2025-03-11 Tisdag 19:00 Leksand - Frölunda 3-6

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Klas

Re: 2025-03-11 Tisdag 19:00 Leksand - Frölunda

Inlägg av Klas »

bjernagris skrev: tis 11 mar 2025, 21:48
Runaway skrev: tis 11 mar 2025, 21:46 Fint ändå att laget åker ut o tackar de 20tal som är kvar i arenan, som så vackert börjar skrika "krigare krigare krigare".
"Krigare" är kanske inte det främsta epitetet jag skulle ge spelarna i denna säsongs trupp.
Finns ju några så klart, men en hel del kan inte se tillbaka på årets säsong utan att skämmas.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Uffe88

Inlägg av Uffe88 »

harfager skrev: tis 11 mar 2025, 21:26
Tapeten skrev: tis 11 mar 2025, 21:24 Varför stod inte Gidlöf?
Millner sa tydligen i arenan att han behövde vila och träna. Stämmer det så är det så jävla grovt tjänstefel av alla.
Det låter rimligt. Mantas visade återigen vilken fantastisk målvakt han är
Uffe88

Inlägg av Uffe88 »

geten skrev: tis 11 mar 2025, 21:24 Vågar någon sätta emot att klubben räknat med topp 6 och budgeterat därefter?
Haha japp, budgeterat med sju slutsålda slutspelsmatcher
Uffe88

Inlägg av Uffe88 »

Klas skrev: tis 11 mar 2025, 21:35 V I kommer alltså efter Örebro och Malmö, två lag som spelat en helt jävla usel hockey under året…

Herregud….man är ju sugen att ta del av Tjommes analys av den här säsongen…
Den kommer säga lika mycket/lite som alla andra analyser:

Tjommes track record

Covid säsongen - Lyckades hålla sig kvar
Ut ur kvarten med 4-0 mot Örebro - misslyckande
Ut ur 8-del mot Rögle - misslyckande
Ut ur 8 del mot Oskarshamn - misslyckande
Ut ur kvarten mot Frölunda - ett bra försök
Missat slutspel - misslyckande

Upp till var och en att bedöma Tjommes insats med en topp 6 budget
Runntur

Inlägg av Runntur »

Uffe88 skrev: tis 11 mar 2025, 21:50
harfager skrev: tis 11 mar 2025, 21:26
Tapeten skrev: tis 11 mar 2025, 21:24 Varför stod inte Gidlöf?
Millner sa tydligen i arenan att han behövde vila och träna. Stämmer det så är det så jävla grovt tjänstefel av alla.
Det låter rimligt. Mantas visade återigen vilken fantastisk målvakt han är
Sånt här händer enbart i Leksands IF, vilket skitprat. Stämmer det att det är Millner som tar ut målvakten så bör han antingen helt fråntas det ansvaret, eller entledigas från sin tjänst.

Facit efter 3 säsonger med Mantas ger mig enbart de 2 alternativen. Jag har aldrig hållit med om att han var fantastisk säsong 1 heller, han kastade in luckar då med.

Men nu är det aldrig mer och tur är väl det. Vi hörs i höst.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Sicket jävla antiklimax. Man sitter bara och gapar ut i tomma intet...
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Uffe88 skrev: tis 11 mar 2025, 21:54Den kommer säga lika mycket/lite som alla andra analyser:

Tjommes track record

Covid säsongen - Lyckades hålla sig kvar
Ut ur kvarten med 4-0 mot Örebro - misslyckande
Ut ur 8-del mot Rögle - misslyckande
Ut ur 8 del mot Oskarshamn - misslyckande
Ut ur kvarten mot Frölunda - ett bra försök
Missat slutspel - misslyckande

Upp till var och en att bedöma Tjommes insats med en topp 6 budget
Han har säkert del i de uteblivna framgångarna men jag vet inte om det är han som ska bära det största ansvaret. Sannolikt hade spelarmaterialet vi förfogade över under 22/23 och 23/24 kunnat prestera bättre i en annan organisation under andra tränare.
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Runaway skrev: tis 11 mar 2025, 21:46 Fint ändå att laget åker ut o tackar de 20tal som är kvar i arenan, som så vackert börjar skrika "krigare krigare krigare".
Hur kan man stå kvar och ropa krigare?
De skulle ha blivit totalt utbuade! För mycket jävla gulligull med spelare och ledare!
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Tjomme har sina goda egenskaper, har vi haft någon bättre de senaste 20 åren?
...men det krävs helt något nytänk, hur ska vi kunna utmana de större lagen? Vad gör dom som inte vi gör? Vad har dom som inte vi har?
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Ludde skrev: tis 11 mar 2025, 21:37 På sätt och vis skönt ändå så det kan tillsättas en riktig haveriutredning och reda ut varför vi aldrig någonsin klarar av att vara bäst när det gäller.

Bygg om från grunden, tvek på att jag nöjd med att det är Tjomme som ska göra det dock men nu sitter vi i den sitsen.
Vi har inte ekonomi att tillsätta en haveriutredning. Ännu mindre har vi ekonomi att tillsätta nya spelare i paritet med de som lämnar.
Det är min känsla, att vi är på väg in i mörkret.
Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Einar Berg skrev: tis 11 mar 2025, 22:04
De skulle ha blivit totalt utbuade! För mycket jävla gulligull med spelare och ledare!
Hål i huvudet.

Kravställningen är för låg och den mentaliteten genomsyrar hela föreningen och läktaren, och det har sett ut så hur länge som helst.

Styrelsen- ”Det gör inget att vi glömde bort sign-off bonusarna i räknandet”

Publiken- ”Det gör inget att spelarna viker ner sig när det gäller varje år”

Spelarna- ”Det är synd om oss när vi inte lyckas ta en poäng på de fem sista matcherna”
Uffe88

Inlägg av Uffe88 »

Aggeman skrev: tis 11 mar 2025, 22:19
Einar Berg skrev: tis 11 mar 2025, 22:04
Hål i huvudet.

Kravställningen är för låg och den mentaliteten genomsyrar hela föreningen och läktaren, och det har sett ut så hur länge som helst.

Styrelsen- ”Det gör inget att vi glömde bort sign-off bonusarna i räknandet”

Publiken- ”Det gör inget att spelarna viker ner sig när det gäller varje år”

Spelarna- ”Det är synd om oss när vi inte lyckas ta en poäng på de fem sista matcherna”
Helt riktigt.

Jag var tokig efter uttåget förra året och skrev några rader att så länge folk var nöjda med kvarten mot Frölunda så kommer vi aldrig ta oss längre.

Lite skillnad mot Färjestad som åkte rakt ut och gjorde sig av med flera spelare. Klubben accepterade inte åka ut i kvarten men här är vi glada bara vi slipper kvala. Avgå
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

SteelSky skrev: tis 11 mar 2025, 22:17
Ludde skrev: tis 11 mar 2025, 21:37 På sätt och vis skönt ändå så det kan tillsättas en riktig haveriutredning och reda ut varför vi aldrig någonsin klarar av att vara bäst när det gäller.

Bygg om från grunden, tvek på att jag nöjd med att det är Tjomme som ska göra det dock men nu sitter vi i den sitsen.
Vi har inte ekonomi att tillsätta en haveriutredning. Ännu mindre har vi ekonomi att tillsätta nya spelare i paritet med de som lämnar.
Egentligen är det inte många spelare jag kommer sakna, Elvenes har ju varit en katastrof på slutet av serien och alldeles för låg lägsta nivå. Östman, jo han har ett skott men han har bara levererat de senaste matcherna han spelade och alldeles för låg lägsta nivå övriga säsongen, Zackrisson har jobbat och slitit och oftast gjort det bra, men för den pengen ska det väl ändå gå att ersätta, Kloos kommer jag dock sakna.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Pellefant skrev: tis 11 mar 2025, 22:27
SteelSky skrev: tis 11 mar 2025, 22:17

Egentligen är det inte många spelare jag kommer sakna, Elvenes har ju varit en katastrof på slutet av serien och alldeles för låg lägsta nivå. Östman, jo han har ett skott men han har bara levererat de senaste matcherna han spelade och alldeles för låg lägsta nivå övriga säsongen, Zackrisson har jobbat och slitit och oftast gjort det bra, men för den pengen ska det väl ändå gå att ersätta, Kloos kommer jag dock sakna.
Jo visst, men har man inte ekonomi så får man leta i allsvenskan och bara hoppas att men hittar rätt med några guldkorn. De bästa blir ändå dyra därifrån då många klubbar rycker i dem och trissar upp priset. Så det blir ju andrahands sorteringen även där kanske.
Sen finns det dem som man skulle vilja bryta kontraktet med också, men det har vi ju absolut inte råd med.
Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
Pucklukt

Inlägg av Pucklukt »

Idag visade man i alla fall inställning, men att det skulle gå så här var nog snudd på förutbestämt. Klarar man inte av att ta en enda nödvändig poängjävel av femton möjliga har man definitivt inget i ett slutspel att göra.

Uppträdandet under framför allt matcherna mot Örebro och Malmö, där vi väl egentligen missade slutspelet, är inget annat än en stor spottloska i ansiktet på supportrar, sponsorer och alla som lägger en massa tid, pengar och energi på att se dessa (med några få undantag) underpresterande spelare och ledare. Kan de inte förmå sig att visa ens den mesta basala inställning och attityd, eller försöker göra åtminstone en hjälplig arbetsinsats, i sådana matcher - när allt står på spel och man har det i egna händer - när hade man då tänkt göra det? Jo, man väntade till ikväll med detta, till den i alla fall på papperet svåraste matchen, och då var det för sent. Och ska man kunna vinna matcher måste man också ha något som är tätare än en blöt papperspåse i målet, vilket vi inte heller hade ikväll.

Såg min första match i Leksand som liten parvel 1978 (tror jag det var) och har följt dem sedan dess, genom alla haveriår under hela 00-talet och större delen av 10-talet fram till nu. Jag har sagt det förr när det varit som värst, men nu tror jag faktiskt att jag har tröttnat på dem på riktigt. Att man återigen verkar ha kört ekonomin i botten, såvitt jag förstått p g a ren och skär inkompetens blandat med aningslöshet, är ju inget bandage på den sportsliga skadan det heller, om jag ska uttrycka mig en smula diplomatiskt. Och missat slutspel förbättrade väl f.ö. inte precis den senare biten det heller. Vi får se hur det kommer att kännas till hösten.

Lycka till med budgeten och lagbygget till nästa år säger jag bara...

MEN, som någon skrev - nu är våren här (även om det är rätt kallt just nu) och man slipper bry sig om detta längre. Och eftersom jag just sagt upp TV4 Play-abonnemanget spar jag ju 599 kr/mån på det också.