Silly season 26/27

Användarens profilbild
SteveY

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Herregud, vi har varit inne på att vi saknat spelare som står upp när det blåser, vinnarskallar. Cehlarik är raka motsatsen.
Ska ärligt säga att jag är osäker också på Östman, Karlberg och Crookes. Kanske dags att bygga ett helt nytt gediget lag, höja snittlängd/vikt och skapa något som inget annat lag vill möta?!

Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

Det föreligger ingen risk att vi måste ta tillbaka Hellsten va?

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Granen skrev: Igår, 13:44
Sniper skrev: Igår, 13:29

Hellre Nolan än Cehlarik. Men Mårthen sa något i Cirkus Leksand som får mig att tro att något verkligen hände i samband med petningarna i Timrå-matchen. Att Stevens kanske bränt sina broar i Leksand.

Dessutom är han nog inte villig att gå ner i lön. Annars är han ju dokumenterat framträdande i HA.

Läste också om detta, tror han hamnar i Finland eller Tyskland där han kan få en bättre peng.
Cehlarik hade vart topp topp spelare i HA och enligt honom själv älskar han ju allt me Leksand. Hoppas hans hjärta tillsammans me fru och barn i byn får honom att stanna en sista säsong och hjälpa till att bygga upp laget igen.

Så var det t.o.m. Det var inte Cirkus Leksand, det var Hockeynews.

Sen har vi Nolan Stevens med ett förflutet som poängkung i HA, men dels tror jag han är för dyr och dels känns det som att han har bränt sina broar i Leksand. Luktar Tyskland eller Finland där.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Håller inte med Mårthen, jag hoppas att klipper bandet med Lang och satsar på någon annan i förstakedjan. Jag tror inte att Lang skulle göra 40p i HA. Han kommer förbli placerad i en andra/tredje-kedja till slut, precis som vanligt. Och då kostar han för mkt.

Granen

Inlägg av Granen »

SteveY skrev: Igår, 13:45

Herregud, vi har varit inne på att vi saknat spelare som står upp när det blåser, vinnarskallar. Cehlarik är raka motsatsen.
Ska ärligt säga att jag är osäker också på Östman, Karlberg och Crookes. Kanske dags att bygga ett helt nytt gediget lag, höja snittlängd/vikt och skapa något som inget annat lag vill möta?!

Vad tänker du för typ av spelare isåfall? Kommer ju inte långt på 20 Martin Karlsson, du behöver skills med.

Tror också både Östman och Karlberg kan lämna, men Östman med ungar på förskolan känns mer trolig än Karlberg. Ska han lämna för något nytt är de väll nu.

Vi kommer behöva bygga laget runt en stomme av egna juniorer, där blir en som Crookes super viktig.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Finns en chans att övertala Cehlarik att stanna så ska man så klart försöka med det. Vinnarskalle eller ej, karln skulle spruta in poäng i Allsvenskan.

Gösen skrev: Igår, 09:01
Wittgenstein skrev: lör 28 mar 2026, 21:28

Ibland talar du i gåtor.

Jag bara bestämde mig för vilket ben jag ska stå på i Hedberg-frågan.

Jo. Jag förstår det. Och jag står nog på samma ben. Gåtorna var nog mer med referens till det där om att knyta skridskorna, torka sig och hålla gaffeln som jag inte riktigt hängde med i.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Emil vill ha Per Svensson. 46:45.

Mårthen för Rensfeldt på tal. 1:08:50.
Kolan skjuter föredömligt ner förslaget.

Lampa

Inlägg av Lampa »

Backsidan hade jag gärna sett Victor Johansson och Strandell i första backpar. Victor borde kunna växla upp nästa säsong och har en aggressiv sida i sitt spel, Strandell toppback i HA.

Sen kör vi Edvin Hammarlund och Alexander Anderberg som power-backpar i andra. Båda två käkar över 20 min istid/match sett över säsongen, 195 och 191 cm långa så det lär vara till nytta i slutspelet.

Sen har man tur klarar man av att locka hem Elias Rosén från Växjö, ihop med Fred Nilsson. Ett modernt backpar som skulle vara 1a par i många lag.

Langvardt blir sjundeback och får utvecklas i lugn och ro.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: Igår, 15:09

Per Svensson har kontrakt över nästa säsong enligt EP. Men ett bra namn, absolut.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: Igår, 15:40
Sniper skrev: Igår, 15:09

Per Svensson har kontrakt över nästa säsong enligt EP. Men ett bra namn, absolut.

Zäta75 · 2026-03-28 10:15
Det blir intressant att se vad som kommer ut inom kort gällande MPS, Lilja och Per Svensson framför allt. Det är väl deras kontrakt som det är störst risk/chans att de bryts om nu något kommer att brytas.
https://www.hockeysnack.com/timra-ik/permalink/3011418

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Granen skrev: Igår, 14:59
SteveY skrev: Igår, 13:45

Vad tänker du för typ av spelare isåfall? Kommer ju inte långt på 20 Martin Karlsson, du behöver skills med.

Tror också både Östman och Karlberg kan lämna, men Östman med ungar på förskolan känns mer trolig än Karlberg. Ska han lämna för något nytt är de väll nu.

Vi kommer behöva bygga laget runt en stomme av egna juniorer, där blir en som Crookes super viktig.

Absolut, klart vi behöver skills också.
Crookes sitter på kontrakt så honom ska vi spela. ”Problemet” med Crookes är att han måste få en offensiv roll, hamnar han längre ned i hierarkin så kommer han inte utveckla det han är bra på. Samma med Karlberg egentligen. Jag skulle kunna tänka mig att behålla en av Karlberg och Östman, inte båda. Sen köra med denne i förstakedjan och Crookes med Eljas i en andra t.ex.
Men sedan behöver vi få in tyngd, gärna med Nordamerikanskt pannben.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

• Backen med stora ansiktet - eller lilla hjälmen (jag vet inte vad det är som pågår) - är poängstarkare än jag trodde. Men numera ligger tyngdpunkten på framspelningar. Hersley-säsongen 22-23 har han inte upprepat.*
  • Kolan vill ha Ahnelöv en vända till.

*Alexander Anderberg

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Utbilda Zaki Crookes till en ny Carter Camper, en playmaker på högerkanten.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Karlberg utomlands i så fall. Jag tror annars att toppkedja i Leksand i HA lockar mer än 13:e forward i SHL. För större roll än så kan jag aldrig tänka mig att han kan få på förhand.

Rensfeldt? Nej tack!

Cehlárik, ja om han vill stanna för en femtedel av lönen så absolut! Skulle även skjuta en del på sign offen så att smällen första säsongen inte blir riktigt lika hård. Men är det att skjuta problemen på framtiden bara i så fall?

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: Idag, 06:50

Karlberg utomlands i så fall. Jag tror annars att toppkedja i Leksand i HA lockar mer än 13:e forward i SHL. För större roll än så kan jag aldrig tänka mig att han kan få på förhand.

Rensfeldt? Nej tack!

Cehlárik, ja om han vill stanna för en femtedel av lönen så absolut! Skulle även skjuta en del på sign offen så att smällen första säsongen inte blir riktigt lika hård. Men är det att skjuta problemen på framtiden bara i så fall?

Det är väl precis det vi gjort tidigare med flera förlängningar som annars hade frigjort kapital till billigare och bättre? Värvningar.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer