Fyfan att vi åkte ur.
Silly season 26/27
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Re: Silly season 26/27
Jag tycker det låter som att Åman hade valt DIF oavsett serietillhörighet för LIF.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
lil'masen
Wittgenstein skrev: Igår, 12:51Jag tycker det låter som att Åman hade valt DIF oavsett serietillhörighet för LIF.
Jag fick den uppfattningen också.. han vill tillbaka till NHL igen. Konstigt dock att han valde DIF för Frölunda isåfall. Frölunda är ju ett klart bättre lag.
Framåt Masar!
-
lil'masen
Billig bredd center? Kan ligan iallafall och producerar.
Check out Rihards Marenis on https://eliteprospects.com/player/10011 ... ds-marenis
Framåt Masar!
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Åman-affären får mig att minnas följande tweet av Szymon Szemberg:
-
Sniper
- Intendent
Hedberg i FK häromdagen:
– Vi är nöjda med hur sommaren varit. Man får inte allt man pekar på, det är inte helt lätt. Men de som vi har landat känns väldigt bra.
Undrar vad de pekade på (och nu menar jag inte Åman - jag tror de insåg det meningslösa och inte ens försökte).
- Passolt sa att det gick fort när Leksand kontaktade honom/agenten - tio dagar, sen var det påskrivet.
- MK sa en vecka.
- Vem/vilka ville de EGENTLIGEN ha?
-
yohnxd
Sniper skrev: Igår, 14:40Hedberg i FK häromdagen:
– Vi är nöjda med hur sommaren varit. Man får inte allt man pekar på, det är inte helt lätt. Men de som vi har landat känns väldigt bra.
Undrar vad de pekade på (och nu menar jag inte Åman - jag tror de insåg det meningslösa och inte ens försökte).
- Passolt sa att det gick fort när Leksand kontaktade honom/agenten - tio dagar, sen var det påskrivet.
- MK sa en vecka.
- Vem/vilka ville de EGENTLIGEN ha?
Emil Alba tror jag en av dom var iaf, resten idk.
-
yohnxd
lil'masen skrev: Igår, 13:45Billig bredd center? Kan ligan iallafall och producerar.
Check out Rihards Marenis on https://eliteprospects.com/player/10011 ... ds-marenis
Ingen koll på Rihards, men rätt fina stats i HA.
Kanske om vi hade brist på rutin.
-
Sniper
- Intendent
Wittgenstein skrev: Igår, 12:51Jag tycker det låter som att Åman hade valt DIF oavsett serietillhörighet för LIF.
Jag kollade runt i morse om Åman har tjej men hittade inget.
Nu påstår sig en Frölunda-supporter veta besked:
Christian 21 juli, 2026 At 21:54
Ojoj, nu vart det tungt.
Men visst närheten till Avesta, tjej som bor i Stockholm.
(...)
https://rakapuckar.com/frolundas-reserv ... unna-gora/
Det här fanns förresten inte med i ursprungstexten:
Enligt uppgifter till Sportbladet gick affären riktigt fort.
Tidigare under tisdagen fick andra SHL-klubbar beskedet att Åman hade bestämt sig för att flytta till Schweiz, men sedan blev han plötsligt klar för Djurgården utan att andra SHL-klubbar fick chansen att vara med och lämna bud. (...)
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
-
Lillgud
Stör mig mest på detta….
Då det här är tillåmed värre än ”fransmannen” som kom hem….
Total skandal vore om Knuts får dra på sig matchtröjan under säsongen….
– I dagsläget har Jon full fokus på sin rehabilitering och därmed så är han just nu inte aktuell för att starta en säsong i Leksand . Vad framtiden blir, det får vi se och det kommer vara mycket upp till Jon. Men just nu så ingår han inte i en trupp för Leksand för kommande säsong.
Patetiskt värre vore att ställa upp med Knuts-Karlsson i Allsvenskan 26/27…. Så djävla svagt dåligt av Ollas…
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Jag är inte övertygad om att jag vore såld om jag vore djurgårdare. Är Åman värd 350 papp? Jag är inte så säker på det.
-
Gösen
Wittgenstein skrev: Igår, 18:04Jag är inte övertygad om att jag vore såld om jag vore djurgårdare. Är Åman värd 350 papp? Jag är inte så säker på det.
Senast jag såg honom var han väl typ August Lissel
I'm the man with a fork in a world of soup
-
SteveY
Wittgenstein skrev: Igår, 18:04Jag är inte övertygad om att jag vore såld om jag vore djurgårdare. Är Åman värd 350 papp? Jag är inte så säker på det.
Helt galet om det stämmer. Jag hade värderat honom till hälften.
-
Sniper
- Intendent
Bagarn jämför honom med Andreas Karlsson:
baker
22 juli 2026, 00:07Pastorn 2.0.
Både till spelsätt, position och läge i karriären.
Fan.Vi kommer inte se Åman något mer i Leksand.
Ung kille skriver många.
Ja men han är 29 år när kontraktet med Skansen löper ut.Schweitz hade man ju förstått.
Känns som vi med extern hjälp borde kunnat matcha Djurgårdens bud, eller i alla fall nära.
Så viktigt hade det varit med Åman som första center.Nej detta var en enorm besvikelse.
Han hade kunnat gett Leksand ett år. För att sedan skriva något lukrativt med vilken klubb som helst.
Skillnaden är väl att Pastorn var en av våra främsta spelare i oerhörd konkurrens medan Åman inte hann sätta något riktigt avtryck i Leksand.
-
SteelSky
Ni får tycka vad ni vill såklart. För mig svider det att Åman går till DIF. Så är det bara. Nog hade man kunna gett honom ett år relativt bra betalt, med en fet SHL-bonus.
Förstår givetvis också att han inte vill ner i Allsvenskan. För stora risker med det. Skönt att höra att dialogen funnits/finns ändå.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill