Träningsmatcher 2025

Användarens profilbild
bender

Re: Träningsmatcher 2025

Inlägg av bender »

2-2 snyggt CCCP-mål!

Vad är grejen med FBK vs Stevens? Har han bra munläder? :mrgreen:

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

bender skrev: tor 21 aug 2025, 21:16

2-2 snyggt CCCP-mål!

Dom lär inte byta kakrecept med varandra efter matchen 8-) :mrgreen:

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
bokmal

Inlägg av bokmal »

2-2 snyggt CCCP-mål!

Gissar på att det är Lodin som är ett riktigt arsel. Såg ut som att han flinade och vinkade till Stevens efter att han la sig när han nuddades. Stevens är väl inte van vid idioten.

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

bokmal skrev: tor 21 aug 2025, 21:29

2-2 snyggt CCCP-mål!

Gissar på att det är Lodin som är ett riktigt arsel. Såg ut som att han flinade och vinkade till Stevens efter att han la sig när han nuddades. Stevens är väl inte van vid idioten.

Bra att han lär sig redan på försäsongen..

Nåja. Matchen (och poängen) är över förväntan! Vi möter ett topplag i ligan och vi visar att vi hänger med. Skönt!

/+++ Linkan (visar att han blir viktig i offensiven och PP i vinter)
/++ Hellsten (visar att Gidlöf inte ska känna sig allt för säker på 1a spaden)
/+ farten (vi visar att vi hänger med!)

/- Cehlarik (lite loj, slarvig och trubbig. skjut för att döda!)

Lampa

Inlägg av Lampa »

Kul att Lissel fick näta! Han kan lätt vikariera högt upp i laget i vinter när de behövs.

Skönast är Vejde beskedet.

Senast redigerad av Lampa den tor 21 aug 2025, 21:53, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Helt okej match idag.
Bättre än förväntat.

Men Cehlarik är alltid loj. De som säger något annat..."Då vet i fan om man kan hockey".

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Lampa skrev: tor 21 aug 2025, 21:40

Skönast är Vejde beskedet.

Fredag nästa vecka mot Linköping vill jag se fullt lag (Vejdemo, Östman och Caito tillbaka).

Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Klas skrev: tor 21 aug 2025, 21:14
Hejalif skrev: tor 21 aug 2025, 21:04

Vi gör som vi brukar glömmer bort att göra göra mål. Så vem kommer att göra dom?

Lissel!

Resten fick order om att åka och bara slå långa puckar på Lissel.
Nej men vi borde kunna göra 2 mål till på dom chanser vi skapar

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Ronnie Carlsson i FK

Matchens Leksingar
Arvid Eljas fick chansen som center i förstakedjan mellan Peter Cehlárik och Michael Lindqvist. Han tackade för förtroendet genom att styra tempot på Lucas Elvenes-manér.

Joonas Lyytinen visade redan förra säsongen att han har en hög lägstanivå. Mot Färjestad visade han att han också har en hög högstanivå, väldigt delaktig i det offensiva spelet.

Gabriel Fortier sägs vara snabbare än Max Véronneau. Han visade tendenserna när han åkte sig till ett friläge. Emil Larmi räddade det, men där finns en spetskompetens för LIF att utnyttja.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Jag tycker man gör en bra match och tar ytterligare steg framåt. Ungdomarna gör det bra och kommer inte bara att vara utfyllnad, precis det man hade hoppats på. Hellsten bra igen, skönt att all press inte behöver ligga på Gidlöf.

Viktigaste beskedet igår var dock att Caito, Östman och Vejdemo kör fullt på måndag (även om Caito givetvis kunnat köra fullt hela tiden) Nu har han haft sina 10 första pappadagar under försäsongen, då var det avklarat.

Några saker som jag tyckte stack ut igår var Lyytinens offensiv. Smurfkedjans "tyngd", trots sin mindre storlek stod de upp bra i forechecken mot Färjestads stora backar tack vare fart och intensitet. Tycker inte Cehlárik såg direkt loj ut, tycker han tog för sig bra och var inblandade i flera bra lägen. Som någon redan nämnt så är det bra fart på Fortier när han hittar rätt i åkningarna. Johansson d.y. är sjukt lik sin bror och kommer ta en plats topp 6 om han fortsätter såhär. Positivt också att man fortsätter göra mål i PP. Negativt att man fortsätter släppa in mål i BP även om det såg klart bättre ut än mot Mora (för inte är det för att Moras PP var bättre än Färjestads? ;) )

Nya tag ikväll och återstår att se ifall man har ork kvar att sätta samma fart mot ett uppvilat Frölunda.

Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Jag är nöjd med gårdagen.
Irriterar mig dock på töntarna i vitgrönt som jublade som ett P10 lag vid slutsignalen. Men det var väl kul att vi var ett sånt hot mot dom.

Bra lägen skapades, höll fbk borta från de riktigt heta chanserna. Hyfsat spel av målvakten. Kvicktänkt hos en del av spelarna som löste tajta situationer lysande och hyfsat PP spel för att vara försäsong. Riktigt bra BP även om vi släppte in 2.

Jag var rädd att full gas fram skulle innebära håligheter bak. Nu blev det ett par sådana men bättre än befarat.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Två frågor:

• De hade ju tydligen blå dräkter - hur upplevde ni dessa i olika kameravinklar, på olika avstånd?
  • Knuts nämns inte mycket - förste man ut vid fullt lag? Juniorerna förtjänar fortsatt istid.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: fre 22 aug 2025, 08:13

Två frågor:

• De hade ju tydligen blå dräkter - hur upplevde ni dessa i olika kameravinklar, på olika avstånd?
  • Knuts nämns inte mycket - förste man ut vid fullt lag? Juniorerna förtjänar fortsatt istid.

Det finaste med de blå dräkterna är att det vita axelpartiet har ett fint intryckt mönster i sig. Annars var de för mörka tycker jag. Svårt att ens se något gult i dom. För tunna linjer. Men på nära håll är de snyggare.
Jag har ännu inte sett de vita i match. Och kommer inte se de ikväll heller tyvärr.

Men rutan vid namnet på ryggen är inte snyggt, varken på de vita eller blå.

Knuts hade ett läge i början av matchen men ingen killerinstinkt där direkt. Sedan såg jag inte honom mer. Fast jag har alltid svårt att följa spelare för spelare så det säger inte mycket.

Däremot kan jag säga att sändningskvaliteten var otroligt bra. Knivskarp bild och inget lagg, förutom vid strömavbrottet förstås.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: fre 22 aug 2025, 08:13
  • Knuts nämns inte mycket - förste man ut vid fullt lag?

Altörn eller Jon tycker jag ska bort. Jon gör sig bäst på kanten och centrar finns det gott om.

Vid fullt lag i dagsläget går Lissel inte in på topp 6. Därför kan han användas som extra eller få spela i sin naturliga roll i J20, och täcka upp i topp 6 vid skador. Kaderli är gjuten i fjärde.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Viktor Lodin har gjort säsongsdebut.

En mer vältränad 26-åring, som hyllar influencer-flickvännen Nicci Hernestig.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -hernestig

I våras blev Nicci Hernestig och Andreas Deak ett par efter att ha varit med i ”Love island”. I september gick de ut med att de gjort slut, bara månader efter att de avslöjat graviditeten. Nicci säger nu att den första tiden som mamma inte har varit riktigt som hon tänkte sig. De största förändringarna från innan är sömnen och ansvaret.https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... n-om-mamma

Är spelarna lättledda, menar du? Inga självständiga individer?

- Det finns ju inget lättare än att styra en hockeyspelare. Från det att han är sex år har han en ledare som säger "Gå åt det hållet, och sedan kan du gå åt det". Så träffar han en brud, så gör hon likadant, för hon märker att "den här är lätt att styra".

- Se på Morten Green, man visste att han gör alltid mål, han gör alltid sitt yttersta. Så fick han barn, då fick han sitta uppe på nätterna och vyssja, för hon skulle sova. Så är det i dag.
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -spelarna/