2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand 5-1
-
Re: 2024-09-21 Lördag 15:15 Frölunda - Leksand
Sommaren har ju inte riktigt släppt taget än så det känns som att nedsläppet i SHL imorgon kommer plötsligt. Men längtat, det har jag!
Det kunde ju vara en lättare nöt att knäcka som första match, men jag hoppas på mycket blåvitt på läktaren och en oväntad trepoängare.
Det är ju lika svårt för dem som för oss och pucken är platt...
Tippar 3 - 3 och sen ger Max oss extrapinnen i övertid. Karlberg gör ett av många mål för säsongen.
Det kunde ju vara en lättare nöt att knäcka som första match, men jag hoppas på mycket blåvitt på läktaren och en oväntad trepoängare.
Det är ju lika svårt för dem som för oss och pucken är platt...
Tippar 3 - 3 och sen ger Max oss extrapinnen i övertid. Karlberg gör ett av många mål för säsongen.
- Ni har inte en challe
-
Det är viktigt att hålla ihop allt första 20. Inga sjuka misstag, bra energi, fysiskt spel, noggrannhet och utan ”freak skador”. Hoppas de producerande spelarna växlar upp ett snäpp i skärpan, och att Zacke har konserverat farten på skridskorna.
-
Lite som barndomens julafton.
Man går och väntar på att julklapparna ska läggas under granen strax efter kl. 13 för att kunna gissa sig till vad man får. Därefter samlas alla till Kalle Anka och dukat bord. Kommer Janssonen vara krämig och god eller har det snålats på Ansjovis och grädde? Är det hemrullade köttbullar eller halvfabrikat? Kommer farbror Bosse bli lite för full som vanligt och placeras i skamvrån? Kommer julklappen innehålla en stickad kofta eller den där Commodore 64 man trånat efter? Somnar man glögg-fryntlig med ett leende på läpparna eller somnar man framför TVn i vredesmod?
Kommer färjan kantra av stormande pirater eller flyter vi lugnt vidare i cyberrymden.
Man går och väntar på att julklapparna ska läggas under granen strax efter kl. 13 för att kunna gissa sig till vad man får. Därefter samlas alla till Kalle Anka och dukat bord. Kommer Janssonen vara krämig och god eller har det snålats på Ansjovis och grädde? Är det hemrullade köttbullar eller halvfabrikat? Kommer farbror Bosse bli lite för full som vanligt och placeras i skamvrån? Kommer julklappen innehålla en stickad kofta eller den där Commodore 64 man trånat efter? Somnar man glögg-fryntlig med ett leende på läpparna eller somnar man framför TVn i vredesmod?
Kommer färjan kantra av stormande pirater eller flyter vi lugnt vidare i cyberrymden.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
-
Raka puckar rankade ju Leksand 4:a i somras. Och var noga med att påpeka att ranking inte är detsamma som tips.
Nu kommer tipset (eller gissningen av tabell):
Nu kommer tipset (eller gissningen av tabell):
Leksand
Få ut potentialen.
Det är en jäkla namnkunnig trupp, detta. Kanske lite framtung – men här finns kvalité rakt över. Sista chansen för Hrivik & Cehlarik att leda till framgång?
https://rakapuckar.com/det-har-hoppas-j ... issar-jag/
-
- Gammal räv
Vår trupp är alltid framtung.Det är en jäkla namnkunnig trupp, detta. Kanske lite framtung – men här finns kvalité rakt över. Sista chansen för Hrivik & Cehlarik att leda till framgång?
Nämn en säsong där backarna varit bättre än anfallarna.
Nämn en säsong där vi haft större defensiv kvalitet framför offensiv kvalitet.
-
Jag kör koreanskt fredag-söndag. Varvar strimlad biff med nudlar och kyckling med cashewnötter och grönsaker till ris. Hetta på rätt sida gränsen.
Det senare är väl också vad man vill se från Leksand i eftermiddag. Heta men inte överhettade - med utvisningar till följd.
* * *
Har nu lagt sista handen på tabelltipset. Leksand tilltros topp 6 trots allt. Problemet har hela tiden varit vad jag ska göra med Rögle och Luleå. Lever upp till förväntningarna eller halvfloppar? Leksand klämde sig in mellan dem och luggade Luleå på sjätteplatsen.
-
-
* * *
Det är ett jäkla spetsigt lag Leksand förfogar över – se själva.
--- Laguppställning ---
https://rakapuckar.com/frolunda-leksand ... i-matchen/
-
Förmodligen.
Ge mig poäng så är jag nöjd. Nu kör vi!
-
Nämner en säsong… Där backarna var bättre än forwardsen….Mats_ume skrev: ↑lör 21 sep 2024, 12:20Vår trupp är alltid framtung.Det är en jäkla namnkunnig trupp, detta. Kanske lite framtung – men här finns kvalité rakt över. Sista chansen för Hrivik & Cehlarik att leda till framgång?
Nämn en säsong där backarna varit bättre än anfallarna.
Nämn en säsong där vi haft större defensiv kvalitet framför offensiv kvalitet.
Och vi fick spela för vår överlevnad via kvalspel….
Säsong 91/92
Helt sjukt…men följande namn…
Roger Johansson (Hade debuterat redan i Landslaget Tre Kronor)
Magnus Svensson (Hade debuterat redan i Landslaget Tre Kronor)
Tomas Jonsson (Hade debuterat redan i Landslaget Tre Kronor)
Ricard Persson (Hade debuterat redan i Landslaget Tre Kronor)
Örjan Lindmark
Poängligan det året Leksand….
2a Roger Johanssson
4a Tomas Jonssson
5a Magnus Svensson
9a Ricard Persson
Vi hade en ruskigt skarp backuppsättning där med dom….
(Detta lag höll alltså på att ramla ur…. För att vi hade en viss Olow Sundström i buren som förstörde så mycket för några upplagor där i vår klubb)
Forwards sidan var ändå inte helt klappusel….
Jonas Bergqvist , Niklas Eriksson , Markus Thuresson , Cenneth Söderlund, Markus Åkerblom , Per-Olof Carlsson , Jens Nielsen. Och Hannu Järvenpää som kom lite som landslags stjärna dit det året med….hade lirat tidigare i NHL tex med.
-
Det är ju varken lunch eller middagstid så det blev en påse popcorn istället. Men så blev jag hungrig ändå och har nu ätit upp hela påsen innan sändningen ens börjat.
Men nu kör vi. Äntligen!
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Satan vad fina matchdräkterna är!
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
- Gammal räv
-
Från 30 dagar till 30 minuter - tiden i gula fältet ovan rann undan som duschvattnet i Leksands omklädningsrum.
Nu får vi se var vi står efter alla träningspass under sommaren och försäsongsmatcher senaste månaden.
Nu får vi se var vi står efter alla träningspass under sommaren och försäsongsmatcher senaste månaden.