2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 2-1

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Stjärnan »

Införsnacket om matchen mellan rögle-Örebro Frågar Johan Edlund Sanny vad han tycker om Örebros skifte av målvakt.
Hatta hatta hatta svarar Sanny. Välj målvakt och kör på den nu i slutspelstider lägger han till.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Aggeman »

Idag kan vi lägga mycket fokus på #6 och #61 i Tiken. Kika om det är något att ha.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Bagarn »

Knuts?!?!
:grin: :shock:
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Gösen »

Har pengarna från Hrivik-insamlingen äntligen nått LIF. Eller vad är det för tröjor? Klas svordomströjor?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av bjernagris »

Bagarn skrev: tis 12 mar 2024, 19:06 Knuts?!?!
:grin: :shock:
Jon Knutserov.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av bjernagris »

Det måste sägas. Anton Johansson har inte varit bra på sistone, inte många rätt nu i första perioden heller. Inom loppet av ett byte gjorde han följande:

- dribblade på offensiv blå med pucktapp och spelvändning som följd
- slog en ganska onödig icing
- tappade pucken till Timråspelare i egen zon med skott på mål som följd
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Sniper »

- Max är förlåten när han bromsade in och undvek närkamp i sarghörnet. Det var ju i motsvarande match, sista omgången, han blev skadad och missade slutspelet för två år sedan.
- Jag blev glad när jag såg laguppställningen och Knuts i första. Enda gången han spelat inspirerat den här säsongen var när han vikarierade i förstafemman. Jag förväntade mig i en pigg Knuts ikväll - men kanske inte ett dödligt avslut direkt i matchupptakten.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Gösen »

Linköping - de förhatliga 1-0
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av CMB »

Filip ska stå. Inte för att Armalis är dålig. Men för att Filip är bättre. När Filip står så känns ju inte motståndarnas målchanser som målchanser.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: tis 12 mar 2024, 19:07 Har pengarna från Hrivik-insamlingen äntligen nått LIF. Eller vad är det för tröjor? Klas svordomströjor?
Och just ikväll när föremålet för insamlingen inte spelar.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av CMB »

Jag gillar spelare som tycks gilla Leksand lite extra, och därför gillar jag Carter Ashton, verkar vara en trevlig herre. Men såvida han inte får en liten lidnersk knäpp nu på störten så är nog (om LIF är skadefritt) de två kvarvarande perioderna ikväll det sista vi ser av honom på isen i leksandströjan.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Klas »

Säg första sporadiskt på telefonen, men nog ser det bättre ut än förväntat…? klart det saknas i skärpa osv, men jag hade nog trott det skulle se eländigare ut.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Ludde
Inlägg: 497
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:39

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Ludde »

Gösen skrev: tis 12 mar 2024, 19:07 Har pengarna från Hrivik-insamlingen äntligen nått LIF. Eller vad är det för tröjor? Klas svordomströjor?
Varning för långt inlägg men det här fick jag.
Hej!

Jag får börja med att verkligen be om ursäkt för vår högst bristfälliga återkoppling kring denna kampanj som du valde att stötta då Marek var aktuell att värvas till Leksand.

Vi förstår att du säkert funderat kring detta en och annan gång sedan köpet av ditt namn på tröjan och vad som händer.

Det har varit lite turer fram och tillbaka kring det här och avsikten var given från start att vi skulle genomföra matchandet av tröjorna under förra säsongen.
Tyvärr kom det av ett flertal olika anledningar aldrig till skott vilket gjort att vi verkat för att få till det under den här säsongen istället.

Men även här kom vi att stöta på patrull. Under hösten skickade vi in en ansökan om dispens hos förbundet, vilka tog flera månader på sig att återkomma med ett beslut, när det slutligen kom visade det sig att vi fick avslag på det vi tänkt oss från start. D v s att Marek skulle spela i tröjan vid 4 tillfällen.
De gav helt enkelt inte dispens till upplägget med en matchtröja till en enskild spelare, utan enbart till ett helt lag.

Detta medförde att vi fick lov att tänka om, och även skicka in en ny dispens för att hela laget skall spela i stället vid matchtillfälle.
Det fick vi ett godkännande på sent om sider, d v s nu i mitten av februari. Det har medfört snabba puckar hos oss för att kunna lösa allt med beställning av tröjor mm och säkerställa att de hinner färdigställas mm.

Nu kan vi med stor glädje meddela att vi kan genomföra detta men då med viss modifikation från ursprungsplanen.

Du är köpare av förstastället för säsongen 22/23.

Avsikten från början var ju att Marek skulle spela i sin specialdesignade tröja vid 4 tillfällen, 2 med sitt förstaställ och 2 med sitt tredjeställ som vi tog fram.
Nu blir det dels med anledning av att förbundet inte gav dispens till detta samt att vi känner att vi behöver göra mer då det inte blev som det var tänkt från start.

Vi har således bakat ihop båda ställen till ett och att samtliga spelare bär tröjan vilket ger ett mervärde i sig och en ökad exponering av tröjan.
Därav kommer alltså hela laget (samtliga spelare) att spela i denna specialdesignade dress vid ett matchtillfälle och det blir nu på tisdag den 12/3 hemma i Tegera Arena mot Timrå IK.

Har du köpt fler namnplatser kommer således ditt namn finnas med på fler platser på tröjan.

Tyvärr fick vår kampanj ett abrupt slut då media kort efter vår lansering kom med avslöjande om att han var klar för Leksands IF, vilket gjorde att kampanjen av förklarliga skäl avstannade.
Men vi känner att det var ett bra upplägg och att det går att göra mer av det. Vi har nu tänkt om kring detta och vi har för avsikt att göra en nylansering av densamma, men då inte riktad till enskild spelare utan till syfte att stärka spelarbudgeten i allmänhet och då att hela laget kommer spela i dressen vid ett antal tillfällen under säsongen. Det kan komma att bli det ordinarie tredjestället.
Vår förhoppning är att ganska snabbt efter avslutad säsong ha nöjet att lansera denna kampanj ånyo.

Mareks tröja kommer att lottas ut till en vinnare bland samtliga köpare. De som köpt flera tröjor eller köpte flera platser på samma tröja kommer självklart också att ha motsvarande antal ”lotter” i dragningen vilket gör att chanserna ökar något.

De övriga tröjorna kommer sedan att auktioneras ut samt att några kommer användas som priser i olika tävlingar.
Så även om man inte har lyckan att vinna Mareks tröja så finns möjligheten att buda hem en annan spelares tröja.

Vi kommer dokumentera denna match väl och självklart kommer vi skicka ut bilder till alla köpare.

Vi tackar ödmjukast för ditt deltagande i kampanjen, och vi är som sagt väldigt glada för att äntligen få komma till skott och kunna genomföra en match med tröjan.
Än en gång ursäktar vi oss för dröjsmålet och den bristfälliga återkopplingen.

Nu kan vi se fram emot tisdagens match extra mycket!

Har du några funderingar eller synpunkter kring detta så är du välkommen att höra av dig till mig på något av nedanstående kontaktalternativ.



Med vänlig hälsning
Torbjörn Olsson, klubbchef
Mobil: +46 (0)70 7465766
E-post: torbjorn.olsson@superstars.nu
_____________________________________________
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Aggeman »

CMB skrev: tis 12 mar 2024, 19:50 Jag gillar spelare som tycks gilla Leksand lite extra, och därför gillar jag Carter Ashton, verkar vara en trevlig herre. Men såvida han inte får en liten lidnersk knäpp nu på störten så är nog (om LIF är skadefritt) de två kvarvarande perioderna ikväll det sista vi ser av honom på isen i leksandströjan.
Du väljer Jon eller Martin före Ash alltså?
Deras byte nu talar inte till deras fördel…
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2024-03-12 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Gösen »

Tack Ludde.

Märkligt att föreningen inte klargör varför vi spelar i tröjor som ser ut som om Korning manglat dem mellan tidningspapper.

Är nog rätt få som ens kommer ihåg den kampanjen.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.