Dessvärre är jag uppenbarligen lika usel på att tippa detta som poänggörare. Men som sagt, halva serien kvar. Kanske vänder precis som förhoppningsvis Leksand gör
Sniper skrev: mån 03 mar 2025, 10:31
Om en dryg vecka är det meningen att tabell- och poängligatips ska summeras.
Blir det så?
Vid personalbrist så är det naturligtvis intendentens uppgift att lösa bemanningen. Hittar han ingen som vill ta i uppgiften, ens med tång så får han själv kavla upp ärmarna och bege sig ner i statistikhytten belägen rakt under maskinrummet. Att sitta och titta på färg som torkar eller på en torktumlare som snurrar eller en frys som sakta avtinar kommer inte betraktas som giltig anledning att maska sig undan ansvar.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Om Leksand behåller niondeplatsen har vi en vinnare ifråga om att placera LIF rätt: Catami.
Enda tipparen som trott att Leksand slutar på den platsen.
Om man bortser från en av journalisterna, som också tippat LIF 9:a.
Mats Wennerholm
Sniper skrev: sön 09 mar 2025, 13:43
Om Leksand behåller niondeplatsen har vi en vinnare ifråga om att placera LIF rätt: Catami.
Mats Wennerholm
Så inte nia alltså.
Mats Wennerholm
Hehe...
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Jag kan inte hjälpa att så smått bli lite orolig över Lillgud. Karln loggade ut fullständig på julafton. Jag hoppas att han är vid liv och har hälsan. Jag undrar också, om han är vid liv och har hälsan, vad han gör av all den tid han fått över sen han slutade dela sina analyser med oss på färjan.
Wittgenstein skrev: sön 09 mar 2025, 22:01
Jag kan inte hjälpa att så smått bli lite orolig över Lillgud. Karln loggade ut fullständig på julafton. Jag hoppas att han är vid liv och har hälsan. Jag undrar också, om han är vid liv och har hälsan, vad han gör av all den tid han fått över sen han slutade dela sina analyser med oss på färjan.
Det troliga är väl det troliga. Men vem vet. Kanske har han suttit och filat på världens längsta inlägg ändå sedan dess och kommer försöka spränga färjan i luften när han postar det. Även SteveY checkade ut mitt i ingenstans för över ett år sedan.
Bagarn jäser surdeg tillsammans med Fjodor. Är även CMB på där på besök efter att hans polare Tjurvola inte ens verkar vara påtänkt som ny tränare?
Mats Wennerholm
Så inte nia alltså.
Riktigt. Vi blev inte nia.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.