https://hockeysverige.se/shl/zackrisson ... sportchef/Zackrisson har ett utgående avtal och nu berättar han för Falu-Kuriren om sina utsikter till att fortsätta karriären.
– Som det känns just nu, absolut. Men det ska passa också. Om man måste flytta eller om man får vara kvar. Vi älskar den här närheten och att det är så litet som det är. Bra vänner runt omkring. Barnen trivs och det är lugnt och tryggt, säger han till tidningen.
Han kommenterar även situationen kring sportchefen “Tjomme”, och antyder på ett skämtsamt sätt att om man hade anställt en annan hade det kunnat höja hans chanser till förlängning.
– Största chansen för mig att vara kvar är om morsan blev sportchef. Då hade jag ju fått livstidskontrakt. Det är inte bara positivt om ”Tjomme” blir kvar, säger han till Falu-Kuriren.
Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
-
Surt med Kloos, det verkar ju inte hänga på det sportsliga och att han gärna stannar om det löser sig.
Förmodligen spelar vi inte superlångt i vår utan man kan skicka hem han direkt efter sista matchen och leva med att han är borta 10 matcher.
Zacke är jag positiv till om man lyckas få honom på ett fördelaktigt kontrakt. Klockren fjärdecenter som kan lära upp Eljas i nåt år till.
Förmodligen spelar vi inte superlångt i vår utan man kan skicka hem han direkt efter sista matchen och leva med att han är borta 10 matcher.
Zacke är jag positiv till om man lyckas få honom på ett fördelaktigt kontrakt. Klockren fjärdecenter som kan lära upp Eljas i nåt år till.
-
Om premiären spelas runt samma datum som i år behöver han inte vara borta en enda match om vi slutar i mitten av tabellen och blir utslagna i åttondelen.
-
Zackrisson är ju klockren att förlänga med ett år i taget till marknadsmässig lön.Lampa skrev: ↑sön 03 nov 2024, 11:27 Surt med Kloos, det verkar ju inte hänga på det sportsliga och att han gärna stannar om det löser sig.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Hedberg fick dessutom uppdraget att göra Örebro till ett spelande hockeylag efter att de spelat NE-hockey i X antal år. Det är ett uppdrag han fick några månader (4? fick väl gå typ direkt efter årsskiftet om jag minns rätt) på sig att uträtta innan tålamodet tog slut. Jag gillar hockeyn han står för och jag tror det skulle passa in bra i hur laget spelar idag och hur det skulle kunna utvecklas.bjernagris skrev: ↑lör 02 nov 2024, 09:42Okej, men var ska man då hitta nya tränare, förutom hos andra SHL-lag? Och då antar jag att samma resonemang gäller M. Bogren, som det tidigare spekulerats kring?Pellefant skrev: ↑lör 02 nov 2024, 08:20Förvisso, men det är allsvensk nivå. Det är en helt annan sak med SHL. I allsvenskan skulle jag vilja påstå att det räcker långt med att bara få ihop laget som en grupp, i SHL behövs fler kvaliteter.bjernagris skrev: ↑fre 01 nov 2024, 13:08 Han gjorde det erkänt bra i Mora.
https://www.moraik.se/article/ulgrakmf9-33ni1/view
Pain is temporary, glory is forever