Övrig sport

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: fre 23 aug 2024, 13:26 Stannar till i tråden mitt under min eftermiddagsfika...

Bild
"Varför chattar du med barn?".
Chatta med mig och Gösen istället.
This thread is the place to be.
Treningskampen tappade lite av sin dragningskraft nyss.
Gösen skrev: fre 30 aug 2024, 17:25 Ingen Vejdemo. Ingen Kjelle. Ingen Lyyt. Ingen Noren.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Ludvig kan vi följa från 19:11 idag.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: fre 30 aug 2024, 17:53 Ludvig kan vi följa från 19:11 idag.
Wittgenstein?

Bild
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: fre 30 aug 2024, 17:59
Gösen skrev: fre 30 aug 2024, 17:53 Ludvig kan vi följa från 19:11 idag.
Wittgenstein?

Bild
Den surströmmingen följs bara när det ska klagas över inläggsinnehållet. 🤗
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Chicago Cubs @ Washington Nationals 7-6
New York Mets @ Chicago White Sox 5-1

Cubs 69-66
White Sox 31-105
* * *

Idag spelas match 3 & 4 i svenska semifinalerna.
Karlskoga i Rättvik och Alby på Skarpnäcksfältet mot Stockholm Monarchs.
Det ska verkligen bli kul att följa!
- Wittgenstein -
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: fre 31 maj 2024, 10:24 en fiaskotråd
Helt rätt, denna fiaskotråd kan inte fortsätta toppa färjan. Let's play hockey, som en storsponsor skulle sagt.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Om Leksandsfärjans redaktion upphörde med golf- och baseballrapporter skulle vi låta hatet vinna. Så vi fortsätter:
- Rättvik har vänt mot Karlskoga och leder 2-1 i matcher.
- Alby fortsätter överraska mot Stockholm och ser ut att återta ledningen i matchserien. Leder 10-6 inför 9:e.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Övrig sport

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: lör 31 aug 2024, 10:17
Sniper skrev: fre 31 maj 2024, 10:24 en fiaskotråd
Helt rätt, denna fiaskotråd kan inte fortsätta toppa färjan. Let's play hockey, som en storsponsor skulle sagt.
Jag uppskattar att SHL har anpassats efter min tv-golf säsong. Imorgon avslutas golfen och man kan i god tid korka upp inför Hockeyåret. När vi sedan spelat klart i April börjar det riktigt intressanta i Golfen igen med en major i månaden April, maj, juni och juli och så slutspelet igen i augusti. 👍

Åberg gick tre under igår och ligger delad åtta inför moving day idag.
Slår ut i boll med Matsuyama strax efter 14 lokal tid.
Dock för långt ifrån vinst men en tredje, fjärdeplats är inom räckhåll.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: lör 31 aug 2024, 16:13 Matsuyama
Koki Takahashi är startande pitcher för Karlskoga i match 4. Men frågan är om de inte borde "ta bort Koki".
Karlskoga gick fram till 3-0 efter halva 1:a - men sen kommer Takahashi in och får stora besvär.
Rättvik vänder till 3-4 innan första inningens slut.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: lör 31 aug 2024, 16:01 Om Leksandsfärjans redaktion upphörde med golf- och baseballrapporter skulle vi låta hatet vinna.
Hatet i Leksand 2 - Hatets återkomst
Gösen skrev: lör 31 aug 2024, 16:13 Imorgon avslutas golfen
Gud hör bön!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Övrig sport

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: lör 31 aug 2024, 16:01 Om Leksandsfärjans redaktion upphörde med golf- och baseballrapporter skulle vi låta hatet vinna.
Eftersom jag ännu inte fått några klagomål så låter jag denna fars till tråd fortgå.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Det är inte för mycket baseball och golf - det är för lite annan, övrig sport. I trådens barndom postades ett föredömligt inlägg:
Bumlingen skrev: ons 08 maj 2024, 16:25 I helgen som var avgjordes årets 10mila i orientering. Årets upplaga blev historisk då det var första gången i tävlingens 79-åriga historia som även damerna fick springa sträckor på natten (herrstafetten brukar starta på lördag kväll med målgång tidigt på söndag morgon - med andra ord brukar herrarna få springa ca 60-80% av tävlingen i mörker).

Segrade gjorde Borlängeklubben Stora Tuna, som tog hem både dam- och herrklassen.
Men efter det har det varit skralt. Det är mycket lätt att marginalisera de två dominerande sporterna. Man skriver om andra.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Övrig sport

Inlägg av Wittgenstein »

Jag vill understryka att det bara är med den berömda glimten som jag retas med er här inne. Så att ingen verkligen tror att "hatet" gror på riktigt. Jag har en stor respekt för forumveteranerna Gösen och Sniper. Snart har vi nog annat att tala om, och den här tråden hamnar längre ner i listan. Men tills dess ska jag låta er hållas!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: lör 31 aug 2024, 17:54 Jag vill understryka att det bara är med den berömda glimten som jag retas med er här inne. Så att ingen verkligen tror att "hatet" gror på riktigt. Jag har en stor respekt för forumveteranerna Gösen och Sniper. Snart har vi nog annat att tala om, och den här tråden hamnar längre ner i listan. Men tills dess ska jag låta er hållas!
:X
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Även jag som raljerat en del över det krystade rivalitetsodlandet inom hockeyn tycker att det här är att gå för långt:
2017-04-28
(...) målsättningen inför den här säsongen är att få spela SM-final mot Leksand.
— Sen vilka som vinner är inte så noga, huvudsaken är att bucklan hamnar vid Siljan. Vi i Rättvik blev jätteglada när Leksand blev svenska mästare förra säsongen, säger Totte Syrén i Rättvik Baseballklubbs styrelse.
Det här med rivalitet mellan Dalaklubbarna verkar vara något som jobbats bort under årens gång.
Rättvik och Leksand försöker istället att samarbeta för att göra intresset så stort som möjligt i området. På ungdomssidan jobbar klubben mycket med att åka runt i skolorna för att tala om att sporten finns i kommunen för att på så sätt få nytt folk till klubben.
https://www.siljannews.se/sport/seriepr ... -butchers/
Nu ska man visserligen veta följande om Totte Syrén:
Pappa Totte Syrén har spelat baseball i Leksand Lumberjacks, varit tränare och ordförande under många år.
https://lokalti.se/baseboll-hela-dagen- ... rna-syren/
Att just han säger att det inte är så noga vilka som vinner är alltså inget som förvånar. Men jag gillar inte Rättvik. Det är sen gammalt. Allt norr om Leksand har Mora-varning.

Rättviks dominans måste stoppas kommande år. Av Leksand och inga andra.

* * *

Inom kort är de finalklara. Leder 15-3 i match 4.
Och Stockholm Monarchs kommer ordna fram en femte avgörande (som spelas imorgon).