Laget 23/24

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Vad ska vi nu noja över- Elvenes? NHL/AHL är ju alltid ett reellt hot, men att han också har en out till Schweiz? Och där kan vi inte konkurrera för "han koster för mycket" https://www.youtube.com/watch?v=RLEoy9kHID0

Emils pappa heter förresten Anton (på tal om "koster för mycket").
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Laget 23/24

Inlägg av Uffe88 »

Sniper skrev: tis 02 jan 2024, 10:24
Gösen skrev: lör 30 dec 2023, 20:13 Min ståndpunkt (surprise) är " varför laga något som inte är trasigt" och just nu fungerar det ju rätt bra.

Frågan är väl om Challe vill. Rätt stor omställning att flytta hit mot att ha en övernattningslägenhet som sägs upp någon gång i April.
Uffe88 skrev: lör 30 dec 2023, 22:11 Helt otroligt vad Challe B har växt i mina ögon då han har varit en person som jag har stört mig på i alla år (snacka om att ens förutfattade meningar fått sig en rejäl törn).

Gillar hans raka svar i media och han säger det vi själva tänker men kan också förmedla det till gruppen.

Min önskan 2024 är att vi kan få till en permanent lösning med CB!
Har han en "out"?
Det nyskrivna kontraktet med "Challe" Berglund gäller över de kommande två säsongerna, till och med 2024/2025.
https://www.leksandsif.se/article/k8daruh-30ead/view
Såg det efter att jag hade skrivit! TJ behöver nog redan nu fundera kring vem som ska leda laget 2025-2026 etc.

Om den sportsliga organisationen ser CB som en längre lösning bör vi nog försöka förlänga redan nu
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Kan vi bromsa bandet lite jag gillar CB lika mycket som HB just nu. Men det är just nu för att laget gått bra.
Tänker på klassiker som Perra, Melin där det inte vart så bra och vill gärna se CB i stormens öga först. Hur han klarar lösa knutar och försöka bryta negativa spiraler är viktigaste. Alla kan spela ett självspelande piano
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Det har snart gått tio månader sedan Leksands Martin Karlsson spelade en hockeymatch.
Men efter att ha ätit smärtstillande tabletter h-e-l-a förra säsongen är han nu smärtfri och nära comeback i SHL.
– Jag är sjukt sugen nu, säger han till Hockeynews.


Leksand får inom kort tillbaka forwarden Martin Karlsson. Den snart 33-årige leksingen har genomgått en höftoperation på Sophiahemmet i Stockholm och inte spelat någon match på hela den här säsongen.

Men rehabträningen har rullat på bra i det tysta.

– Peppar peppar inga bakslag. Nu går jag för fullt så det börjar närma sig. Jag är med både i kamp- och spelmoment, alla moment, så nu är det egentligen med-team som ska tycka att jag har tränat ikapp. Själva skadan fungerar bra och rehaben och allting, säger Karlsson till Hockeynews.

Han är medveten om att han kommer att behöva fortsätta träna och jobba med höften.

– Men jag är sjukt sugen nu. Jag har inte spelat på hela säsongen så det är i mars jag spelade sista matchen, så det är ett tag sedan.
https://hockeynews.se/articles/32227/
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Nu måste vi ju börja få tillbaka spelare, tycker vi gör insättningar hela tiden på skadebanken, så nu borde vi väll kunna göra uttag med!
Hivrik borta men det där var inget matchstraff heller. Det kan väll ha rätt i Ante för den stjärnsmäll Antti-Jussi Niemi fick vart ju inte ens en tvåa. Så vi kanske har lite på kontot lätta matchstraff med oss att ta ut historiskt.
Men skönt om Karlsson kommer tillbaka i gamla god form det behövs.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: Laget 23/24

Inlägg av Ludde »

Formtabellen börjar bli riktigt intressant att titta på, ska man vara ett topplag över tid får man inte ha så många dippar tydligen.

Topp 3 senaste 5 matcherna

Leksand 15
Linköping 12
Frölunda 11

Topp 3 senaste 10

Leksand 23
Växjö 23
Linköping 21

Topp 3 senaste 15

Växjö 32
Leksand 32
Linköping 32

Topp 3 senaste 20

Växjö 44
Leksand 42
Linköping 40

Topp 3 senaste 25

Leksand 48
Växjö 48
Linköping 48
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Laget 23/24

Inlägg av bjernagris »

Intressant att serieledande Färjestad inte förekommer i någon av dessa formtabelltoppar.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Laget 23/24

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: tor 04 jan 2024, 22:50 Intressant att serieledande Färjestad inte förekommer i någon av dessa formtabelltoppar.
De hade en bra start men är i fritt fall nu. Kval är ett reelt hot för dem.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: fre 05 jan 2024, 10:01
bjernagris skrev: tor 04 jan 2024, 22:50 Intressant att serieledande Färjestad inte förekommer i någon av dessa formtabelltoppar.
De hade en bra start men är i fritt fall nu. Kval är ett reelt hot för dem.
Cool 😎. Jag har nämligen tippat Örebro och Färjestad längst ner i tabelltipset.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Laget 23/24

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: fre 05 jan 2024, 11:03
Wiborg skrev: fre 05 jan 2024, 10:01
bjernagris skrev: tor 04 jan 2024, 22:50 Intressant att serieledande Färjestad inte förekommer i någon av dessa formtabelltoppar.
De hade en bra start men är i fritt fall nu. Kval är ett reelt hot för dem.
Cool 😎. Jag har nämligen tippat Örebro och Färjestad längst ner i tabelltipset.
Och en del tror att det var önskedrömmar... Inte alla som ser storheten i folk ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Aggeman »

Det var lite svårt att tyda men det lät som Ashton innan godisregnet sa att han hade gått på is och var påväg tillbaka.
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: Laget 23/24

Inlägg av Chris »

Aggeman skrev: lör 06 jan 2024, 14:14 Det var lite svårt att tyda men det lät som Ashton innan godisregnet sa att han hade gått på is och var påväg tillbaka.
Hörde också det, sen ställdes frågan till Vejdemo, men där uppfattade jag inte svaret. De behövs, det måste vara möjligt för 1:a att gå ner lite och att flera linor kan ersätta.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Laget 23/24

Inlägg av harfager »

Ashton sa att att han gått på is och börjat åka skridskor alltså inte träning med laget än.
Vejdemo sa att han är dag-för-dag, vecka-för-vecka. Han sa vidare att det var svårt att veta när han är tillbaka men att han hoppas att det går fort i alla fall.
Chris
Inlägg: 84
Blev medlem: lör 30 sep 2023, 16:28

Re: Laget 23/24

Inlägg av Chris »

harfager skrev: sön 07 jan 2024, 10:41 Ashton sa att att han gått på is och börjat åka skridskor alltså inte träning med laget än.
Vejdemo sa att han är dag-för-dag, vecka-för-vecka. Han sa vidare att det var svårt att veta när han är tillbaka men att han hoppas att det går fort i alla fall.
Tack! Ingen torsdagsmatch för någon av dem då…får hoppas på Hrivik (och junisarna)
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Den där hivrik är då dålig kvalitet på Timrå spelaren bara kramade om honom och frågade om dom skulle duscha ihop efter matchen och han reagerade så negativ att det vart ett matchstraff för den stackars goa Timrå pojken. Den stackars lilla pojken kan inte alls förstå hur det kunde bli så. Detta är den versionen som Ante yllefjant serverade. Med facit i hand var det ett berättigat matchstraff och nu får vi hoppas och be om att det finns lindring och bot å det snarast.
Tur vi får tillbaka den svenske torpeden :))
Men lilltjomen har ett lite grinigt spelsätt där han i bland skiter i pucken för att proppa. Gillar det vi behöver det. För något vi är så är det mjuka.
Sen Karlberg som sagt killen har ingen plats i ett fullt lif som går för guld. Men jag lyfter hatten för att han försöker göra nytta och faktiskt gör det.