Laget 23/24

harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Laget 23/24

Inlägg av harfager »

Med alla (om det händer) tillbaka från skador och inga nytillkomna frånfällen så får Challarna och Printz inget lätt uppgift att formera laget. Hur skulle ni göra utifrån nuvarande form och prestation? Vilka 12+1 forwards och vilka 6+1 backar spelar?
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

harfager skrev: mån 08 jan 2024, 22:48 Med alla (om det händer) tillbaka från skador och inga nytillkomna frånfällen så får Challarna och Printz inget lätt uppgift att formera laget. Hur skulle ni göra utifrån nuvarande form och prestation? Vilka 12+1 forwards och vilka 6+1 backar spelar?
Martin får rimligtvis börja som extra med lite strategiska inhopp. Sen är det i tur och ordning Olhans, Eljas och Karlberg som får stiga åt sidan och återträda enligt sist ut, först in när nästa skada kommer. AJ extra och tyvärr Fred vid sidan av.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Cehlarik Vejdemo Elvenes
Kloos Hrivik Lang
Max Zacke Östman
Karlsson Knuts Ashton
Felix

Det är svårt att sätta någon av ovanstående som extra men går efter att jag gärna ser en jobbig fjärde att möta när vi går in i slutspelet. Östman får då gå före Felix av den enkla anledningen att han spelar i Leksand även nästa säsong. Kan även tänka mig Felix i tredje, Östman i fjärde och Ashton extra.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Laget 23/24

Inlägg av harfager »

Kanske skulle lagt upp hur jag vill se det också utifrån nuvarande form. Jag vill splittra på Lang och Kloos då jag inte tycker de presterat alls på slutet.
Något i den här stilen:

Elvenes-Vejdemo -Cehlárik
Unger Sörum-Hrivik-Ashton
Östman-Kloos-Veronneau
Lang-Zackrisson-Knuts
Karlberg/Karlsson

Karlsson/Karlberg, Eljas, Olhans Lind

Lindholm-Caito
Alsing-Johansson/Larsson
Lundqvist-Norén
Larsson/Johansson

Nilsson
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Laget 23/24

Inlägg av CMB »

harfager skrev: mån 08 jan 2024, 23:36 Kanske skulle lagt upp hur jag vill se det också utifrån nuvarande form. Jag vill splittra på Lang och Kloos då jag inte tycker de presterat alls på slutet.
Något i den här stilen:

Elvenes-Vejdemo -Cehlárik
Unger Sörum-Hrivik-Ashton
Östman-Kloos-Veronneau
Lang-Zackrisson-Knuts
Karlberg/Karlsson

Karlsson/Karlberg, Eljas, Olhans Lind

Lindholm-Caito
Alsing-Johansson/Larsson
Lundqvist-Norén
Larsson/Johansson

Nilsson
Du har hittat det viktigaste draget för det starkaste LIF som kan matchas, dvs Knuts på vinge (med förtroende och krav på offensiv leverans). Bra! :YMHUG:
Användarens profilbild
Horndal
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33
Ort: Horndal

Re: Laget 23/24

Inlägg av Horndal »

harfager skrev: mån 08 jan 2024, 23:36 Kanske skulle lagt upp hur jag vill se det också utifrån nuvarande form. Jag vill splittra på Lang och Kloos då jag inte tycker de presterat alls på slutet.
Något i den här stilen:

Elvenes-Vejdemo -Cehlárik
Unger Sörum-Hrivik-Ashton
Östman-Kloos-Veronneau
Lang-Zackrisson-Knuts
Karlberg/Karlsson

Karlsson/Karlberg, Eljas, Olhans Lind

Lindholm-Caito
Alsing-Johansson/Larsson
Lundqvist-Norén
Larsson/Johansson

Nilsson
Håller med om mycket ovanstånde, men skulle vilja byta plats på Ashton och Veronneau, tror FUS kan hitta bra kemi med den sistnämnde nämligen.
Skulle också ge en tydligare balans i mina ögon.
Sen anser jag att Larsson går före Johansson som han sett ut på slutet. I övrigt ser det oerhört spännande ut.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

Horndal skrev: tis 09 jan 2024, 11:32
harfager skrev: mån 08 jan 2024, 23:36 Kanske skulle lagt upp hur jag vill se det också utifrån nuvarande form. Jag vill splittra på Lang och Kloos då jag inte tycker de presterat alls på slutet.
Något i den här stilen:

Elvenes-Vejdemo -Cehlárik
Unger Sörum-Hrivik-Ashton
Östman-Kloos-Veronneau
Lang-Zackrisson-Knuts
Karlberg/Karlsson

Karlsson/Karlberg, Eljas, Olhans Lind

Lindholm-Caito
Alsing-Johansson/Larsson
Lundqvist-Norén
Larsson/Johansson

Nilsson
Håller med om mycket ovanstånde, men skulle vilja byta plats på Ashton och Veronneau, tror FUS kan hitta bra kemi med den sistnämnde nämligen.
Skulle också ge en tydligare balans i mina ögon.
Sen anser jag att Larsson går före Johansson som han sett ut på slutet. I övrigt ser det oerhört spännande ut.
Mm, framspelaren och avslutaren. Ingen kan anklaga Max för att inte hålla sig framme. Man kan anklaga honom för annat, men om passningarna är tillräckligt bra...Om inte annat kan han styra in pucken - där har han varit relativt framgångsrik.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Laget 23/24

Inlägg av harfager »

Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 11:48
Horndal skrev: tis 09 jan 2024, 11:32
harfager skrev: mån 08 jan 2024, 23:36 Kanske skulle lagt upp hur jag vill se det också utifrån nuvarande form. Jag vill splittra på Lang och Kloos då jag inte tycker de presterat alls på slutet.
Något i den här stilen:

Elvenes-Vejdemo -Cehlárik
Unger Sörum-Hrivik-Ashton
Östman-Kloos-Veronneau
Lang-Zackrisson-Knuts
Karlberg/Karlsson

Karlsson/Karlberg, Eljas, Olhans Lind

Lindholm-Caito
Alsing-Johansson/Larsson
Lundqvist-Norén
Larsson/Johansson

Nilsson
Håller med om mycket ovanstånde, men skulle vilja byta plats på Ashton och Veronneau, tror FUS kan hitta bra kemi med den sistnämnde nämligen.
Skulle också ge en tydligare balans i mina ögon.
Sen anser jag att Larsson går före Johansson som han sett ut på slutet. I övrigt ser det oerhört spännande ut.
Mm, framspelaren och avslutaren. Ingen kan anklaga Max för att inte hålla sig framme. Man kan anklaga honom för annat, men om passningarna är tillräckligt bra...Om inte annat kan han styra in pucken - där har han varit relativt framgångsrik.
Då hade jag hellre bytt plats på Kloos och FUS och spelat Östman som center. Tycker att Kalla och Max har hittat något tillsammans som jag inte vill splittra på.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sniper »

harfager skrev: tis 09 jan 2024, 14:06 Tycker att Kalla och Max har hittat något tillsammans som jag inte vill splittra på.
Bild :X Bild

Mvh / Petimetern

* * *

Men Kalla kanske är ett vedertaget smeknamn på Kalle?
Kalla Östman var en av matchhjältarna när VIK besegrade Västervik.
Men det var långt ifrån något skönspel laget bjöd på – något centern la minst sagt liten vikt vid efter slutsignalen.
– Det skiter vi fullständigt i. Vi ville bara vinna och det är det vi tar med oss, säger han.
https://www.fagersta-posten.se/2019-03- ... standigt-i
Eller menade Fagersta-Posten helt enkelt bara att han är en kall avslutare?
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Laget 23/24

Inlägg av harfager »

Sniper skrev: tis 09 jan 2024, 14:18
harfager skrev: tis 09 jan 2024, 14:06 Tycker att Kalla och Max har hittat något tillsammans som jag inte vill splittra på.
Bild :X Bild

Mvh / Petimetern

* * *

Men Kalla kanske är ett vedertaget smeknamn på Kalle?
Kalla Östman var en av matchhjältarna när VIK besegrade Västervik.
Men det var långt ifrån något skönspel laget bjöd på – något centern la minst sagt liten vikt vid efter slutsignalen.
– Det skiter vi fullständigt i. Vi ville bara vinna och det är det vi tar med oss, säger han.
https://www.fagersta-posten.se/2019-03- ... standigt-i
Eller menade Fagersta-Posten helt enkelt bara att han är en kall avslutare?
Haha! Du får Kalla honom vad du vill!
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

https://hockeysverige.se/2024/01/09/lek ... -for-fullt

Hrivik är på is och vi håller tummarna för att det fortsätter så. Käre gode Leksands guden vi har vandrat i öken i 50 år snälla släpp in oss med hela laget i slutspelshimmelen
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Laget 23/24

Inlägg av Aggeman »

Nilsson skickas på lån till Mora.

https://www.leksandsif.se/article/0voas72-30ead/view
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Laget 23/24

Inlägg av Sundsvalll »

Aggeman skrev: tor 11 jan 2024, 12:53 Nilsson skickas på lån till Mora.

https://www.leksandsif.se/article/0voas72-30ead/view
Helt okej att använda det onämnbara som farmartank.
Det är ju en bra sak med att ha en sportchef som inte har samma bias som vi vanliga Leksands fans. Innan vi skulle komma på tanken skulle helvete frusit. Så jag tror att det kan bli bra för han.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: Laget 23/24

Inlägg av Stjärnan »

Här då? Låter inte bra.. vad kan det vara?

Hotstar
14 januari 2024, 12:59

Både Lindholm och Norén är på Falu lasarett just nu. Kan inte avslöja mer än så.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Laget 23/24

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: sön 14 jan 2024, 13:32 Här då? Låter inte bra.. vad kan det vara?

Hotstar
14 januari 2024, 12:59

Både Lindholm och Norén är på Falu lasarett just nu. Kan inte avslöja mer än så.
Nån som sett dem i korridoren för årliga nalleutdelningen låter det som.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.