, men det här – det var vansinnigt korkat. I ett läge där Södertälje mådde ypperligt i matchen valde han att sänka Jacob Ragnarsson med en regelvidrig huvudtackling.
En femma på isen, en femma efter videogranskning.
Duschen kallade för Mr Weinger och alla i Scaniarinken accepterade det.
https://www.expressen.se/sport/hockey/a ... e-chansen/
Duscha järnet som ny, allt annat än stolt medlem i Måns Carlsson-klubben.
* * *
På tal om Måns Carlsson byter han nummer kommande säsong i hopp om att Modo-publiken inte ska känna igen honom.
– Jag är väldigt glad över att kunna stanna i klubben. Jag känner en stor revanschlust efter det som skedde och jag vill vara en viktig kugge när vi vänder på skutan igen, säger Måns Carlsson till klubbens hemsida.
Måns byter dock tröjnummer – från 24 till 22, som han haft tidigare i karriären men i Modo innehades av Adam Pettersson.
– 24 är ett avslutat kapitel och historia, nu börjar vi om på ny kula igen, säger Måns Carlsson.
https://hockeynews.se/nyheter/forwarden ... ter-nummer
-
- Intendent
Frasse 1:
Frasse 2:Sniper skrev: mån 27 maj 2024, 16:57 Frasse i Tårtan ny målvaktstränare i Djurgården.
https://hockeynews.se/nyheter/officiell ... nare-i-dif
-
- Intendent
Ikväll blir det inte Swehockey i 55 minuter utan jag är på plats framför sändning redan från start.
* * *
* * *
-
- Intendent
Signaturen "Dubbelbogeyteam" undrar varför jag inte postat AIK:s ledningsmål. Det får du fråga TV4 Hockey om. De som sköter X-kontot är inte pålitliga och skiter helt sonika i att lägga upp en del mål. Det gör väl ont i dem att de inte kan ta betalt. Folk ska inte få matchernas alla mål gratis.
* * *
Milosevic har ett fint fotarbete vid OFFENSIV blå här i andra perioden. Han är aktiv i spelet och vill inte att detta ska vara hans sista Karlskoga-match.
* * *
Milosevic har ett fint fotarbete vid OFFENSIV blå här i andra perioden. Han är aktiv i spelet och vill inte att detta ska vara hans sista Karlskoga-match.
-
Signaturen "Träsmak" har suttit i soffan sedan 15:55 med tre och en halv timme kvar och funderar på varför AIK spelar. I går förkunnade signaturen "inget minne av en finne" att Djurgården vann Kvalet till SHL.Sniper skrev: fre 11 apr 2025, 19:57 Signaturen "Dubbelbogeyteam" undrar varför jag inte postat AIK:s ledningsmål. Det får du fråga TV4 Hockey om. De som sköter X-kontot är inte pålitliga och skiter helt sonika i att lägga upp en del mål. Det gör väl ont i dem att de inte kan ta betalt. Folk ska inte få matchernas alla mål gratis.
* * *
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
- Kapten
Men hur ser tredje perioden ut?
-
Då vet vi att det blir ett Stockholmslag i SHL nästa år.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
Signaturen Viaplaymannen undrar varför redaktionen tror att LIF-kansliet andas ut nu när Karlskoga är utslagna. Jo, för nu slipper de hantera klagomål över att LIF:s blåvita nya ställ ser exakt likadant ut som nykomlingens...
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Intendent
Viktig information 2:
I händelse av DIF-vinst:12–21 april: Gröna linjen avstängd mellan Gullmarsplan och Globen
https://sl.se/aktuellt/trafikforandring ... och-globen
Dra för taket, in med en rink och spola upp is på 3 Arena. Greppa tag i läget – och skapa tidernas största svenska idrottsevent.
Sju gånger 30 000 åskådare på en eventuell allsvensk finalserie mellan AIK och Djurgården.
https://hockeynews.se/nyheter/flytta-dr ... ll-3-arena
-
- Intendent
Jag vet inte än.
Hur såg första sju ut?
* * *
1-0 till Djurgården i pp efter misstänkt filmning från August Berg.
* * *
MÅÅÅL
* * *
Hockeyettan-final match 1: Hudiksvall-Troja 5-6 eft förl