Silly season 25/26

Lampa

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Lampa »

Surt med Kloos, det verkar ju inte hänga på det sportsliga och att han gärna stannar om det löser sig.

Förmodligen spelar vi inte superlångt i vår utan man kan skicka hem han direkt efter sista matchen och leva med att han är borta 10 matcher.

Zacke är jag positiv till om man lyckas få honom på ett fördelaktigt kontrakt. Klockren fjärdecenter som kan lära upp Eljas i nåt år till.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Lampa skrev: sön 03 nov 2024, 11:27 Förmodligen spelar vi inte superlångt i vår utan man kan skicka hem han direkt efter sista matchen och leva med att han är borta 10 matcher.
Om premiären spelas runt samma datum som i år behöver han inte vara borta en enda match om vi slutar i mitten av tabellen och blir utslagna i åttondelen.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Lampa skrev: sön 03 nov 2024, 11:27 Surt med Kloos, det verkar ju inte hänga på det sportsliga och att han gärna stannar om det löser sig.

Förmodligen spelar vi inte superlångt i vår utan man kan skicka hem han direkt efter sista matchen och leva med att han är borta 10 matcher.

Zacke är jag positiv till om man lyckas få honom på ett fördelaktigt kontrakt. Klockren fjärdecenter som kan lära upp Eljas i nåt år till.
Zackrisson är ju klockren att förlänga med ett år i taget till marknadsmässig lön.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: lör 02 nov 2024, 09:42
Pellefant skrev: lör 02 nov 2024, 08:20
bjernagris skrev: fre 01 nov 2024, 13:08 Han gjorde det erkänt bra i Mora.

https://www.moraik.se/article/ulgrakmf9-33ni1/view
Förvisso, men det är allsvensk nivå. Det är en helt annan sak med SHL. I allsvenskan skulle jag vilja påstå att det räcker långt med att bara få ihop laget som en grupp, i SHL behövs fler kvaliteter.
Okej, men var ska man då hitta nya tränare, förutom hos andra SHL-lag? Och då antar jag att samma resonemang gäller M. Bogren, som det tidigare spekulerats kring?
Hedberg fick dessutom uppdraget att göra Örebro till ett spelande hockeylag efter att de spelat NE-hockey i X antal år. Det är ett uppdrag han fick några månader (4? fick väl gå typ direkt efter årsskiftet om jag minns rätt) på sig att uträtta innan tålamodet tog slut. Jag gillar hockeyn han står för och jag tror det skulle passa in bra i hur laget spelar idag och hur det skulle kunna utvecklas.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

MeraSkottpåMål skrev: sön 17 nov 2024, 11:29 Okej, det här är korten på handen till nästa säsong.
Tror det är dags att bygga nytt nu.

Målvakterna är spikade i mitt tycke.
Marcus Gidlöf (G)
Jakob Hellsten (G)

Backar: Här måste det fram med en förlängning på Norén, och sen vore det bra med en ny stor tuff back om inte AJ kan stanna en säsong till. Kanske ska något kontrakt rivas så vi kan komplettera med juniorer.
Joonas Lyytinen (D)
Fred Nilsson (D)
Axel Rindell (D)
Alexander Lundqvist (D)
Matt Caito (D)
Forwards: Här skulle jag önska att det jobbas febrilt på längre kontrakt på Elvenes. Prio 1. Kan se en förlängning på Mackan som får gå in på Kloos plats.
Kanske bryta kontraktet på Hrivik. Kunde Tjomme skicka Camper som var i bättre form än vad Hrivik är den här säsongen så ser jag inte det som en omöjlighet.
Sen vill jag se att vi blir ett större och tyngre lag med mer fysik.
Marek Hrivík (C) ?
Peter Cehlárik (LW/RW)
Jon Knuts (C/W)
Oskar Lang (LW/RW)
Lukas Vejdemo (C)
Max Véronneau (RW)
Dennis Altörn (F) Ny J-20
Kaderli (F) Ny J-20
Mackan.
Camper hade inget kontrakt så det var inte mer än att man inte förlängde. Tycker Hrivík gör mycket bra, givetvis inte i paritet med lönen, så det kanske inte blir billigare att försöka hitta en likvärdig spelare för samma pengar om man ska räkna in kostnaden för att göra sig av med honom. Kloos hoppas jag att man hittar en lösning med och Zacke borde också få förlängt men kanske med en lönesänkning.

Håller med om Norén!

Någon som sett kontraktslängd på Gidlöf?
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: mån 18 nov 2024, 09:38 Kloos hoppas jag att man hittar en lösning med (...)
Lördagsartikel som förblev oinklistrad:
Justin Kloos: ”Det skulle innebära slutet på en underbar resa”
Justin Kloos, 30, gör sin fjärde säsong i LIF och har blivit en stöttepelare i ”Tjommes” lagbygge.

I vår går skyttekungens kontrakt ut – i en öppenhjärtig intervju berättar supporterfavoriten om:
✓ Den osannolika hockeyresan från Minnesota till Dalarna.
✓ Speciella året i Ryssland.
✓ Varför han riskerar att lämna dalaklubben.
✓ Drömmen om att hinna vinna något i Leksand.
– Det känns absolut lite som sista chansen för mig.
https://www.falukuriren.se/2024-11-16/j ... rbar-resa/
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Wiborg skrev: mån 18 nov 2024, 09:38Någon som sett kontraktslängd på Gidlöf?
Över nästa säsong.
Det är därför med stor glädje som Leksands IF idag kan meddela att Marcus valt att skriva på kontraktet som sträcker sig över den nuvarande säsongen samt över nästa säsong.
https://www.leksandsif.se/article/zitasmz-30ead/view
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

bjernagris skrev: mån 18 nov 2024, 11:09
Wiborg skrev: mån 18 nov 2024, 09:38Någon som sett kontraktslängd på Gidlöf?
Över nästa säsong.
Det är därför med stor glädje som Leksands IF idag kan meddela att Marcus valt att skriva på kontraktet som sträcker sig över den nuvarande säsongen samt över nästa säsong.
https://www.leksandsif.se/article/zitasmz-30ead/view
Så går det när man läser för slarvigt :-)
Lampa

Inlägg av Lampa »

https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... rWks_kCbvQ

Stefan Milosevic klar till nästa säsong enl. Hockeynews.

”Den 20-årige backen har varit eftertraktad av flera SHL-klubbar och fick tidigare under hösten möjlighet att visa upp sig i Skellefteå, där han imponerade och visade upp sitt fysiska spel under fem matcher. Nu blir det en permanent flytt till SHL från och med nästa år – där Leksand vunnit kampen om backens signatur.”
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Lampa skrev: Igår, 11:20 https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... rWks_kCbvQ

Stefan Milosevic klar till nästa säsong enl. Hockeynews.

”Den 20-årige backen har varit eftertraktad av flera SHL-klubbar och fick tidigare under hösten möjlighet att visa upp sig i Skellefteå, där han imponerade och visade upp sitt fysiska spel under fem matcher. Nu blir det en permanent flytt till SHL från och med nästa år – där Leksand vunnit kampen om backens signatur.”
Kul, spännande värvning! Tjomme vilar inte på hanen.
Användarens profilbild
Sniper

Inlägg av Sniper »

Spontant positiv (om någon i framtiden vill gå tillbaka och citera mitt första utlåtande ;) ).
Värvas väl inte främst för sina offensiva egenskaper - men han KAN göra mål. Här säsongens enda hittills:

Backkrisen i Skellefteå gjorde att Stefan Milosevic plötsligt kastades in i hetluften.
En succédebut senare har 20-åringen nu kommit ett steg närmre sitt mål.
– Spelarna i Skellefteå är så grymt bra. Det är så lätt att komma in och spela, berättar han för hockeysverige.se.

När Skellefteå klev ut på isen i torsdagens hemmapremiär syntes ett nytt ansikte i uppställningen. En 4–0-seger senare hade några av supportrarna fått en ny favorit.

– Jag har märkt att det fysiska spelet uppskattas här uppe, så det är bara att fortsätta med det, berättar Stefan Milosevic för hockeysverige.se.

Den 20-årige backen har lånats in från BIK Karlskoga för att täcka upp under backkrisen i Västerbotten – och det med kort varsel. En match i Hockeyallsvenskan under tisdagen följdes upp av ett lånebeskedet under onsdagsmorgonen och till slut SHL-spel under torsdagen.

– Det var en bra match mot Djurgården och en skön vinst därifrån. Jag var helt ovetande när jag kom till hallen på onsdagen. De tog in mig och sa att Skellefteå behövde en back och ville låna in mig. Det var bara att åka upp så fort jag kunde, förklarar Milosevic.

Redan i första bytet mot Växjö bjöd han på en tackling och fick med sig publiken – hela vägen till en seger.

– Det är en klyscha det där, att köra över någon och komma in i matchen, men det var det jag gjorde. Efter det fick jag upp självförtroendet ännu mer och byggde vidare på den vågen, säger Milosevic och fortsätter om den hållna nollan:
– Det är väl ett kvitto på att man gjorde något bra, men sen ska man inte kolla för mycket på det heller. Det kan ju bli någon studspuck som egentligen inte är ett misstag, men det är aldrig dåligt att hjälpa målvakten att hålla nollan. Det var en riktigt skön känsla.

Var det extra speciellt att det var mot just ett toppmöte mot Växjö?
– Jag har ingen historia härifrån, men jag kan tänka mig det. Sen var det ju hemmapremiär också, så det var coolt, det var bra tryck från klacken. Matchen flöt bara på. Jag kom in i det bra och det var riktigt roligt. Jag njöt av varje sekund.

Milosevic tog vägen via Partille och Mölndal innan han 2021/22 fick SHL-debutera för Frölunda, men sedan dess har han fått börja om längre ner i seriesystemet. Nu, ett och ett halvt år efter flytten till BIK Karlskoga, dröjde det inte lång tid efter slutsignal innan lovorden regnade ner över honom efter ett nytt SHL-framträdande.

– Inför matchen vågade jag inte kolla på något. Jag kan bara tänka mig vad supportrarna till ett sådant stort lag tänker när de lånar in en back från allsvenskan som de inte har så bra koll på.
– Sen efteråt såg jag lite av det. Nu har man lärt sig att ta allt som skrivs med en nypa salt, men jag har sett några kommentarer och sen har folk skrivit till mig. Man blir ju glad och känner sig uppskattad direkt. Det är väldigt kul.

Trodde du att du skulle få chansen i SHL igen så här snabbt?
– Svårt att säga, men det har känts riktigt bra på försäsongen och de två första matcherna (i hockeyallsvenskan), så det känns som att man börjar få ett namn, men sådana här saker brukar ju komma när man minst anar det.
– Jag var ju inställd på att bara fortsätta prestera bra i Karlskoga, men sen kom det här upp. Det blir en kul grej.
https://hockeysverige.se/intervju/stefa ... kelleftea/
* * *
Re: AIK-Växjö Lakers 26/9 kl 1900
Post by Empress » 26 Sep 2024, 19:25

Milosovic gör en fin period.
Post by Hällgren » 26 Sep 2024, 20:01

Skriv fast Milosevic på livstid!!
lobo » 26 Sep 2024, 20:01

Enig Bild
TigerShark » 26 Sep 2024, 20:22

Milosevic är precis vad vi skulle behöva, en ny sheriff.
dovienya » 26 Sep 2024, 20:24

Oväntat kul att se Milosevic, faktiskt. Trodde han skulle vara mer endimensionell.
cleo » 26 Sep 2024, 20:34

Milosevic är ett FYND!! Imponerande efter typ 1 träning med laget.
Scandic24 » 26 Sep 2024, 20:53

Vilket driv idag!
Och Milo kommer in direkt och spelar med en jävla pondus!
cleo » 26 Sep 2024, 20:56

3 tacklingar registrerade hittills, flest i laget.
+ ytterligare några ord på sidan 2 http://forum.northpower.nu/viewtopic.php?t=2876
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Oj, det var ju idel lovord…
Är det klart att han skrivit på, eller spekulationer?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: Igår, 14:33 Oj, det var ju idel lovord…
Är det klart att han skrivit på, eller spekulationer?
Det är ju än så länge bara ett rykte men enligt ryktet så ska han ju ha skrivit på ett kontrakt som kommer att offentliggöras efter säsongen.

Jag ska väl inte säga att jag är lyrisk men inte långt ifrån, det är ju precis den typen av värvningar jag vill se framöver.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Tänkte jag skulle ge min syn på spelarna med utgående kontrakt...

Målvakter:
Mantas Armalis - Fortsätter Hellsten och Gidlöf som de gjort senaste månaden så ser jag ingen anledning att förlänga med Armalis. Jag ser fortfarande en risk att Gidlöf plockas över Atlanten oavsett hur målvaktssituationen ser ut där borta. Ett bra JVM och en bra avslutning på säsongen så brukar saker kunna röra på sig ändå. Försvinner han så kan en förlängning av Armalis vara vettigt i eventuell brist på andra alternativ. Men för samma pengar kan man kanske få något yngre bättre med tanke på hur vi utvecklat målvakter genom Millner senaste säsongerna. Känns som att LIF borde vara attraktivt för unga hungriga målvakter.

Backar:
Patrik Norén - Har blandat och gett lite i inledningen men steppar sakta men säkert upp. Förlängning med 2-3 säsonger känns rimligt
Anton Johansson - Förläng om inte Detroit vill ha över honom
Eddie Larsson - Förläng med 1 eller 2 säsonger.

Forwards:
Lucas Elvenes - Långtidskontrakt!
Arvid Eljas - Förläng med minst 2 säsonger. Börjar växa in bra i SHL och kommer kunna ta stort ansvar om några säsonger
Justin Kloos - Går det att lösa ekonomiskt så är det självklart att man ska förlänga med helst 2-3 säsonger.
Patrik Zackrisson - En säsong till har han garanterat i sig. Förläng till rätt peng.
Kalle Östman - Har inte riktigt kommit igång som man vill se honom. Dock väldigt användbar på många positioner och har en hög uppsida som han tar fram ibland. Med lön för 3-4:e lina så är det bara att förlänga men vill han ha mer så kanske det är dags att släppa honom.
Martin Karlsson - Dags för skridskorna på hyllan? Ingen förlängning i min bok.
Marcus Karlberg - Förtjänar förlängning och lagom lönelyft. Kan säkert vara en del av stommen i flera år framöver utan att vara den största stjärnan. 2-3 säsonger
Hannes Hellberg - Vore tråkigt att gå miste om den talangen han har, men stämmer de rykten som cirkulerar att han har dålig attityd och är arrogant så tror jag det är bäst för både honom själv och Leksand att gå skilda vägar. Stämmer inte dessa rykten så tycker jag man ska skriva nytt tvåårskontrakt och ha tålamod med honom.

Jag tror fortfarande på att man kan utvecklas genom kontinuitet och uppgradera utan att värva en massa. Nu kommer säkert inte alla mina önskemål slå in och högst troligt behöver vi hitta ersättare till exempelvis Kloos. Men ska exempelvis Hellberg få en chans i topp sex så kan man ju inte heller värva någon annan spelare till topp 6 utan då får det bli exempelvis Östman eller Karlberg som får slåss med Hellberg om den platsen.

Mitt lag skulle kunna se ut såhär och då även med en lägre budget och inte någon jätteförlust i kvalitet och bra chans till utveckling på de yngre:

Hellsten/Gidlöf

Cehlarik - Vejdemo - Elvenes
Veronneau - Hrivik - Hellberg
Lang - Zacke - Karlberg
Eljas - Östman - Knuts
NY/Altörn

Eddie - Rindell
Lundqvist - Caito
Norén - Lyytinen
Nilsson/Milosevic
Högfors

Inlägg av Högfors »

Enligt Bibic på X har Milosovic brutala underliggande siffror. Ni som kan sånt där, vad sticker ut?