2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå 1-5

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Stjärnan »

Aggeman skrev: mån 29 jan 2024, 23:21 Skellefteå var snabba med matchtrådstart, till och med snabbare än färjan.
Ja vilken nöt vi måste knäcka.
Leksand går som tåget just nu och är tillsammans med VLH det bästa laget i ligan just nu. Filip Larsson i mål har var riktigt bra mot Färjestad och var en stor faktor till att Leksand vann. Vårt försvarsspel måste vara på topp samt att Linus står på huvudet i kassen. Jag tar för givet att han står på tisdag med tanke på att Lindvall ska matchas in långsamt. Lindvall var rikgtigt bra mot Rögle och det är så kul att han verkar vara på banan igen. Söderström har inte varit lika bra som fjolåret men det tror jag hänger ihop med det sämre försvarsspel som vi visat upp. Undrar om kedjorna blir intakta eller vaskas det om igen? Ett stort test för laget blir det hur som helst.
http://forum.northpower.nu/viewtopic.php?t=2817
Surrealistiskt att topplag som Saik och Fbk skriver om oss som ett reellt hot nuförtiden. Det är inte bara en mindre oro som pyr. Det är ren fruktan. Fantastiskt!
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Stjärnan »

Aggeman skrev: tis 30 jan 2024, 00:00
Gösen skrev: mån 29 jan 2024, 23:30 Enligt mellanChalle i FK är Armalis krasslig så Filip står imorgon. Händer inget oförutsett så spelar samma lag som senast avd. Varför ändra något som fungerar. Ashton må vara friskförklarad men är enligt tränartrojkan inte i tillräcklig form för att ta en plats i laget.
FKs video från en träning förra veckan vittnade om att han spelade i vit tröja, och var med under spelövningar. Behöver ju i och för sig inte betyda någon närkontakt. Har förövrigt svårt att se oss tacklas alls på träningar med tanke på att det inte smäller nämnvärt på matcherna.

Det bästa sättet att komma i matchform bör ju vara genom att spela matcher, vilket Max fick göra. När laget fungerar behöver det ju dock inte stressas fram en tidig comeback, men det vore trist om han inte fick spela innan uppehållet. Då kan man tolka det som att tränarna bestämt att han skulle vara tillbaka efter uppehållet, och inte vill gå ifrån planen trots möjligheten.
Samtidigt som Gösen är inne på, varför ändra nåt som fungerar. Ska vi kasta in en till bara för att vi har en extra? Det man kan göra är väl att sätta Ash som extra istället för MK/MK och ge han några byten. För som du säger, bästa -eller tom enda- sättet att få någon i matchform är ju att låta den spela.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: mån 29 jan 2024, 15:41 Eftersom ingen ännu ställt den naturliga följdfrågan efter mitt scoop får väl jag göra det: Har en transatlant garden party i Leksand 19 juni om han inte stannar i LIF?
Ja, har man planerat in ett bröllop den 17:e juni så tror jag nog att man kan tänka sig att stanna någon månad extra även om man inte stannar. Men säkert pågår det i alla fall förhandlingar/diskussioner om förlängning när man planerar på det sättet.
Gösen skrev: mån 29 jan 2024, 17:55 Ashton är en förbannat trevlig människa. Men här blir det "kill your darlings". Alldeles för lite bang for the buck. Av alla matcher vi spelat sedan han anslöt så har han kommit upp i någorlunda högstanivå kanske 10% av de tillfällena. Varit okej 20% och resten varit medioker eller skadad. Det är en tung lönepost att frigöra.
Jag räknar med att en eventuell förlängning även innefattar en ganska ordentlig lönereducering med tanke på vad vi får för den lön han troligen har idag.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av bjernagris »

Wiborg skrev: tis 30 jan 2024, 09:39Ja, har man planerat in ett bröllop den 17:e juni så tror jag nog att man kan tänka sig att stanna någon månad extra även om man inte stannar.
Speciellt om de planerar att flyga in familj och vänner och vill visa dem bland det svenskaste som finns. Att Ashton hoppas få stanna i Leksand synes rimligt, men jag skulle tro att bröllopsplaneringen och en eventuell kontraktsförlängning är orelaterade.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Sniper »

Förra säsongen var det många som önskade Skellefteå som motståndare i eventuell kvartsfinal.

Bild

För att Skellefteås sätt att spela kanske skulle passa oss bättre än en del andra lag. Nu blev det istället de gröna gubbarna från Ängelholm som fick möta SAIK - och pressade dem till sex matcher. Hade Leksand lyckats bättre? Tveksamt ändå. Det var någon ingrediens som saknades i laget ifjol. Det krävs karaktär för att besegra ett slutspelsrutinerat lag som Skellefteå i lång matchserie. Vi klarade inte ens av Rögle i en kort. Säsongens lag hade nog inte vikit ner sig på hemmaplan. Vi hade kanske förlorat match 2, men sedan studsat tillbaka i tredje avgörande. Det är ju det årets lag gör efter olika sorters förluster - studsar tillbaka.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tis 30 jan 2024, 09:39
Sniper skrev: mån 29 jan 2024, 15:41 Eftersom ingen ännu ställt den naturliga följdfrågan efter mitt scoop får väl jag göra det: Har en transatlant garden party i Leksand 19 juni om han inte stannar i LIF?
Ja, har man planerat in ett bröllop den 17:e juni så tror jag nog att man kan tänka sig att stanna någon månad extra även om man inte stannar. Men säkert pågår det i alla fall förhandlingar/diskussioner om förlängning när man planerar på det sättet.
Gösen skrev: mån 29 jan 2024, 17:55 Ashton är en förbannat trevlig människa. Men här blir det "kill your darlings". Alldeles för lite bang for the buck. Av alla matcher vi spelat sedan han anslöt så har han kommit upp i någorlunda högstanivå kanske 10% av de tillfällena. Varit okej 20% och resten varit medioker eller skadad. Det är en tung lönepost att frigöra.
Jag räknar med att en eventuell förlängning även innefattar en ganska ordentlig lönereducering med tanke på vad vi får för den lön han troligen har idag.
Tro på Tomten viewtopic.php?p=7326&hilit=tomten#p7326
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Sniper »

Ska man gå hela vägen hör det till att besegra Skellefteå i slutspelsrunda. Det är sen gammalt.
Semifinaler
4 mars 1975: Skellefteå AIK-Leksands IF 2–4 (1–1, 1–2, 0–1)
6 mars 1975: Leksands IF-Skellefteå AIK 3–2 (2–2, 0–0, 1–0)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Division_ ... _1974/1975
Men än så länge är det bara träningsslutspel. Nyckelmatch ikväll! Vi har 1-1 i Challes låtsasslutspel, och jag tänker mig att Frölunda borta kan bli svårt men Örebro hemma något mänskligare. Men å andra sidan: förlorar vi idag kan vi förhoppningsvis vänta oss tillbakastudsartakter i Göteborg.

Finns ju också en möjlighet att matchen mot Örebro på lördag blir betydelselös. I bäst-av-fem-hänseende alltså. I alla andra hänseenden är det dock av högsta betydelse att spöa Örebro.

* * *

Jag har inte sett någon skylt om att vi närmar oss jämnt tusental (exempelvis 6000) på läktarna ikväll. Betyder det blygsam publiksiffra? LIF verkar göra allt i sin makt för att öka biljettförsäljningen.
I samband med tisdagens hemmamatch mot Skellefteå hyllas Martin Karlsson för 600 matcher i Leksands IF.
Leksands IF firar genom ett finfint biljetterbjudande, som kan nyttjas hela tisdagen.
Vi ger dig Martins tröjnummer 11 (x 2) i rabatt på biljetter, det vill säga 22%
https://www.leksandsif.se/article/088as81-30ead/view
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tis 30 jan 2024, 11:51
Jag har inte sett någon skylt om att vi närmar oss jämnt tusental (exempelvis 6000) på läktarna ikväll. Betyder det blygsam publiksiffra? LIF verkar göra allt i sin makt för att öka biljettförsäljningen.
I samband med tisdagens hemmamatch mot Skellefteå hyllas Martin Karlsson för 600 matcher i Leksands IF.
Leksands IF firar genom ett finfint biljetterbjudande, som kan nyttjas hela tisdagen.
Vi ger dig Martins tröjnummer 11 (x 2) i rabatt på biljetter, det vill säga 22%
https://www.leksandsif.se/article/088as81-30ead/view
Man borde kunna följa försäljningen i realtid på hemsidan. Det jag gör är att gå in och kolla på köpsidan hur många platser som är gröna respektive grå för att få ett hum om siffran. Det vore trevligt med ett enklare sätt att se den, då det är lite omständigt…
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Aggeman »

Det ryktas på social medier att det är lite biljetter sålda.

Då finns det risk att media snappar upp det, det kan skriva: ”Publiken svek Leksand i toppmötet”. Men det återstår att se hur många det blir.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Mats_ume »

Aggeman skrev: tis 30 jan 2024, 16:33 Det ryktas på social medier att det är lite biljetter sålda.

Då finns det risk att media snappar upp det, det kan skriva: ”Publiken svek Leksand i toppmötet”. Men det återstår att se hur många det blir.
Det här är en typisk match som jag brukar besöka (mitt i veckan mot ett lag som inte är närbeläget eller har någon speciell rivalitet till). Billiga biljetter, lugnt på B3 och således ganska enkelt att eventuellt få lite dryck i baren. Men idag är jag inte på plats.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Aggeman »

Mats_ume skrev: tis 30 jan 2024, 16:41
Aggeman skrev: tis 30 jan 2024, 16:33 Det ryktas på social medier att det är lite biljetter sålda.

Då finns det risk att media snappar upp det, det kan skriva: ”Publiken svek Leksand i toppmötet”. Men det återstår att se hur många det blir.
Det här är en typisk match som jag brukar besöka (mitt i veckan mot ett lag som inte är närbeläget eller har någon speciell rivalitet till). Billiga biljetter, lugnt på B3 och således ganska enkelt att eventuellt få lite dryck i baren. Men idag är jag inte på plats.
Ja historiskt sätt upplevs det ofta ganska lugnt tryck på biljetterna mot just Skellefteå (om det inte är familjedag).

Du kanske satsar på Örebromatchen på lördag?
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Sniper »

Bild
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tis 30 jan 2024, 17:03 Bild
Första matchen Max missar den här säsongen.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av bjernagris »

Fint att se Ashton tillbaka i laguppställningen. Hoppas att Véronneau vilas pga. försiktighetsåtgärd och att det inte är något allvarligt. Någon som vet?
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-01-30 Tisdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Wittgenstein »

bjernagris skrev: tis 30 jan 2024, 17:06 Fint att se Ashton tillbaka i laguppställningen. Hoppas att Véronneau vilas pga. försiktighetsåtgärd och att det inte är något allvarligt. Någon som vet?
Sjuk, enligt officiella kommunikationen på plattformen som tidigare hette Twitter.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.